Barcelonában aratott győzelmével Max Verstappen idén először vezeti a világbajnoki pontversenyt, de ezen kívül is számos érdekességet találhatunk a számok között elmélyedve.
Szombaton Charles Leclerc pályafutása 13. pole-pozícióját szerezte meg, ezzel egy olyan illusztris társaságba került, amit Graham Hill, Sir Jack Brabham, Jacky Ickx, Jacques Villeneuve, Juan-Pablo Montoya és Mark Webber alkotnak. A monacói már csak eggyel van lemaradva az örökraglistán Max Verstappentől, így ha a jelenlegi ütemben termeli tovább az időmérős győzelmeket, hamarosan át is ugorhatja bajnoki riválisát.
Leclerc lett egyúttal az első versenyző idén, aki egymást követő két versenyen is az első helyről rajtolhatott (bár mint később kiderült, egyiket sem tudta győzelemre váltani), a Ferrari pedig Kimi Räikkönen 2008-as pole-pozíciója óta először szerzett első rajtkockát Barcelonában. Megszakadt ezzel a Mercedes kilenc éve tartó pole-sorozata ezen a helyszínen, és 2012 óta először fordult elő, hogy nem volt Mercedes-motoros autó az első rajtsorban.

Örülhetett az Alfa Romeo (Sauber) is: Valtteri Bottas 7. helye a csapat legjobb időmérős eredménye volt ezen a pályán 2012 óta, amikor Sergio Pérez lett ötödik. A 2019-es Brazil Nagydíj óta először jutott be mindkét autójával a Q3-ba a Haas, Mick Schumacher pedig pályafutása során először jutott be az utolsó szakaszba. Hogy a negatív meglepetésekről is ejtsünk pár szót: Sebastian Vettel és Fernando Alonso is pályafutásuk során először estek ki a Q1-ben Barcelonában, az Aston Martin pedig hat hétvégén már másodszor esett ki mindkét autójával az első felvonást követően.
A vasárnapi győzelem különleges értékkel bír Max Verstappen számára: ez volt pályafutása 24. diadala, amellyel túlszárnyalta az örökranglistán barátnője édesapját, a háromszoros világbajnok Nelson Piquet-t. A holland egyúttal egyenlített Juan-Manuel Fangióval szemben és már a 12. helyet foglalja el a rangsorban. Ez pedig azt is jelenti, hogy a címvédő tartja elképesztő sorozatát, miszerint az összes idei futamot – beleértve az imolai sprintet is –, amelyen célba ért, megnyerte. Verstappen pályafutása során másodszor szerzett zsinórban három futamgyőzelmet, legutóbb tavaly, a Francia- és az Osztrák Nagydíjak között volt képes hasonlóra. Egyébként karrierje első Forma–1-es futamgyőzelmét is Barcelonában aratta, hat évvel ezelőtt.

Charles Leclerc három futammal ezelőtt még 46 pontos előnnyel állt a tabella élén, immár azonban Verstappen vezet. A Red Bull örömét teljessé téve három futamon belül már másodszor szereztek kettős győzelmet, úgy, hogy az idei szezon előtt utoljára 2016-ban végeztek egy versenyen 1-2-ben. A csapat tulajdonosa, Dietrich Mateschitz ráadásul épp a futam napján ünnepelte 78. születésnapját. Sergio Pérez egyébként idén már harmadszor végzett a 2. helyen – az idei szezon előtt összesen volt ennyi ezüstérme egész pályafutása során.
Leclerc kiesésével egyébként megszakadt a mezőny leghosszabb célbaérkezési sorozata is: a monacói a tavalyi Magyar Nagydíj, tizenhat verseny óta mindig meglátta a kockás zászlót.
💔😔
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 22, 2022
George Russell idén másodszor végzett dobogós helyen, Leclerc kiesésével pedig ő maradt az egyetlen versenyző, aki eddig az összes futamon pontot szerzett idén. Megszakadt mindazonáltal a Mercedes másik nagy sorozata is, az elmúlt öt évben ugyanis mindig Lewis Hamilton győzött Barcelonában.
Noha két körrel a vége előttig negyedik volt, Valtteri Bottas végül csak a 6. helyen végzett. Ez így is az Alfa Romeo (Sauber) legjobb eredménye Barcelonában tíz év óta, amikor Kamui Kobayashi lett ötödik.
