🇲🇨 F2: Drugovich kivédekezve Pourchaire támadásait megnyerte a főfutamot

Valamivel érdekesebbre sikeredett a vasárnapi verseny, mint a vonatozós tegnapi. Végre már láthattunk előzéseket is, noha az ismét kiderült, hogy a kockázatvállalás nem igazán éri meg Monacóban.

A pénteki időmérő büntetéseit követően Felipe Drugovich indulhatott az élről, mellőle Theo Pourchaire várhatta a lámpák kialvását. Szegény Liam Lawson-t nem elég, hogy megbüntették az időmérő után, most még az ötödik helyről sem tudott nekivágni a versenynek, mert lefulladt az autója a felvezetőkör előtt. Hasonlóan járt Roy Nissany is, mindketten a bokszutcából eredhettek így a mezőny után.

A rajt nagyon simán lezajlott, látszott, hogy figyeltek egymásra a srácok. A tegnapi győztes Dennis Hauger viszont nagyot rajtolt a lágyabb keverékeken és kapásból három helyet feljött. Jüri Vips mögé viszont beragadt, onnan már nem tudott előre jönni.

Ayumu Iwasa és Logan Sargeant kezdték meg a bokszkiállásokat, majd nem sokkal később Hauger is jött friss abroncsokért. Ez a stratégia nem tűnt túl kifizetődőnek, mert jelentősen beragadtak a középmezőnybe. A norvég például Bolukbasi és Lawson mögé szorult, előzni nem volt lehetősége sehol.

Többen jöhetnek egy sörrel Amaury Cordeel-nek, aki először a bokszkiállásánál lefulladt, majd később az Anthony Noghes-ban falazott, végül a célgörbében állt félre a sérült autójával, ezért jöhetett az SC, az élmezőny pedig kerékcserére.

Bár Drugovich kiállása messze nem sikerült tökéletesre, még így is visszajött Pourchaire elé. Mögöttük a Hitech végre valahára összetudott hozni idén először egy normális kerékcserét, így Vips megelőzte a kiállás alatt Doohan-t. Ekkor jött azonban a verseny legabszurdabb jelenete: Cordeel autóját pont a bokszbejáratnál tolták be, ezzel blokkolva a kifelé haladó élmezőny útját.

Miután kiment a biztonsági autó, a futam első lényeges verseny közbeni előzésére is sor került a Grand Hotel visszafordítóban. Lawson volt szemfüles és szúrta be az autóját Sato mellé. Egy körrel később Novalak-al szemben is megpróbálta az új-zélandi, ez azonban már ütközésbe torkollott, a francia végezte a szalagkorláton, jöhetett újra az SC.

Az újraindítástól kezdve Pourchaire végig nyomás alatt tartotta Drugovich-ot, aki azonban védte a támadásokat. A brazil így rajt-cél győzelmet aratott a francia előtt, míg végre Vips is felállhatott a dobogóra jó néhány pocsék versenyt követően.

Baleset azonban még az utolsó körben is történt: Iwasa tegnaphoz hasonlóan most is kamikaze üzemmódba kapcsolt és oldalról betorpedózta Calen Williams-t a hajtűben, mindketten ott is maradtak. Ezzel pedig Sato tudott pontot szerezni.

Főfutam végeredménye:

1.Felipe Drugovich
MP Motorsport1:02’35.675252
2.Theo Pourchaire
ART Grand Prix1:02’36.5020.82718
3.Jüri Vips
HitechGP1:02’43.7178.04215
4.Jack Doohan
UNI-Virtuosi1:02’48.62912.95412
5.Enzo Fittipaldi
Charouz Racing System1:02’49.20913.53410
6.Marcus Armstrong
HitechGP1:02’50.42114.7468
7.Dennis Hauger
Prema Powerteam1:02’50.97615.3016
8.Jehan Daruvala
Prema Powerteam1:02’51.39615.7214
9.Logan Sargeant
Carlin1:02’51.83916.1642
10.Marino Sato
UNI-Virtuosi1:02’59.84024.1651
11.Cem Bolukbasi
Charouz Racing System1:03’03.34527.670
12.Richard Verschoor
Trident1:03’03.43027.755
13.Jake Hughes
Van Amersfoort Racing1:03’06.18830.513
14.Frederik Vesti
ART Grand Prix1:03’07.30031.625
15.Olli Caldwell
Campos Racing1:03’08.28432.609
16.Calan Williams
Trident1:01’30.4591 Lap
17.Ayumu Iwasa
DAMS1:01’30.6881 Lap
18.Liam Lawson
Carlin6 laps
19.Clement Novalak
MP Motorsport20 laps
20.Amaury Cordeel
Van Amersfoort Racing25 laps
21.Roy Nissany
DAMS29 laps

Drugovich ezzel tetemes előnyre tett szert a pontversenyben. Folytatás két hét múlva egy újabb utcai helyszíne, Bakuban, ahol azért lényegesen jobban lehet majd előzni.

Címlapkép forrása: Formula2.com

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.