A tegnapi győzelmével a bajnoki harcba visszatérő Edoardo Mortara dolga ma már jóval nehezebb volt Berlinben, immár a fordított vonalvezetésen. A győzelmet a rajtnál bevetődő Nyck de Vries szerezte meg, miközben a Mercedes hajtásláncú versenyépek dominálták a versenyt.
Az időmérőn ma is Mortara volt a leggyorsabb, és tegnapi, első Formula-E pole-ja után egy újabbat szerzett a délelőtt a Venturi versenyzője. A tegnap – autója szintjéhez képest – brillírozó Sims ezúttal nem jutott be a kieséses fázisba, a brit vasárnapi teljesítményét pedig kvázi megcserélhetjük a szombaton szenvedő de Vries-Frijns holland kettősével, akik Mortara mögül vághattak neki a második berlini versenynek.

Szombathoz képest még azt a fontos változást kell kiemelni, hogy a kétszer 4 perces attack mode helyett ma egy darab, 8 percig tartó támadó módot kaptak a versenyzők, ami a futam összképét is egy picit unalmasabbá tette.
Amint a címsorban már olvashattátok, Nyck de Vries a rajtot követően nyerte meg a mai futamot. A lámpák kialvása után Mortara középen maradt, és úgy tűnt, hogy a kívülről előzni próbáló Frijns ellen akar inkább védekezni, közben pedig de Vries a belső ívről húzótt egy lesipuskás manővert, és átvette a vezetést a venturistól. Hármuk mögött, a monacoi csapat másik versenyzője di Grassi jött el a rajtot követően, nyakán Lottererrel és da Costával. A bajnokságot a verseny előtt vezető Vandoorne-Vergne-Evans trió egymás mögül rajtolt, és jó pár körig nem is tudtak előre lépni. Evans egy bő tíz perccel a rajt után tudta megelőzni Vergne-t. Ekkora azt hittük, hogy a franciának valami technikai gondjai vannak, hiszen hirtelen lassult, és Oliver Rowland is legyűrte.
Egyetlen megváltónk, az olasz Jézus Giovinazzi 16. rajthelye eddigi szenvedéseihez képest már értékelhető eredmény volt a délelőtt. A futamon ezt sikerült kb. 5 kanyar után eldobnia, és az utolsó előtti pozícióba csúszott vissza az első kör végére. Innentől pedig tök utolsó volt a versenyen, ha nem számoljuk a technikai kihágások miatti áthajtásos büntetést kapó Cassidy-t.
35 perccel a futamidő lejárta előtt kezdték el a fiúk használni az egyetlen támadó módot. Az előzések sorát pedig Lucas di Grassi kezdte meg, visszavéve a negyedik pozíciót André Lotterertől.
Full send from @LucasdiGrassi ⚡️
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) May 15, 2022
LIVE timing 👉 https://t.co/UA9ig2D3Mc
🇩🇪 2022 @Shell_Recharge #BerlinEPrix | @VenturiFE pic.twitter.com/8WBkeKmNY4
Ami a támadó módok használatát illeti, a Venturi ma is a késői aktiválásra szavazott, nagy különbség volt viszont, hogy ma két autóval harcolhattak a dobogóért, mint ahogyan a Mercedes is. De Vries ekkor már elég jelentős előnnyel vezetett Mortara előtt, és ugyan elveszítette az első helyet az aktiválás után, nagyon könnyen visszavette a pozíciót a svájcitól egy körön belül.
Contact 👀💥@nyckdevries finds his way back to the front of the pack to lead the 2022 Shell Recharge #BerlinEPrix!
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) May 15, 2022
LIVE timing 👉 https://t.co/UA9ig2D3Mc pic.twitter.com/8dRpjePVGr
Robin Frijns ekkor veszítette el a dobogó alsó fokát, di Grassival és da Costával szemben, míg Stoffel Vandoorne is megérkezett a vezető bolyba. A gumijait jól óvó belga 25 perccel a verseny vége előtt már a dobogóért harcolt, végül viszont nem volt elég lehetősége csapattársa és Mortara ellen, így egy újabb harmadik hellyel gyarapított pontjait (a bajnoki tabella élén).
Mortara egy bő 5 perccel később aktiválta a támadó módját, az ötödik helyig visszaesve, és ugyan a csapattárs di Grassival nem akadt gondja, Vandoorne és da Costa már keményebb bizonyult. A svájci rendelkezésére még 2 perc attack mode állt, amikor visszavette a második helyet da costától, di Grassit is “húzva magával.” A támadó módját szintén ekkor használó Frijns is megelőzte a techeetas portugált a 4. helyért. A két perc plusz teljesítmény viszont már nem volt elég arra, hogy utolérje de Vries-t, aki győzelmében ekkor már senki sem kételkedett.
Vandoorne-di Grassi és da Costa egy nagyot csatáztak a dobogó alsó fokáért, míg Lotterer mögöttük inkább hátrafelé csúszott, és a hetedik helyet is elveszítette Rowlanddel szemben, aki a Mahindra idei legjobb erdményét szerezte meg. A futam végére aztán a Mercedes erőforrást használó autók dominanciája egyre jobban kitűnt, és da Costa lassult, míg az újra magára találó Frijns megszerezte az ötödik helyet, legjobb nem Mercedes hajtásúként.
A bajnokesélyes Vergne-Evans kettős a teljes futamot a két utolsó pontszerző helyen teljesítette, lényegesen lemaradva Rowlandéktől is. Az utolsó körökben pedig a francia fan boostját használva szerezte meg a jobb pozíciót. A Jaguar pedig sorozatban harmadik szezonja futott egy rossz hétvégét Berlinben, amibe korábban egy bajnoki címük is került.
.@nyckdevries WINS Round 8 – the 2022 @Shell_Recharge #BerlinEPrix 👏⚡️
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) May 15, 2022
He's joined on the podium by Round 7 winner @edomortara and teammate @svandoorne!#THISISBOSS @HUGOBOSS pic.twitter.com/1LD6vBtFPE
A futam pontszerzői: 🏆de Vries🥈Mortara🥉Vandoorne-di Grassi-Frijns-da Costa-Rowland-Lotterer-Vergne-Evans
A részletes végeredményt itt találjátok
A bajnokságot Vandoorne 111 ponttal vezeti, 12 egység előnnyel Mortara, és tizenhattal Vergne előtt. A mai, Mercedes hajtáslánc dominancia pedig a csapatverseny táblázatára nézve is feltűnik. A gyári német gárdának 173 pontja van, a második Venturinak 148, míg a best of the rest Techeetah-nak 138.
A szezon Indonéziában, június első hétvégéjén folytatódik.