Hiába az Audi fölénye az edzéseken, a futamon végül a Mercedeseknek jött ki a lépés, a stuttgarti gyártó autói a SunEnergy1 Racing vezetésével hármas győzelmet arattak a bathursti 12 órás futamon.
Mindig is az egyik kedvenc versenyem volt a bathursti 12 órás: izgalmas vonalvezetés, festői környezet, erős mezőny, az idei évre azonban valami megváltozott. Ugyanis amíg legutóbb 2020-ban (tavaly a COVID–19-pandémia miatt elmaradt a verseny) 39 nevező volt, addig idén mindössze 20, de még 2017-ben is 55 egységet érdekelt az esemény. A húsz autóból rengeteget amatőr és/vagy félamatőr versenyzők alkottak, és amíg 2020-ban tele volt világsztárokkal a mezőny, idén csak alig néhány autóban ültek élvonalbeli versenyzők. A nagy márkák közül csak az Audi meg a Mercedes-AMG vette komolyan az eseményt, a Porsche és a Lamborghini csak egy-egy autóval érkezett (a Grove Racing és a Wall Racing által, tehát még csak nem is a legkomolyabb csapatokkal), a többi gyártó pedig egyáltalán nem küldött csapatokat a februárról átütemezett eseményre.
A verseny ennek ellenére nem szűkölködött a drámákban – az alábbiakban egy nagyon tömör, lényegretörő értékelést olvashattok; akit érdekel részletesebben a futam, az Intercontinental GT Challenge honlapján talál angol nyelvű összefoglalót. Hogy mást ne mondjak, Kelvin van der Linde több mint egy perc előnnyel vezetett, amikor egy kétperces stop&go büntetést kaptak, mert Brad Schumacher túllépte az egyhuzamban engedélyezett maximális vezetési időt. A 74-es Audi így körhátrányba került, amit ráadásul van der Linde nem vehetett vissza a következő Safety Car fázisnál, mert az időközben eleredő eső miatt azt nem engedélyezték. A dél-afrikai ezután hiába futott szélvészgyors köröket – köztük az egész futam leggyorsabbját is –, nyilvánvaló volt, hogy egy újabb biztonsági autó nélkül nem fogja tudni behozni lemaradását, és végül nem is jött több megszakítás.
The Safety Car is still in control of the field.
— Bathurst 12 Hour (@Bathurst12hour) May 14, 2022
Rain is coming down at the Mountain 🌧️ #B12hr pic.twitter.com/TA7vcWsacN
Ekkortájt kezdett körvonalazódni, hogy a futamot valamelyik Mercedes fogja megnyerni, közülük a 75-ös SunEnergy1 vette át a vezetést. Stolz 17 másodperccel vezetett Juncadella előtt, ez a különbség pedig a körülbelül háromnegyed órával későbbi boxkiállásokig is megmaradt. Ekkor pilótacserék is történtek, Engel pedig minimálisan tudott is közeledni Gounonhoz, de a különbségek hamar megmerevedtek. Az utolsó boxkiállások alkalmával kerültek fel újra mindenkinél a slick abroncsok.
Gounon az utolsó etapot nyolc másodperc körüli előnnyel kezdte, ezt pedig be is tudta osztani a célig, megszerezve ezzel pályafutása második bathursti győzelmét (a francia 2020-ban is a győztes egység része volt, akkor még az egyik M-Sport Bentley-vel). Ez volt egyben a SunEnergy1 Racing eddigi legnagyobb diadala a GT-mezőnyben, ami különösen nagy dolog azt tekintve, hogy a futam kezdeti szakaszaiban két büntetést is kaptak. Hasonlóan elégedett lehet a 2. hellyel a Craft-Bamboo Racing, ők egy motorcsere miatt ki kellett hagyják a kvalifikációt és a rajtrács legvégéről zárkóztak fel.
The winning moment 🏆
— Bathurst 12 Hour (@Bathurst12hour) May 15, 2022
That’s Bathurst win No.2 for @JulesGounon! #B12hr pic.twitter.com/PGPHVDeKzi
A legjobb Audi végül a kétperces büntetéssel együtt is a 74-es lett, míg a pole-pozícióból rajtoló Chaz Mostertéknek a hatodik órában műszaki problémáik adódtak, később pedig Fraser Ross ütközött, így végül kiestek. Nem járt sokkal jobban, de legalább célba ért az Audi Sport Team Valvoline másik egysége, a 777-es, amely végül 7. lett. Markus Winkelhockék két büntetést is kaptak, valamint egy baleseti kárt is javítani kellett, ami miatt hat kört buktak, és ezzel együtt az esélyt egy jó eredmény elérésére. Okosan időzített boxkiállásainak köszönhetően a futam közepén nagyjából három órán keresztül vezetett a 17-es Team BRM Audi, a Supercars-ász Nick Percat végül a 8. helyen kormányozta célba az autót.