Monacóban az ismert közhely szerint szinte lehetetlen előzni, ezért szokás az ittenit az egész évad legfontosabb kvalifikációjának nevezni. Az F2-esek időmérője az elvárásoknak megfelelően izgalmasra sikeredett, és természetesen piros zászló nélkül sem úsztuk meg.
Ahogy az lenni szokott, ezúttal is két részre osztották a mezőnyt: az „A”-csoportban a páratlan rajtszámmal rendelkezők, a „B”-csoportban pedig a páros rajtszámúak indultak, így mindkét felosztásban egy-egy autóval képviseltették magukat a csapatok. Ránézésre talán az „A”-csoport tűnt erősebbnek, itt találhattunk több olyan nevet, akikkel az idei és a tegnapi szabadedzésen látott formájukat alapul véve lehetett számolni.
Bár csak 15 percet kaptak a versenyzők, de így is az időmérő első öt perce a gumik bejáratásáról szólt, jól jellemezte ezt, hogy Amaury Cordeel állt az élen sokáig. A belga amúgy ezúttal is a versenybírók kereszttüzébe került: ezúttal az egyik kerékcseréje alkalmával áthajtott egy másik csapat, a Charouz számára kijelölt területen és ott sérülést okozott az első légterelőket tartó állványon. Cordeel végül egy megrovással megúszta az esetet. Az indoklás szerint a stewardok az ítélet meghozatalánál figyelembe vették a monacói pálya sajátosságait és a szűk boxutcát – értsd: vélhetően nem akarták súlyosabban büntetni, hiszen az újonc pilóta egyeten büntetőpontra van az eltiltástól. Mindezzel együtt maradjunk annyiban, hogy nem lepődnénk meg, ha a VAR Bakura új versenyző után kellene nézzen.
A tűzijáték az utolsó öt percre maradt, ahol sorra záporoztak a jobbnál-jobb idők. Felipe Drugovich tűnt a legerősebbnek, de Dennis Hauger, Jack Doohan és Liam Lawson is meggyőzőnek látszott. Ralph Boschung sem ment rosszul, de az utolsó próbálkozása előtt hozzá ért valahol a falhoz és megsérült a kormányösszekötő.
A listavezető brazil aztán az utolsó gyors köre végét elrontotta. Az Anthony Noghes korlátját megcsípte, bal hátsó felfüggesztése pedig eltört. Belengették a sárga zászlót, csakhogy jöttek még a többiek lila szektoridőkkel. Lawson futotta meg végül a legjobb kört, 1:21:229-vel megnyerte a szakaszt a szintén hatalmasat javuló Ayumu Iwasa előtt. Doohan is javult, de az ő ideje már kevés volt a sikerhez.
When Monaco bites, it bites back HARD! 😩#MonacoGP #F2 pic.twitter.com/5BWecrXEOP
— Formula 2 (@Formula2) May 27, 2022
A második csoport végül nem tudott olyan gyors körökbe lemenni, mint az „A” csapat megtette. Ennek fő oka, hogy le sem tudták futni a teljes időt, ugyanis másfél perccel a vége előtt egy hatalmas baleset történt. Jake Hughes az uszodánál lévő sikánt rontotta el, a kerékvető keményen megreptette az autót és belevágódott a szembeni szalagkorlátba. Az autó még tovább csúszott és végül a gumifalban állt meg. A brit szerencsére nem sérült meg az ijesztő balesetben, de az edzést már nem indították újra a kötött menetrend miatt.
A hefty hit for Jake Hughes after contact with the barrier and kerb 😩
— Formula 2 (@Formula2) May 27, 2022
Thankfully the @VARmotorsport driver was all OK 👍#MonacoGP #F2 pic.twitter.com/II7Qs1seVa
Ebben a csoportban így Théo Pourchaire bizonyult a leggyorsabbnak, de mivel Lawson idejét nem tudta megdönteni, ezért ez egy második rajtkockát jelent majd neki vasárnap. Jüri Vips szokásához híven szintén jól ment, de Enzo Fittipaldit is nagy dicséret illeti. A legnagyobb vesztes Richard Verschoor lett, aki végül értelmes mért kör nélkül utolsóként zárt. A Trident ráadásul kapott egy 1000 eurós, plusz a szezon végéig további 2000 euró felfüggesztett bírságot, mert az egyik szerelő nem viselt sisakot az egyik kerékcserénél.
Ezzel azonban még nincs vége a történetnek, az edzés után ugyanis nem kevesebb, mint kilenc pilótát idéztek be a sportfelügyelők meghallgatásra különféle szabálysértések miatt. Köztük volt Lawson, Iwasa és Doohan is, akik a kvali végén nem lassítottak eléggé, miközben Drugovich balesete miatt sárga zászlók voltak érvényben. Az ausztrált végül tisztázták a vádak alól, Lawsont és Iwasát ellenben megbüntették, miután úgy ítélték meg, hogy nem lassítottak le kellően a 20A jelű pályabírói poszt sárga jelzésénél.
Az új-zélandi öt-, a japán pedig tízhelyes rajtbüntetést kapott a szombati sprintfutamra, emellett pedig legjobb időmérős köreiket is törölték, így Lawson a főfutamos pole-t is bukta. A csavar a történetben, hogy ezzel pont a balesetező, az adott incidenst elszenvedő és a piros zászlót kiváltó Drugovich ölébe pottyant a pole-pozíció. Rajtuk kívül egyébként még Caldwell is kapott a sprintfutamra egy háromhelyes büntetést, mert feltartotta Marino Satót.
FELIPE IS ON POLE! 🚨
— Formula 2 (@Formula2) May 27, 2022
Following the post-qualifying penalties, the Brazilian driver will start in the top spot for the Feature Race on Sunday! 👏#MonacoGP #F2 @FelipeDrugovich pic.twitter.com/acS5dJh1BR
Az előzetes végeredmény, még a büntetések nélkül:
1. | Liam Lawson | Carlin | 1m21.229s | |
2. | Theo Pourchaire | ART Grand Prix | 1m21.535s | |
3. | Ayumu Iwasa | DAMS | 1m21.288s | |
4. | Juri Vips | Hitech GP | 1m21.618s | |
5. | Felipe Drugovich | MP Motorsport | 1m21.348s | |
6. | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | 1m21.719s | |
7. | Jack Doohan | Virtuosi | 1m21.432s | |
8. | Jehan Daruvala | Prema | 1m21.928s | |
9. | Marcus Armstrong | Hitech GP | 1m21.734s | |
10. | Jake Hughes | Van Amersfoort Racing | 1m22.011s | |
11. | Dennis Hauger | Prema | 1m21.817s | |
12. | Roy Nissany | DAMS | 1m22.017s | |
13. | Ralph Boschung | Campos Racing | 1m21.859s | |
14. | Logan Sargeant | Carlin | 1m22.072s | |
15. | Calan Williams | Trident | 1m21.985s | |
16. | Clement Novalak | MP Motorsport | 1m23.180s | |
17. | Frederik Vesti | ART Grand Prix | 1m22.703s | |
18. | Marino Sato | Virtuosi | 1m23.241s | |
19. | Amaury Cordeel | Van Amersfoort Racing | 1m22.762s | |
20. | Olli Caldwell | Campos Racing | 1m23.498s | |
21. | Cem Bolukbasi | Charouz Racing System | 1m24.150s | |
22. | Richard Verschoor | Trident | 1m29.993s |