Old school versenyzés avagy pályáról leszorítás? Ez a kérdés foglalkoztatott mindenkit az F3-as sprintfutamot követően, miután Vidales és Crawford az első helyért csatáztak és a spanyol kinyomta az amerikait az egyes kanyarban. Az esetet a verseny után vizsgálják, egyelőre azonban nincsen információ, hogy kiszabnának büntetést.
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️➡️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
— Formula 3 (@FIAFormula3) May 21, 2022
🔴🔴🔴🔴🔴➡️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
Lights out and @VidalesRacing locks in his lead 🔒#SpanishGP #F3 pic.twitter.com/Lwo4lrR7oO
Maga a futam egyébként meglepően simán indult, David Vidales és Juan-Manuel Correa szépen eljöttek az első sorból, míg őket Jak Crawford követte. A mezőny hátsóbb régióiban láthattunk kisebb lökdösődéseket, Hunter Yeany első szánja bánta az egyik ilyet, de például a bokszutcába száműzött Zane Maloney is gyorsan kezdett előre jönni (a barbadoszit kizárták az időmérőről, miután nem állt meg a kötelező mérlegelésre).
Az első nagy drámára a 7. körben került sor: a pontverseny éllovasa, Victor Martins lassult le, majd kénytelen volt pontszerző helyről feladni a versenyt. Kár érte, mert a körülötte lévők és a francia tempóját összehasonlítva, kis szerencsével akár dobogón is végezhetett volna.
LAP 7/20
— Formula 3 (@FIAFormula3) May 21, 2022
Disaster for Martins 💔
The championship leader's car slows from P9 as the rest of the field flash by…#SpanishGP #F3 pic.twitter.com/HdBArV3ZWp
Furcsa helyzetet élt át Franco Colapinto, akinek autójáról több részletben leszakadt menet közben a motorborítás, így mindenki jól láthatta működés közben a Mechachrome egységet. Hűtés szempontjából nem rossz megoldás, de nyilván ezek után kiintették a versenyből.
🤨🤨🤨
— Formula 3 (@FIAFormula3) May 21, 2022
Colapinto has been told to box, unsurprisingly… #SpanishGP #F3 pic.twitter.com/oKEFknsPJo
Crawford közben szépen építette fel a versenyét. Először egy határozott előzéssel elment a célegyenesben Correa mellett, majd körről-körre dolgozta le a hátrányát az eddig élen haladó Vidaleshez képest. A spanyol egyébként újonc létére nagyon jól ment, talán a hazai közönség is motiválta.
Jött aztán a futam vitatott incidense: Crawford a DRS segítségével megpróbálta megelőzni a spanyolt, Vidales azonban nem akarta feladni a pozíciót. Egymás mellett értek be a kanyarba, de Crawfordnak már nem maradt helye. Az amerikai a bukótérbe kényszerült és a hurkákon átbucskázva tért vissza a pályára.
LAP 12/20
— Formula 3 (@FIAFormula3) May 21, 2022
📻 "Come on mate, he pushed me off!"
The battle for the lead is hotting up as Vidales slams the door shut on Crawford 👀#SpanishGP #F3 pic.twitter.com/QfhCoKuZCU
Az esetet elkezdték vizsgálni, Crawford pedig talán túlzottan is felhúzta ezen magát, hiszen innentől kezdve legalább háromszor bejátszották, hogy rádión az eset vizsgálását kéri.
Ezek után azonban a Red Bull junior már nem tudta utolérni újra Vidales-t, aki így hazai pályán szerezte meg első győzelmét a bajnokságban.
A harmadik helyre Caio Collet jött fel, míg Arthur Leclerc okos, megfontolt versenyzéssel a negyedik helyen ért célba, értékes pontokat bezsebelve.
Végeredmény:
1. | David Vidales | Campos Racing | 10 | |
2. | Jak Crawford | Prema Powerteam | 1.200 | 10 |
3. | Caio Collet | MP Motorsport | 6.400 | 8 |
4. | Arthur Leclerc | Prema Powerteam | 9.000 | 7 |
5. | Juan Manuel Correa | ART Grand Prix | 10.300 | 6 |
6. | Alexander Smolyar | MP Motorsport | 11.200 | 5 |
7. | Kaylen Frederick | HitechGP | 11.800 | 4 |
8. | Roman Staněk | Trident | 12.300 | 3 |
9. | Reece Ushijima | Van Amersfoort Racing | 15.200 | 2 |
10. | Isack Hadjar | HitechGP | 16.000 | 1 |
11. | Gregoire Saucy | ART Grand Prix | 16.900 | |
12. | Oliver Bearman | Prema Powerteam | 17.400 | |
13. | Pepe Martí | Campos Racing | 18.100 | |
14. | Rafael Villagomez | Van Amersfoort Racing | 19.900 | |
15. | William Alatalo | Jenzer Motorsport | 23.400 | |
16. | Oliver Rasmussen | Trident | 24.200 | |
17. | Kush Maini | MP Motorsport | 24.800 | |
18. | Zak O’Sullivan | Carlin | 25.400 | |
19. | Federico Malvestiti | Jenzer Motorsport | 29.700 | |
20. | Lirim Zendeli | Charouz Racing System | 32.100 | |
21. | Zane Maloney | Trident | 35.700 | |
22. | Enzo Trulli | Carlin | 36.200 | |
23. | Ido Cohen | Jenzer Motorsport | 39.500 | |
24. | Francesco Pizzi | Charouz Racing System | 39.900 | |
25. | Brad Benavides | Carlin | 41.100 | |
26. | László Tóth | Charouz Racing System | 42.100 | |
27. | Hunter Yeany | Campos Racing | 1’08.600 | |
28. | Nazim Azman | HitechGP | 4 laps | |
29. | Franco Colapinto | Van Amersfoort Racing | 10 laps | |
30. | Victor Martins | ART Grand Prix | 13 laps |
Címlapkép forrása: Formula-3.com