Pár nappal a 106. Indy 500 után nagyon felpörgött az átigazolási piac a szériában, és csupán pár nap alatt több olyan bejelentés is napvilágot látott, amikre hetek-hónapok óta vártunk.
Az Andretti Autosport F1-es tervei, valamint az ezzel párhuzamosan kialakuló Herta-McLaren szál, és McLaren-O’Ward “cicaharc” sztorija ugyan még nem záródott le, de Patricio O’Ward hosszabbítása az AMSP-vel tiszta vizet öntött a pohárba. Azzal, hogy a mexikói bajnokesélyes 2025 végéig marad a csapatnál, gyanúsan kiesett egy jelentős pályázó az egyre gyatrábban teljesítő Daniel Ricciardo F1-es ülésére, és az AMSP is hosszú távon építkezhet, hiszen elsőszámú versenyzőjük a fedélzeten marad.
O’Ward csapattársa, az utóbbi versenyeken lassan magára találó Felix Rosenqvist helye azonban egyre bizonytalanabb Sam Schmidt gárdájánál. A svéd állítólag 2022-re is egy utolsó utáni esélyt kapott Brownéktól, és ugyan jövőre (elvileg) már teljes szezonban indít a csapat egy harmadik autót, egyre kisebb az esély FRosenqvist maradására.
Miért is? Mert ma pont került egy, hetek óta húzódó pletyka végére. A svédhez hasonlóan, az utóbbi szezonokban kegyetlenül balszerencsés Alexander Rossi pár héttel ezelőtt szellőztette meg, hogy megvan a szerződése 2023-ra, és az Indy 500 után nyilvános is lesz az üzlet. Ugyan egy darabig még terjedtek eléggé eltérő pletykák Rossi jövőjéről, az elmúlt két hétben már minden (valamire való) forrás az ASMP-t hozta szóba a 2016-os Indy 500 győztessel. A hét elején egy pénteki bejelentést csiripeltek a jól értesült madárkák, aztán erre egy nappal hamarabb került sor. Ma délután elismerték a felek, hogy tényleg az Arrow McLaren SP színeiben folytatja a 30 éves kaliforniai versenyző.
Arrow McLaren SP has confirmed that Alexander Rossi will join the team at the end of the 2022 IndyCar season. https://t.co/lvZgDxKFtv
— RACER (@RACERmag) June 2, 2022
Rossi bejelentése eléggé “áranyaltra” sikerült, hiszen a csapat nem erősítette meg, hogy ténylegesen Rosenqvistet váltja-e, vagy a harmadik autót kapja meg jövőre. Én mondjuk nem látok már esélyt a svéd maradására, de sose mond, hogy soha!
A hírt mondhatni már tegnap “elspoilerezte” az Andretti Autosport, hiszen hamarabb bejelentették Rossi utódját, minthogy a távozása hivatalossá vált volna. Az Indy Lights címvédő Kyle Kirkwood már 2022-re is szerepelt Michael Andretti tervei között, végül azonban – eléggé látványos módon – a hátsó ajtón kellett távoznia, és pár millió ok miatt Devlin DeFrancesco kapta meg az ülést végül. Az ősszel erről a csalódásról én is elég sokat írtam, végül pedig Larry Foyték dobtak mentőövet az amerikai nevelőszériák utóbbi évtizedének egyik legjobb versenyzőjének. Kirkwoodon viszont rajta tartotta a szemét az Andretti család, és Rossi távozásával meg is nyílt az út a (szezon jelenlegi fázisát nézve) relatíve korai leigazolása előtt. Mondjuk én nem haragudnék meg, ha Lord DeFrancescot is lapátra tennék jövőre… 😛
Kyle Kirkwood returns to #DRVPNK in the No. 27 @AutoNation Honda in the 2023 @IndyCar season! @KKirkwoodRacing claimed the 2021 @IndyLights championship under the Andretti shield and heads home for his sophomore INDYCAR season.
— Andretti Autosport / #AllAndretti (@FollowAndretti) June 1, 2022
Read more here: https://t.co/SLUak6mR5R pic.twitter.com/EAIQyZcN6U
És a cikket zárjuk egy nem átigazolási hírrel, hanem a szükség hozta megoldással. Callum Ilott nem úszta meg sértetlenül eléggé csúnya Indy 500-as balesetét. A JHR versenyzője jobb csuklótörést szenvedett a Brickyardon, és az IndyCar orvosi stábja nem adott neki rajtengedélyt a hétvégi fordulóra Detroitban. Helyére a lassan “supersub” státuszba emelkedő Santino Ferruccit ültetik be Juncosék, aki az Indy 500-on ismét bizonyította rátermettségét. Ferrucci idén nem először helyettesít. Texasban a szintén sérült Jack Harvey helyére kellett beugrania, és meg is mentette az RLL-t egy csúnya lebőgéstől azon a hétvégén.
Ferrucci kapcsán sokakban felmerült, hogy miért is ment át a NASCAR-ba tavaly. És ugyan akkor nem volt hangoztatva, de gyanúsan az anyagiak álltak a háttérben, hiszen a stock car bajnokságokba jelentősen könnyebb szponzorokat találni. Mostanra ez már elég egyértelmű lett, és maga a versenyző is kihangsúlyozta, hogy jövőre ismét egy teljes szezonos IndyCar ülésen dolgozik. És maradjunk annyiban, hogy abszolút megérdemelné!
Santino Ferrucci to sub for injured Callum Ilott in Juncos Hollinger Racing's IndyCar at Detroit's Belle Isle https://t.co/4dHxo23VOG
— RACER (@RACERmag) June 1, 2022