Habár a Barcelonai pálya nem sok jóval szokott szolgálni izgalmak terén, úgy gondolom, a vasárnapi F3-as verseny egész sok izgalmas pillanattal kecsegtetett.
A rajt viszonylag simának nevezhető, Roman Staněk nem tudta megtartani a vezetést, a szélárnyékot kihasználva Victor Martins meg is előzte az egyes féktávon, a harmadik helyre Isack Hadjar jött fel a külső ívről. Szépet csatázott még Jak Crawford is, aki Kaylen Fredericket próbálta megelőzni. Ez a nyújtott jobbos külső ívén sikerült is, de a Hitech versenyzője utána visszaelőzte honfitársát.
LIGHTS OUT!
— Formula 3 (@FIAFormula3) May 22, 2022
Martins gets past Stanek to take the lead 🚀
And Hadjar passes Smolyar for third#SpanishGP #F3 pic.twitter.com/NxDy3fUy3k
Nem úsztuk meg a versenyt SC-fázis nélkül: ezúttal Kush Maini és Rafael Villagomez találkoztak a 12-es kanyarban. Utóbbi bánta, hiszen a falban kötött ki a mexikói. Az indiait utólag meg is büntették baleset okozásért.
⚠️ SAFETY CAR (LAP 4/24) ⚠️
— Formula 3 (@FIAFormula3) May 22, 2022
Kush Maini taps Rafel Villagomez and the @VARmotorsport racer is sent into a bunny hop into the gravel #SpanishGP #F3 pic.twitter.com/MHPQT9SBUy
Az újraindításnál Martins precízen jött el, kicsivel hátrébb Crawford került megint akcióba Fredrickel szemben, akit ezúttal sikeresen meg is előzött. Két kanyarral később Caio Collet is gyönyörűen körbe autózta az amerikait.
A 11. körben újra betartották az SC feliratott és jöhetett a mezőny elé az Aston Martin. Ezúttal a 2-es kanyarban az újonc Brad Benavides tette falba a Carlint. Elmondása szerint nem akart fordulni az autó.
⚠️ SAFETY CAR (LAP 11/24) ⚠️
— Formula 3 (@FIAFormula3) May 22, 2022
Brad Benavides is in the barrier at Turn 2 and the race is neutralised once again#SpanishGP #F3 pic.twitter.com/qKQrcIvT5n
A második újraindításnál sem nagyon várt Martins, gyorsan kilőtt és nem lehetett rá senki sem veszélyes. Hátrébb viszont Arthur Leclerc és a tegnapi győztes David Vidales küzdöttek hatalmasat és össze is értek az ominózus 1-es kanyarban. Mindketten a bukótérből jöttek vissza, jó néhány pozíciót veszítve. Vidales második alkalommal került bajba ebben a kanyarban, Leclercnek pedig pont hogy az ilyen helyzetekbe nem kellene belemenni, bajnoki éllovasként. A monacóit vélték egyébként bűnösnek, kapott is egy 5 másodperces időbüntetést.
A Campos versenyzői is jól kibabráltak egymással. Nem elég, hogy az előbbi miatt Vidales visszaesett, a középmezőny elejében lévő Pepe Martí és Hunter Yeany is elintézték egymást. Utóbbi fékezte el magát és csúszott bele a spanyolba. Martí visszacsúszott, Yeany pedig akárcsak tegnap, ma is jöhetett be szárnycserére.
Később ismét Leclerc került az akció középpontjába. Ezúttal Juan Maun Correa-t találta meg, aki agresszíven védte a pozícióját a célegyenesben, a Premás pedig már négy kerékkel a füvön előzött, elég meredek pillanat volt. Egy körrel később aztán Correa visszaelőzte, Leclerc pedig megkapta vetélytársnak Grégoire Saucy-t.
LAP 20/24
— Formula 3 (@FIAFormula3) May 22, 2022
Leclerc gets past Correa in a slightly unconventional way 😱#SpanishGP #F3 pic.twitter.com/4C24n7y5pD
Ezután kicsit lenyugodtak a kedélyek, Martins pedig magabiztosan nyert, a második helyét megőrző Staněk előtt, még Hadjar állhatott fel a dobogóra. Leclerc végül pontot sem szerzett, ami nagy érvágás a monacóinak, Crawford pedig egy szolid, de értékes 6. helyet hozott.
VICTOR MARTINS WIIIIIIIINS!
— Formula 3 (@FIAFormula3) May 22, 2022
Once he got into the lead, he never looked like letting go 😍#SpanishGP #F3 pic.twitter.com/aCPXRMU1Zg
Végeredmény:
1. | Victor Martins | ART Grand Prix | – | 25 |
2. | Roman Staněk | Trident | 2.300 | 18 |
3. | Isack Hadjar | HitechGP | 3.000 | 15 |
4. | Alexander Smolyar | MP Motorsport | 3.600 | 12 |
5. | Oliver Bearman | Prema Powerteam | 4.300 | 10 |
6. | Jak Crawford | Prema Powerteam | 5.400 | 8 |
7. | Caio Collet | MP Motorsport | 6.600 | 6 |
8. | Franco Colapinto | Van Amersfoort Racing | 6.800 | 4 |
9. | Kaylen Frederick | HitechGP | 8.400 | 2 |
10. | Juan Manuel Correa | ART Grand Prix | 12.000 | 1 |
11. | Gregoire Saucy | ART Grand Prix | 14.100 | |
12. | William Alatalo | Jenzer Motorsport | 15.200 | |
13. | Zane Maloney | Trident | 17.500 | |
14. | Arthur Leclerc | Prema Powerteam | 18.300 | |
15. | Oliver Rasmussen | Trident | 18.700 | |
16. | Lirim Zendeli | Charouz Racing System | 21.200 | |
17. | Ido Cohen | Jenzer Motorsport | 26.000 | |
18. | Francesco Pizzi | Charouz Racing System | 26.600 | |
19. | Nazim Azman | HitechGP | 27.800 | |
20. | Reece Ushijima | Van Amersfoort Racing | 28.200 | |
21. | Pepe Martí | Campos Racing | 28.400 | |
22. | Federico Malvestiti | Jenzer Motorsport | 29.700 | |
23. | Enzo Trulli | Carlin | 29.900 | |
24. | László Tóth | Charouz Racing System | 31.100 | |
25. | Kush Maini | MP Motorsport | 54.800 | |
26. | Hunter Yeany | Campos Racing | 1’25.400 | |
27. | Zak O’Sullivan | Carlin | 2 laps | |
28. | David Vidales | Campos Racing | 9 laps | |
29. | Brad Benavides | Carlin | 14 laps | |
30. | Rafael Villagomez | Van Amersfoort Racing | 22 laps |
A folytatásra kicsit sokat kell várni, hiszen az F3-asokat legközelebb csupán július elején Silverstone-ban láthatjuk pályára gurulni.
Címlapkép forrása: Formula-3.com