🇪🇸 F3: Vidales vitatott küzdelemben nyert hazai pályán Crawford előtt

Old school versenyzés avagy pályáról leszorítás? Ez a kérdés foglalkoztatott mindenkit az F3-as sprintfutamot követően, miután Vidales és Crawford az első helyért csatáztak és a spanyol kinyomta az amerikait az egyes kanyarban. Az esetet a verseny után vizsgálják, egyelőre azonban nincsen információ, hogy kiszabnának büntetést.

Maga a futam egyébként meglepően simán indult, David Vidales és Juan-Manuel Correa szépen eljöttek az első sorból, míg őket Jak Crawford követte. A mezőny hátsóbb régióiban láthattunk kisebb lökdösődéseket, Hunter Yeany első szánja bánta az egyik ilyet, de például a bokszutcába száműzött Zane Maloney is gyorsan kezdett előre jönni (a barbadoszit kizárták az időmérőről, miután nem állt meg a kötelező mérlegelésre).

Az első nagy drámára a 7. körben került sor: a pontverseny éllovasa, Victor Martins lassult le, majd kénytelen volt pontszerző helyről feladni a versenyt. Kár érte, mert a körülötte lévők és a francia tempóját összehasonlítva, kis szerencsével akár dobogón is végezhetett volna.

Furcsa helyzetet élt át Franco Colapinto, akinek autójáról több részletben leszakadt menet közben a motorborítás, így mindenki jól láthatta működés közben a Mechachrome egységet. Hűtés szempontjából nem rossz megoldás, de nyilván ezek után kiintették a versenyből.

Crawford közben szépen építette fel a versenyét. Először egy határozott előzéssel elment a célegyenesben Correa mellett, majd körről-körre dolgozta le a hátrányát az eddig élen haladó Vidaleshez képest. A spanyol egyébként újonc létére nagyon jól ment, talán a hazai közönség is motiválta.

Jött aztán a futam vitatott incidense: Crawford a DRS segítségével megpróbálta megelőzni a spanyolt, Vidales azonban nem akarta feladni a pozíciót. Egymás mellett értek be a kanyarba, de Crawfordnak már nem maradt helye. Az amerikai a bukótérbe kényszerült és a hurkákon átbucskázva tért vissza a pályára.

Az esetet elkezdték vizsgálni, Crawford pedig talán túlzottan is felhúzta ezen magát, hiszen innentől kezdve legalább háromszor bejátszották, hogy rádión az eset vizsgálását kéri.

Ezek után azonban a Red Bull junior már nem tudta utolérni újra Vidales-t, aki így hazai pályán szerezte meg első győzelmét a bajnokságban.

A harmadik helyre Caio Collet jött fel, míg Arthur Leclerc okos, megfontolt versenyzéssel a negyedik helyen ért célba, értékes pontokat bezsebelve.

Végeredmény:

1.David Vidales
Campos Racing10
2.Jak Crawford
Prema Powerteam1.20010
3.Caio Collet
MP Motorsport6.4008
4.Arthur Leclerc
Prema Powerteam9.0007
5.Juan Manuel Correa
ART Grand Prix10.3006
6.Alexander Smolyar
MP Motorsport11.2005
7.Kaylen Frederick
HitechGP11.8004
8.Roman Staněk
Trident12.3003
9.Reece Ushijima
Van Amersfoort Racing15.2002
10.Isack Hadjar
HitechGP16.0001
11.Gregoire Saucy
ART Grand Prix16.900
12.Oliver Bearman
Prema Powerteam17.400
13.Pepe Martí
Campos Racing18.100
14.Rafael Villagomez
Van Amersfoort Racing19.900
15.William Alatalo
Jenzer Motorsport23.400
16.Oliver Rasmussen
Trident24.200
17.Kush Maini
MP Motorsport24.800
18.Zak O’Sullivan
Carlin25.400
19.Federico Malvestiti
Jenzer Motorsport29.700
20.Lirim Zendeli
Charouz Racing System32.100
21.Zane Maloney
Trident35.700
22.Enzo Trulli
Carlin36.200
23.Ido Cohen
Jenzer Motorsport39.500
24.Francesco Pizzi
Charouz Racing System39.900
25.Brad Benavides
Carlin41.100
26.László Tóth
Charouz Racing System42.100
27.Hunter Yeany
Campos Racing1’08.600
28.Nazim Azman
HitechGP4 laps
29.Franco Colapinto
Van Amersfoort Racing10 laps
30.Victor Martins
ART Grand Prix13 laps

Címlapkép forrása: Formula-3.com

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.