đŸ‡Ș🇾 FUTAM: Leclerc drĂĄmĂĄja utĂĄn Verstappen gyƑzött BarcelonĂĄban

Egy darabig Ășgy tƱnt, hogy nem lehet legyƑzni Charles Leclerc-t a Spanyol NagydĂ­jon, a sors azonban közbeszĂłlt…

KĂĄnikulai forrĂłsĂĄg, 37°C-os levegƑ Ă©s több mint 50°C-os aszfalt fogadta a mezƑnyt vasĂĄrnap BarcelonĂĄban, de talĂĄn ez is kellett ahhoz, hogy minden idƑk egyik legjob futamĂĄt lĂĄthassuk a Circuit de CatalunyĂĄn. Az elsƑ rajtkockĂĄbĂłl Charles Leclerc rajtolhatott, miutĂĄn a tegnapi idƑmĂ©rƑ edzĂ©sen egyedĂŒlikĂ©nt 1:19-en belĂŒl autĂłzva, magabiztosan szerezte meg a pole-pozĂ­ciĂłt, mellƑle pedig bajnoki rivĂĄlisa, Fernando Alonso vĂĄrhatta a piros lĂĄmpĂĄk kialvĂĄsĂĄt.

A rajt viszonylag simĂĄn alakult: Leclerc megtartotta a vezetĂ©st, Verstappen is maradt mĂĄsodik, Ă©s tulajdonkĂ©ppen sehol nem voltak drĂĄmaian nagy pozĂ­ciĂłcserĂ©k. Az elsƑ igazi csörte a 4-es kanyarban jött, amikor Kevin Magnussen prĂłbĂĄlta kĂ­vĂŒlrƑl elƑzni Lewis Hamiltont, de összeĂŒtköztek. A dĂĄn kicsĂșszott a sĂłderĂĄgyba, a hĂ©tszeres vilĂĄgbajnok pedig defektet kapott, mindketten jöhettek a boxba. Hamilton ezek utĂĄn rĂĄdiĂłn felajĂĄnlotta a csapatnak, hogy kiĂĄll, hogy kĂ­mĂ©ljĂ©k a motort, Toto WolffĂ©k azonban biztosak voltak benne, hogy mĂ©g innen is lehetsĂ©ges a pontszerzĂ©s, ezĂ©rt pĂĄlyĂĄn tartottĂĄk a remĂ©nyvesztett britet.

A következƑ lĂ©nyegi esemĂ©ny a 7. körben törtĂ©nt, amikor a rajtnĂĄl több pozĂ­ciĂłt is veszĂ­tƑ Carlos Sainz a 4-es kanyarban senkitƑl sem zavartatva megpördĂŒlt. A spanyol pilĂłta kicsĂșszott a sĂłderĂĄgyba, de gyors reakciĂłidejĂ©nek köszönhetƑen vissza tudott tĂ©rni a pĂĄlyĂĄra, igaz, közben több pozĂ­ciĂłt bukott.

Mindössze kettƑ kör telt el, amikor Verstappen is kisodrĂłdott, mĂ©ghozzĂĄ ugyanott, a 4-es kanyarban! A holland a 4. helyre tudott visszajönni, elment mellette Russell Ă©s PĂ©rez is. A cĂ­mvĂ©dƑ egyĂ©bkĂ©nt addig nagyjĂĄbĂłl tudta tartani Leclerc tempĂłjĂĄt, bĂĄr a monacĂłi szĂ©p lassan, körönkĂ©nt egy-mĂĄsfĂ©l tizedet hozzĂĄadott elƑnyĂ©hez.

Verstappen szĂĄmĂĄra a nagyobb problĂ©mĂĄk azonban csak ezutĂĄn jöttek, ugyanis folytatĂłdtak az idƑmĂ©rƑn mĂĄr lĂĄtott DRS-hibĂĄi, a hĂĄtsĂł szĂĄrny felsƑ eleme hol kinyĂ­lt, hol nem. Így miutĂĄn mindannyian letudtĂĄk a boxkiĂĄllĂĄsokat, hiĂĄba követte a holland szorosan Russellt, tulajdonkĂ©ppen esĂ©lye sem volt elƑzni, az egyetlen prĂłbĂĄlkozĂĄsĂĄt pedig a korĂĄbbi Formula–2-es bajnok visszaverte. PĂ©rez egyĂ©bkĂ©nt mĂĄs stratĂ©giĂĄval prĂłbĂĄlkozott, Ƒ az elsƑ etapjĂĄt jobban megnyĂșjtotta, Ă­gy a Russell–Verstappen pĂĄros mögĂ© tĂ©rt vissza a pĂĄlyĂĄra, de jĂłval frissebb abroncsokon.

A 22. körben Leclerc is letudta elsƑ kerĂ©kcserĂ©jĂ©t, majd magabiztosan el is kezdte növelni megfogyatkozott elƑnyĂ©t. Öt körrel kĂ©sƑbb azonban jött a drĂĄma: a 16-os rajtszĂĄmĂș Ferrari a pĂĄlya közepĂ©n lelassult, Leclerc Ă©pp hogy csak be tudott vĂĄnszorogni a boxba. A csapat kĂ©sƑbb megerƑsĂ­tette, hogy az erƑforrĂĄs hibĂĄsodott meg az autĂłban.

