🇲🇨 FUTAM: A Ferrari stratégiai baklövése után Pérez nyerte a Monacói Nagydíjat

Egy darabig Charles Leclerc-nek állt a zászló, a Ferrari azonban végül eltaktikázta magát, így Sergio Pérez megérdemelten szerezte meg harmadik futamgyőzelmét.

Vajon megtörik-e a hazai átok? Ez érdekelt mindenkit a Monacói Nagydíj előtt, Charles Leclerc ugyanis Forma–1-es pályafutása során korábban egyetlen futamát sem tudta befejezni saját közönsége előtt. Ezúttal minden esélye megvolt rá, hiszen a szombati időmérő edzésen megszerezte a pole-pozíciót, mellőle ráadásul csapattársa, Carlos Sainz rajtolhatott, míg a két Red Bull a második sorba szorult.

Az időmérő edzés összefoglalója

Nagy kérdés volt az időjárás, ugyanis egész nap lógott az eső lába Monte-Carlóban, a rajt előtt másfél órával csúnya esőfelhők gyülekeztek a pálya fölött, 25 perccel a felvezető kör kezdete előtt pedig megérkeztek az első jelentések a szemerkélő esőről. Tíz perccel indulás előtt aztán végképp valóra vált az, amitől a ferrarisok a leginkább tartottak: kinyíltak az esernyők a nézőtéren, ugyanis elkezdett zuhogni az eső!

Végül kétszeri halasztást követően, helyi idő szerint 15:16-kor indult el a mezőny a biztonsági autó mögött, azonban kettő felvezető kört követően bemutatták a piros zászlót és visszarendeltek mindenkit a boxutcába. A futam végül több mint egy óra késéssel, 16:10-kor indult el repülőrajttal, bár Latifinak és Strollnak sikerült már a biztonsági autó mögött falba tenni az autót.

A versenyzők az extrém esőgumikon rajtoltak, de a mezőny hátsó részéből többen azonnal kiálltak intermediate-ekért. Közülük Gasly állt a legjobb helyen, de a francia a 15. helyen beszorult Zhou mögé, előzésre pedig esélye sem volt a szűk utcákon. Az élen nem változott a sorrend, Leclerc folyamatosan növelte előnyét, Sainz pedig maga mögött autóztatta a Red Bull brigádot. Gasly végül a 12. körben a Mirabeu-nál ment el Zhou mellett, majd két körrel később a Tabacból kigyorsítva Ricciardót is megverte.

Ekkor már nyilvánvaló volt, hogy az intermediate a jobb, Gasly ugyanis a tiszta pályán két másodperccel ment gyorsabban, mint az élen álló Ferrari-páros. Az élmezőnyből a 16. körben Hamilton állt ki elsőként interekért, majd egy körrel később követte őt Pérez is, aki már ki tudott jönni George Russell elé. Pár körrel később megérkezett Leclerc és Verstappen is, az egészen idáig simán vezető monacói azonban csak Pérez mögé tudott visszatérni a pályára, aki a bemelegített intereken időközben hét másodperccel ment gyorsabb köröket.

Sainz maradt még egy ideig a pályán, ő ugyanis az esőgumikról már rögtön slickekre váltott. Vele együtt jött Leclerc is, ez azonban nem bizonyult szerencsés döntésnek. Egy körrel később ugyanis kiállt a két Red Bull is, ami után Pérez visszavette a vezetést, Verstappen pedig centikkel Leclerc elé tért vissza a pályára.

A 27. körben a biztonsági autó szakította meg a futamot, Mick Schumacher ugyanis az uszodánál nagyon csúnyán összetörte a Haast. A német szerencsére megúszta az ütközést, az autó viszont kettétört, jelentős az anyagi kár. Pár kört ment a mezőny a Safety Car mögött, majd ismét bemutatták a piros zászlót, mert javítani kellett a TecPro falat.

A 33. körben gördülőrajttal folytatódott a verseny, és rögtön egy érdekes stratégiai különbséget figyelhettünk meg, a két Ferrari ugyanis a használt keményeken maradt kint, míg a Red Bulloknak friss közepest szereltek fel. Itt már nyilvánvalóvá vált az is, hogy nem fogják tudni időhatáron belül befejezni a futamot, hamarosan át is váltott órára a körszámláló. Ocon eközben kapott egy ötmásodperces büntetést, mert még a megszakítás előtt ütközött Hamiltonnal.

Az újraindítást követően a két Red Bull ment erős tempót, a top négy mögött Russell és Norris következett, majd a 7. helyen Alonso fogta vissza a komplett középmezőnyt, körönként három másodperccel autózva lassabban, mint az előtte haladók. A szinte teljesen felszáradt pályán beállt a gyorsvonat-formáció, tíz perccel a vége előtt azonban Pérez gumijai drámaian elfogytak, így felzárkózott mögé a Sainz-vezette üldözőboly.

Sainz megpróbálta, amit lehetett, de Péreznél még volt tartalék, így a végén tulajdonképpen nem volt kérdés. A mexikói megérdemelten szerezte meg pályafutása harmadik futamgyőzelmét Sainz és Verstappen előtt, míg Leclerc hiába vezetett sokáig, végül csak 4. lett. Russell hozta a szokásos top 5-ös helyezést, Norris pedig szép 6. helyet szerzett a McLarennek. Alonso simán maga mögött tartotta Hamiltont, Ocon büntetésével pedig Bottas és Vettel is pontot szereztek.

A világbajnoki pontversenyben ezzel Verstappen kilenc pontra növelte előnyét Leclerc-rel szemben, akit hat pontra megközelített Pérez. A mexikóit további 26 pont lemaradással Russell követi, aki egy ponttal előzi meg Sainzot.

Címlapkép forrása: Oracle Red Bull Racing hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.