🇪🇸 FUTAM: Leclerc drámája után Verstappen győzött Barcelonában

Egy darabig úgy tűnt, hogy nem lehet legyőzni Charles Leclerc-t a Spanyol Nagydíjon, a sors azonban közbeszólt…

Kánikulai forróság, 37°C-os levegő és több mint 50°C-os aszfalt fogadta a mezőnyt vasárnap Barcelonában, de talán ez is kellett ahhoz, hogy minden idők egyik legjob futamát láthassuk a Circuit de Catalunyán. Az első rajtkockából Charles Leclerc rajtolhatott, miután a tegnapi időmérő edzésen egyedüliként 1:19-en belül autózva, magabiztosan szerezte meg a pole-pozíciót, mellőle pedig bajnoki riválisa, Fernando Alonso várhatta a piros lámpák kialvását.

A rajt viszonylag simán alakult: Leclerc megtartotta a vezetést, Verstappen is maradt második, és tulajdonképpen sehol nem voltak drámaian nagy pozíciócserék. Az első igazi csörte a 4-es kanyarban jött, amikor Kevin Magnussen próbálta kívülről előzni Lewis Hamiltont, de összeütköztek. A dán kicsúszott a sóderágyba, a hétszeres világbajnok pedig defektet kapott, mindketten jöhettek a boxba. Hamilton ezek után rádión felajánlotta a csapatnak, hogy kiáll, hogy kíméljék a motort, Toto Wolffék azonban biztosak voltak benne, hogy még innen is lehetséges a pontszerzés, ezért pályán tartották a reményvesztett britet.

A következő lényegi esemény a 7. körben történt, amikor a rajtnál több pozíciót is veszítő Carlos Sainz a 4-es kanyarban senkitől sem zavartatva megpördült. A spanyol pilóta kicsúszott a sóderágyba, de gyors reakcióidejének köszönhetően vissza tudott térni a pályára, igaz, közben több pozíciót bukott.

Mindössze kettő kör telt el, amikor Verstappen is kisodródott, méghozzá ugyanott, a 4-es kanyarban! A holland a 4. helyre tudott visszajönni, elment mellette Russell és Pérez is. A címvédő egyébként addig nagyjából tudta tartani Leclerc tempóját, bár a monacói szép lassan, körönként egy-másfél tizedet hozzáadott előnyéhez.

Verstappen számára a nagyobb problémák azonban csak ezután jöttek, ugyanis folytatódtak az időmérőn már látott DRS-hibái, a hátsó szárny felső eleme hol kinyílt, hol nem. Így miután mindannyian letudták a boxkiállásokat, hiába követte a holland szorosan Russellt, tulajdonképpen esélye sem volt előzni, az egyetlen próbálkozását pedig a korábbi Formula–2-es bajnok visszaverte. Pérez egyébként más stratégiával próbálkozott, ő az első etapját jobban megnyújtotta, így a Russell–Verstappen páros mögé tért vissza a pályára, de jóval frissebb abroncsokon.

A 22. körben Leclerc is letudta első kerékcseréjét, majd magabiztosan el is kezdte növelni megfogyatkozott előnyét. Öt körrel később azonban jött a dráma: a 16-os rajtszámú Ferrari a pálya közepén lelassult, Leclerc épp hogy csak be tudott vánszorogni a boxba. A csapat később megerősítette, hogy az erőforrás hibásodott meg az autóban.

A Russell–Verstappen–Pérez csata így hirtelen a győzelemért kezdett zajlani, de hamarosan a stratégáké lett a főszerep. Pérez a frissebb gumijain nagyon hamar utolérte csapattársát, aki ekkor – miután egyértelmű volt, hogy nem fogja tudni megelőzni Russellt – kiállt egy friss lágy szettért, három kiállásra váltva. Pérez eközben a 31. körben simán megelőzte a Mercedest és átvette a vezetést a versenyben.

Verstappen a friss lágyakon körönként két-három másodperccel ment gyorsabban, mint Russell, majd mire a 36. körben utolérte, a Mercedes ki is hívta a britet kerékcserére. Két körrel később érkezett Pérez is, ekkor pedig Verstappen állt az élre, de neki még egy kiállása hátra volt. Miután ezt is letudta, simán Russell elé tért vissza a pályára, Pérez pedig átvette a vezetést, de érezhető volt, hogy ha a holland gyorsabb tud lenni, akkor ő nyerheti a futamot.

Verstappen nem is tétlenkedett, körökön belül utolérte Pérezt, aki a 49. körben lehúzódott és elengedte csapattársát. Ezután többen elkezdtek Verstappenhez hasonlóan átváltani három kiállásra, így tett például Russell és Pérez is. Eközben pedig elkezdhettünk figyelni Hamiltonra, aki a mezőny végéről nagyot hajrázva utolérte a 4. helyért csatázó Bottas–Sainz kettőst, majd simán el is ment mellettük.

Úgy tűnt tehát, hogy Hamilton egy szép 4. helyre menti elsőkörös kálváriáját, azonban itt is maradt még dráma a végére: a hétszeres világbajnok ugyanis több üzemanyagot fogyasztott el a vártnál, így az utolsó két körben drámaian vissza kellett vennie a tempóból, emiatt Sainz visszaelőzte.

Verstappen viszont nem jött negyedszer, így egy kényelmes előnyből gazdálkodhatott, amiből 13 másodpercet meg is őrzött a futam végéig. A világbajnoki címvédő így pályafutása első Forma–1-es győzelmének helyszínén megszerezte idei negyedik diadalát, továbbra is őrizve fantasztikus mérlegét, miszerint amelyik futamon célba ért idén, azt meg is nyerte. A holland ezzel a pontversenyben is átvette a vezetést Leclerc-től, aki innentől kezdve az üldöző szerepében tetszeleg és hatpontos differenciát kellene ledolgoznia. Nehéz dolga lesz, hiszen Verstappen jelenleg óriási formában van, zsinórban három futamot nyert, amivel beállította egész pályafutása legjobb szériáját.

Sergio Pérez idén harmadszor végzett dobogós helyen, a Red Bull pedig története tizenkilencedik-, idei második kettős győzelmét szerezte meg, amivel a konstruktőri pontversenyben is egy huszonhat pontos előnyre tettek szert a Ferrarival szemben. Russell idén másodszor lett harmadik, ezzel továbbra is őrzi a pontverseny 4. helyét Sainzcal szemben, míg Hamilton végül az 5. helyre hozta be a másik Mercedest. Bottas 6. helye így is szép eredmény az Alfa Romeónak, de nem panaszkodhat a kettős pontszerzést elkönyvelő Alpine sem. Yuki Tsunoda a végén megelőzte a 10. helyért Mick Schumachert, a német első Forma–1-es pontja tehát továbbra is várat magára.

A futam előzetes végeredménye [kép forrása: F1 hivatalos Twitter oldala]

A világbajnokság a jövő héten, szünet nélkül folytatódik Monte-Carlóban.

Címlapkép forrása: Formula 1 hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.