A Russell–Verstappen–PĂ©rez csata Ă­gy hirtelen a gyƑzelemĂ©rt kezdett zajlani, de hamarosan a stratĂ©gĂĄkĂ© lett a fƑszerep. PĂ©rez a frissebb gumijain nagyon hamar utolĂ©rte csapattĂĄrsĂĄt, aki ekkor – miutĂĄn egyĂ©rtelmƱ volt, hogy nem fogja tudni megelƑzni Russellt – kiĂĄllt egy friss lĂĄgy szettĂ©rt, hĂĄrom kiĂĄllĂĄsra vĂĄltva. PĂ©rez eközben a 31. körben simĂĄn megelƑzte a Mercedest Ă©s ĂĄtvette a vezetĂ©st a versenyben.

Verstappen a friss lĂĄgyakon körönkĂ©nt kĂ©t-hĂĄrom mĂĄsodperccel ment gyorsabban, mint Russell, majd mire a 36. körben utolĂ©rte, a Mercedes ki is hĂ­vta a britet kerĂ©kcserĂ©re. KĂ©t körrel kĂ©sƑbb Ă©rkezett PĂ©rez is, ekkor pedig Verstappen ĂĄllt az Ă©lre, de neki mĂ©g egy kiĂĄllĂĄsa hĂĄtra volt. MiutĂĄn ezt is letudta, simĂĄn Russell elĂ© tĂ©rt vissza a pĂĄlyĂĄra, PĂ©rez pedig ĂĄtvette a vezetĂ©st, de Ă©rezhetƑ volt, hogy ha a holland gyorsabb tud lenni, akkor Ƒ nyerheti a futamot.

Verstappen nem is tĂ©tlenkedett, körökön belĂŒl utolĂ©rte PĂ©rezt, aki a 49. körben lehĂșzĂłdott Ă©s elengedte csapattĂĄrsĂĄt. EzutĂĄn többen elkezdtek Verstappenhez hasonlĂłan ĂĄtvĂĄltani hĂĄrom kiĂĄllĂĄsra, Ă­gy tett pĂ©ldĂĄul Russell Ă©s PĂ©rez is. Eközben pedig elkezdhettĂŒnk figyelni Hamiltonra, aki a mezƑny vĂ©gĂ©rƑl nagyot hajrĂĄzva utolĂ©rte a 4. helyĂ©rt csatĂĄzĂł Bottas–Sainz kettƑst, majd simĂĄn el is ment mellettĂŒk.

Úgy tƱnt tehĂĄt, hogy Hamilton egy szĂ©p 4. helyre menti elsƑkörös kĂĄlvĂĄriĂĄjĂĄt, azonban itt is maradt mĂ©g drĂĄma a vĂ©gĂ©re: a hĂ©tszeres vilĂĄgbajnok ugyanis több ĂŒzemanyagot fogyasztott el a vĂĄrtnĂĄl, Ă­gy az utolsĂł kĂ©t körben drĂĄmaian vissza kellett vennie a tempĂłbĂłl, emiatt Sainz visszaelƑzte.

Verstappen viszont nem jött negyedszer, Ă­gy egy kĂ©nyelmes elƑnybƑl gazdĂĄlkodhatott, amibƑl 13 mĂĄsodpercet meg is Ƒrzött a futam vĂ©gĂ©ig. A vilĂĄgbajnoki cĂ­mvĂ©dƑ Ă­gy pĂĄlyafutĂĄsa elsƑ Forma–1-es gyƑzelmĂ©nek helyszĂ­nĂ©n megszerezte idei negyedik diadalĂĄt, tovĂĄbbra is Ƒrizve fantasztikus mĂ©rlegĂ©t, miszerint amelyik futamon cĂ©lba Ă©rt idĂ©n, azt meg is nyerte. A holland ezzel a pontversenyben is ĂĄtvette a vezetĂ©st Leclerc-tƑl, aki innentƑl kezdve az ĂŒldözƑ szerepĂ©ben tetszeleg Ă©s hatpontos differenciĂĄt kellene ledolgoznia. NehĂ©z dolga lesz, hiszen Verstappen jelenleg ĂłriĂĄsi formĂĄban van, zsinĂłrban hĂĄrom futamot nyert, amivel beĂĄllĂ­totta egĂ©sz pĂĄlyafutĂĄsa legjobb szĂ©riĂĄjĂĄt.

Sergio PĂ©rez idĂ©n harmadszor vĂ©gzett dobogĂłs helyen, a Red Bull pedig törtĂ©nete tizenkilencedik-, idei mĂĄsodik kettƑs gyƑzelmĂ©t szerezte meg, amivel a konstruktƑri pontversenyben is egy huszonhat pontos elƑnyre tettek szert a Ferrarival szemben. Russell idĂ©n mĂĄsodszor lett harmadik, ezzel tovĂĄbbra is Ƒrzi a pontverseny 4. helyĂ©t Sainzcal szemben, mĂ­g Hamilton vĂ©gĂŒl az 5. helyre hozta be a mĂĄsik Mercedest. Bottas 6. helye Ă­gy is szĂ©p eredmĂ©ny az Alfa RomeĂłnak, de nem panaszkodhat a kettƑs pontszerzĂ©st elkönyvelƑ Alpine sem. Yuki Tsunoda a vĂ©gĂ©n megelƑzte a 10. helyĂ©rt Mick Schumachert, a nĂ©met elsƑ Forma–1-es pontja tehĂĄt tovĂĄbbra is vĂĄrat magĂĄra.

A futam elƑzetes vĂ©geredmĂ©nye [kĂ©p forrĂĄsa: F1 hivatalos Twitter oldala]

A vilĂĄgbajnoksĂĄg a jövƑ hĂ©ten, szĂŒnet nĂ©lkĂŒl folytatĂłdik Monte-CarlĂłban.

Címlapkép forråsa: Formula 1 hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.