đŸ‡Č🇹 FUTAM: A Ferrari stratĂ©giai baklövĂ©se utĂĄn PĂ©rez nyerte a MonacĂłi NagydĂ­jat

Egy darabig Charles Leclerc-nek ĂĄllt a zĂĄszlĂł, a Ferrari azonban vĂ©gĂŒl eltaktikĂĄzta magĂĄt, Ă­gy Sergio PĂ©rez megĂ©rdemelten szerezte meg harmadik futamgyƑzelmĂ©t.

Vajon megtörik-e a hazai ĂĄtok? Ez Ă©rdekelt mindenkit a MonacĂłi NagydĂ­j elƑtt, Charles Leclerc ugyanis Forma–1-es pĂĄlyafutĂĄsa sorĂĄn korĂĄbban egyetlen futamĂĄt sem tudta befejezni sajĂĄt közönsĂ©ge elƑtt. EzĂșttal minden esĂ©lye megvolt rĂĄ, hiszen a szombati idƑmĂ©rƑ edzĂ©sen megszerezte a pole-pozĂ­ciĂłt, mellƑle rĂĄadĂĄsul csapattĂĄrsa, Carlos Sainz rajtolhatott, mĂ­g a kĂ©t Red Bull a mĂĄsodik sorba szorult.

Az idƑmĂ©rƑ edzĂ©s összefoglalĂłja

Nagy kĂ©rdĂ©s volt az idƑjĂĄrĂĄs, ugyanis egĂ©sz nap lĂłgott az esƑ lĂĄba Monte-CarlĂłban, a rajt elƑtt mĂĄsfĂ©l ĂłrĂĄval csĂșnya esƑfelhƑk gyĂŒlekeztek a pĂĄlya fölött, 25 perccel a felvezetƑ kör kezdete elƑtt pedig megĂ©rkeztek az elsƑ jelentĂ©sek a szemerkĂ©lƑ esƑrƑl. TĂ­z perccel indulĂĄs elƑtt aztĂĄn vĂ©gkĂ©pp valĂłra vĂĄlt az, amitƑl a ferrarisok a leginkĂĄbb tartottak: kinyĂ­ltak az esernyƑk a nĂ©zƑtĂ©ren, ugyanis elkezdett zuhogni az esƑ!

VĂ©gĂŒl kĂ©tszeri halasztĂĄst követƑen, helyi idƑ szerint 15:16-kor indult el a mezƑny a biztonsĂĄgi autĂł mögött, azonban kettƑ felvezetƑ kört követƑen bemutattĂĄk a piros zĂĄszlĂłt Ă©s visszarendeltek mindenkit a boxutcĂĄba. A futam vĂ©gĂŒl több mint egy Ăłra kĂ©sĂ©ssel, 16:10-kor indult el repĂŒlƑrajttal, bĂĄr Latifinak Ă©s Strollnak sikerĂŒlt mĂĄr a biztonsĂĄgi autĂł mögött falba tenni az autĂłt.

A versenyzƑk az extrĂ©m esƑgumikon rajtoltak, de a mezƑny hĂĄtsĂł rĂ©szĂ©bƑl többen azonnal kiĂĄlltak intermediate-ekĂ©rt. KözĂŒlĂŒk Gasly ĂĄllt a legjobb helyen, de a francia a 15. helyen beszorult Zhou mögĂ©, elƑzĂ©sre pedig esĂ©lye sem volt a szƱk utcĂĄkon. Az Ă©len nem vĂĄltozott a sorrend, Leclerc folyamatosan növelte elƑnyĂ©t, Sainz pedig maga mögött autĂłztatta a Red Bull brigĂĄdot. Gasly vĂ©gĂŒl a 12. körben a Mirabeu-nĂĄl ment el Zhou mellett, majd kĂ©t körrel kĂ©sƑbb a TabacbĂłl kigyorsĂ­tva RicciardĂłt is megverte.

Ekkor mĂĄr nyilvĂĄnvalĂł volt, hogy az intermediate a jobb, Gasly ugyanis a tiszta pĂĄlyĂĄn kĂ©t mĂĄsodperccel ment gyorsabban, mint az Ă©len ĂĄllĂł Ferrari-pĂĄros. Az Ă©lmezƑnybƑl a 16. körben Hamilton ĂĄllt ki elsƑkĂ©nt interekĂ©rt, majd egy körrel kĂ©sƑbb követte Ƒt PĂ©rez is, aki mĂĄr ki tudott jönni George Russell elĂ©. PĂĄr körrel kĂ©sƑbb megĂ©rkezett Leclerc Ă©s Verstappen is, az egĂ©szen idĂĄig simĂĄn vezetƑ monacĂłi azonban csak PĂ©rez mögĂ© tudott visszatĂ©rni a pĂĄlyĂĄra, aki a bemelegĂ­tett intereken idƑközben hĂ©t mĂĄsodperccel ment gyorsabb köröket.

