Valamivel érdekesebbre sikeredett a vasárnapi verseny, mint a vonatozós tegnapi. Végre már láthattunk előzéseket is, noha az ismét kiderült, hogy a kockázatvállalás nem igazán éri meg Monacóban.
A pénteki időmérő büntetéseit követően Felipe Drugovich indulhatott az élről, mellőle Theo Pourchaire várhatta a lámpák kialvását. Szegény Liam Lawson-t nem elég, hogy megbüntették az időmérő után, most még az ötödik helyről sem tudott nekivágni a versenynek, mert lefulladt az autója a felvezetőkör előtt. Hasonlóan járt Roy Nissany is, mindketten a bokszutcából eredhettek így a mezőny után.
FORMATION LAP
— Formula 2 (@Formula2) May 29, 2022
Both Lawson and Nissany have stalled on the line!
The two cars are being rolled back to the pit lane #MonacoGP #F2 pic.twitter.com/IV3LI5CHaT
A rajt nagyon simán lezajlott, látszott, hogy figyeltek egymásra a srácok. A tegnapi győztes Dennis Hauger viszont nagyot rajtolt a lágyabb keverékeken és kapásból három helyet feljött. Jüri Vips mögé viszont beragadt, onnan már nem tudott előre jönni.
LAP 2/42
— Formula 2 (@Formula2) May 29, 2022
Drugovich looks in control 💪
TOP 5
Drugovich
Pourchaire
Doohan
Vips
Hauger
Follow along 👉 https://t.co/qLgyAl7LUL#MonacoGP #F2 pic.twitter.com/yuXoI6jzAP
Ayumu Iwasa és Logan Sargeant kezdték meg a bokszkiállásokat, majd nem sokkal később Hauger is jött friss abroncsokért. Ez a stratégia nem tűnt túl kifizetődőnek, mert jelentősen beragadtak a középmezőnybe. A norvég például Bolukbasi és Lawson mögé szorult, előzni nem volt lehetősége sehol.
Többen jöhetnek egy sörrel Amaury Cordeel-nek, aki először a bokszkiállásánál lefulladt, majd később az Anthony Noghes-ban falazott, végül a célgörbében állt félre a sérült autójával, ezért jöhetett az SC, az élmezőny pedig kerékcserére.
LAP 19/42 SAFETY CAR
— Formula 2 (@Formula2) May 29, 2022
Cordeel hits the wall and the safety car has been brought out#MonacoGP #F2 pic.twitter.com/8020AnMJoX
Bár Drugovich kiállása messze nem sikerült tökéletesre, még így is visszajött Pourchaire elé. Mögöttük a Hitech végre valahára összetudott hozni idén először egy normális kerékcserét, így Vips megelőzte a kiállás alatt Doohan-t. Ekkor jött azonban a verseny legabszurdabb jelenete: Cordeel autóját pont a bokszbejáratnál tolták be, ezzel blokkolva a kifelé haladó élmezőny útját.
Miután kiment a biztonsági autó, a futam első lényeges verseny közbeni előzésére is sor került a Grand Hotel visszafordítóban. Lawson volt szemfüles és szúrta be az autóját Sato mellé. Egy körrel később Novalak-al szemben is megpróbálta az új-zélandi, ez azonban már ütközésbe torkollott, a francia végezte a szalagkorláton, jöhetett újra az SC.
LAP 24/42 SAFETY CAR
— Formula 2 (@Formula2) May 29, 2022
The safety car returns to the fray as Novalak hits the wall and is stopped at the end of the chicane #MonacoGP #F2 pic.twitter.com/ONTbCWqWm1
Az újraindítástól kezdve Pourchaire végig nyomás alatt tartotta Drugovich-ot, aki azonban védte a támadásokat. A brazil így rajt-cél győzelmet aratott a francia előtt, míg végre Vips is felállhatott a dobogóra jó néhány pocsék versenyt követően.
Baleset azonban még az utolsó körben is történt: Iwasa tegnaphoz hasonlóan most is kamikaze üzemmódba kapcsolt és oldalról betorpedózta Calen Williams-t a hajtűben, mindketten ott is maradtak. Ezzel pedig Sato tudott pontot szerezni.
LAP 42/42
— Formula 2 (@Formula2) May 29, 2022
Williams and Iwasa are in the wall at Grand Hotel chicane 😩
Sato moves into the points!#MonacoGP #F2 pic.twitter.com/b6Hl15Nvtz
Főfutam végeredménye:
1. | Felipe Drugovich | MP Motorsport | 1:02’35.675 | 25 | 2 | |
2. | Theo Pourchaire | ART Grand Prix | 1:02’36.502 | 0.827 | 18 | |
3. | Jüri Vips | HitechGP | 1:02’43.717 | 8.042 | 15 | |
4. | Jack Doohan | UNI-Virtuosi | 1:02’48.629 | 12.954 | 12 | |
5. | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | 1:02’49.209 | 13.534 | 10 | |
6. | Marcus Armstrong | HitechGP | 1:02’50.421 | 14.746 | 8 | |
7. | Dennis Hauger | Prema Powerteam | 1:02’50.976 | 15.301 | 6 | |
8. | Jehan Daruvala | Prema Powerteam | 1:02’51.396 | 15.721 | 4 | |
9. | Logan Sargeant | Carlin | 1:02’51.839 | 16.164 | 2 | |
10. | Marino Sato | UNI-Virtuosi | 1:02’59.840 | 24.165 | 1 | |
11. | Cem Bolukbasi | Charouz Racing System | 1:03’03.345 | 27.670 | ||
12. | Richard Verschoor | Trident | 1:03’03.430 | 27.755 | ||
13. | Jake Hughes | Van Amersfoort Racing | 1:03’06.188 | 30.513 | ||
14. | Frederik Vesti | ART Grand Prix | 1:03’07.300 | 31.625 | ||
15. | Olli Caldwell | Campos Racing | 1:03’08.284 | 32.609 | ||
16. | Calan Williams | Trident | 1:01’30.459 | 1 Lap | ||
17. | Ayumu Iwasa | DAMS | 1:01’30.688 | 1 Lap | ||
18. | Liam Lawson | Carlin | 6 laps | |||
19. | Clement Novalak | MP Motorsport | 20 laps | |||
20. | Amaury Cordeel | Van Amersfoort Racing | 25 laps | |||
21. | Roy Nissany | DAMS | 29 laps |
Drugovich ezzel tetemes előnyre tett szert a pontversenyben. Folytatás két hét múlva egy újabb utcai helyszíne, Bakuban, ahol azért lényegesen jobban lehet majd előzni.
Címlapkép forrása: Formula2.com