Sainz maradt mĂ©g egy ideig a pĂĄlyĂĄn, Ƒ ugyanis az esƑgumikrĂłl mĂĄr rögtön slickekre vĂĄltott. Vele egyĂŒtt jött Leclerc is, ez azonban nem bizonyult szerencsĂ©s döntĂ©snek. Egy körrel kĂ©sƑbb ugyanis kiĂĄllt a kĂ©t Red Bull is, ami utĂĄn PĂ©rez visszavette a vezetĂ©st, Verstappen pedig centikkel Leclerc elĂ© tĂ©rt vissza a pĂĄlyĂĄra.

A 27. körben a biztonsĂĄgi autĂł szakĂ­totta meg a futamot, Mick Schumacher ugyanis az uszodĂĄnĂĄl nagyon csĂșnyĂĄn összetörte a Haast. A nĂ©met szerencsĂ©re megĂșszta az ĂŒtközĂ©st, az autĂł viszont kettĂ©tört, jelentƑs az anyagi kĂĄr. PĂĄr kört ment a mezƑny a Safety Car mögött, majd ismĂ©t bemutattĂĄk a piros zĂĄszlĂłt, mert javĂ­tani kellett a TecPro falat.

A 33. körben gördĂŒlƑrajttal folytatĂłdott a verseny, Ă©s rögtön egy Ă©rdekes stratĂ©giai kĂŒlönbsĂ©get figyelhettĂŒnk meg, a kĂ©t Ferrari ugyanis a hasznĂĄlt kemĂ©nyeken maradt kint, mĂ­g a Red Bulloknak friss közepest szereltek fel. Itt mĂĄr nyilvĂĄnvalĂłvĂĄ vĂĄlt az is, hogy nem fogjĂĄk tudni idƑhatĂĄron belĂŒl befejezni a futamot, hamarosan ĂĄt is vĂĄltott ĂłrĂĄra a körszĂĄmlĂĄlĂł. Ocon eközben kapott egy ötmĂĄsodperces bĂŒntetĂ©st, mert mĂ©g a megszakĂ­tĂĄs elƑtt ĂŒtközött Hamiltonnal.

Az ĂșjraindĂ­tĂĄst követƑen a kĂ©t Red Bull ment erƑs tempĂłt, a top nĂ©gy mögött Russell Ă©s Norris következett, majd a 7. helyen Alonso fogta vissza a komplett közĂ©pmezƑnyt, körönkĂ©nt hĂĄrom mĂĄsodperccel autĂłzva lassabban, mint az elƑtte haladĂłk. A szinte teljesen felszĂĄradt pĂĄlyĂĄn beĂĄllt a gyorsvonat-formĂĄciĂł, tĂ­z perccel a vĂ©ge elƑtt azonban PĂ©rez gumijai drĂĄmaian elfogytak, Ă­gy felzĂĄrkĂłzott mögĂ© a Sainz-vezette ĂŒldözƑboly.

Sainz megprĂłbĂĄlta, amit lehetett, de PĂ©reznĂ©l mĂ©g volt tartalĂ©k, Ă­gy a vĂ©gĂ©n tulajdonkĂ©ppen nem volt kĂ©rdĂ©s. A mexikĂłi megĂ©rdemelten szerezte meg pĂĄlyafutĂĄsa harmadik futamgyƑzelmĂ©t Sainz Ă©s Verstappen elƑtt, mĂ­g Leclerc hiĂĄba vezetett sokĂĄig, vĂ©gĂŒl csak 4. lett. Russell hozta a szokĂĄsos top 5-ös helyezĂ©st, Norris pedig szĂ©p 6. helyet szerzett a McLarennek. Alonso simĂĄn maga mögött tartotta Hamiltont, Ocon bĂŒntetĂ©sĂ©vel pedig Bottas Ă©s Vettel is pontot szereztek.

A vilĂĄgbajnoki pontversenyben ezzel Verstappen kilenc pontra növelte elƑnyĂ©t Leclerc-rel szemben, akit hat pontra megközelĂ­tett PĂ©rez. A mexikĂłit tovĂĄbbi 26 pont lemaradĂĄssal Russell követi, aki egy ponttal elƑzi meg Sainzot.

Címlapkép forråsa: Oracle Red Bull Racing hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.