Magyar idő szerint szombat reggel-délelőtt rendezték a Formula-E szezon kilencedik versenyét, a bajnokság pedig először látogatott az indonéz fővárosba az egyetlen futamos hétvégére. A sorozat általános képétől eltérően egyáltalán nem láttunk roncsderbit ma, és szoros győzelmével Mitch Evans egyértelműen visszatért a bajnoki harcba. A mai eredménnyel pedig egyre jobban körvonalazódik, hogy négy pilóta fog megharcolni idén a bajnoki címért.
Az őszintét megvallva egy lustább szombattal tervezett Csaba, így amikor felkelt ma délelőtt, már ment a verseny, így az időmérőről túl sokat nem fogok nektek okoskodni. 😅
Idei második pole-pozícióját szerezte a kétszeres bajnok Jean-Éric Vergne, aki a csapattárs da Costát verte meg az időmérőn. Utólag nézve az eredményeket, a Techeetah gyanúsan többet várt ettől a hétvégétől, hiszen ugyan mindkét bajnoki címért harcban vannak, még mindig nem tudtak futamot nyerni 2022-ben. Sőt, da Costa még dobogón sem állt idén. A viszonylag gyenge berlini hétvégéje után Evans a második sorból rajtolhatott, a másik bajnoki kihívó, Edoardo Mortara mellől. Míg a tabellát vezető Stoffel Vandoorne a hetedik helyről várta a lámpák kialvását. Egy viszonylag nehéz szezonban pedig jár a pacsi Dennisnek és Bueminek az 5-6. rajrkockáért.
QUALIFYING RESULTS* for Round 9 ⤵️
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 4, 2022
🇮🇩 2022 #JakartaEPrix
*Provisional, subject to FIA approval. pic.twitter.com/rvu1CQWBX9
A verseny rajtja nagyon sima volt, viszont már az első körben be kellett küldeni a biztonsági autót, mivel Oli Rowland elhagyta az egyik kerekét. Baleset nem volt, valószínűleg rosszul rögzíthették neki a kereket. Az (amúgy egyetlen) biztonsági autós fázis miatt több időt adtak hozzá a versenytávhoz mint amire sokan számítottak, ez pedig a leintés előtt sokakat majdnem megviccelt. Erre még visszatérek kicsit lejjebb.
Az újraindítás utáni 2. körben aztán da Costa elfékezte magát, ezt pedig Evans kihasználta, és feljött Vergne mögé a második helyre. Innentől pedig a verseny egy nagy csatába ment át a Jaguar és Techeetah versenyző között.
We're back racing! @mitchevans_ immediately makes a move up into P2, following this double lock up from the @DSTECHEETAH drivers 🚀
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 4, 2022
LIVE timing 👉 https://t.co/UA9ig2D3Mc
🇮🇩 2022 #JakartaEPrix pic.twitter.com/0Ows30jP5t
Ami a taktikai harcot illetti, a két Techeetah jóval korábban vette fel a támadó módot Evans és Mortarahoz képest, ami utólag nézve nem volt a legjobb döntés. Mortaranál pedig lassan hozzá is szokhatunk idén, hogy folyton a késői támadó módos taktikán van.
Vergne ennek is köszönhetően hamar visszaelőzte Evans-t a vezető helyért, de hosszútávon nem a francia jött jól ki a történésekből.
BACK IN THE LEAD!
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 4, 2022
Cheers from the stands as @JeanEricVergne overtakes @mitchevans_ for P1 ⚔️
LIVE timing 👉 https://t.co/UA9ig2D3Mc
🇮🇩 2022 #JakartaEPrix | @DSTECHEETAH pic.twitter.com/K0s6U9XaZR
Az utolsó negyedórára ugyanis nagyon ráesett a Jaguaros a nyakára, és a ráadott idő előtti hat és fél perccel a futam leintése előtt, egy igencsak határozott manőverrel átvette a verseny vezetését a kétszeres-bajnok riválisától. Mondhatnánk, hogy innen hátra sem nézett az új-zélandi, de ez hazugság lenne, hiszen még bőven meggyűlt a baja Vergne-nyel a leintésig.
Időközben a negyedik helyért is egy nagyon szép csatát láthattunk a verseny közepére kicsit elfogyó da Costa, és a bajnokságot vezető Vandoorne között. Ugyan úgy tűnt, hogy a belga a gyorsabb, végül egy utolsó körös elfékezés miatt lemaradt a negyedik pozícióról, értékes pontokat veszítve az összetettben.
Every point counts!
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 4, 2022
The battle for 4th between @afelixdacosta and @svandoorne is heating up 🔥
LIVE timing 👉 https://t.co/UA9ig2D3Mc
🇮🇩 2022 #JakartaEPrix pic.twitter.com/qj5KSHM0T2
Ennél kevésbé örült a belga csapattársa, a címvédő Nyck de Vries. A hollandnak amúgy sem volt egy túl jó versenye, és Lottererrel való kakaskodásból egy hátsó defekttel jött ki, ami idejekorán befejezte a versenyét. A német az esetért utólag kapott egy 5 másodperces büntetést, amivel kicsúszott a pontszerzők közül. A Berlinben még futamot nyerő holland ezzel kvázi kiesett a bajnoki esélyesek közül, hiszen lassan már fele annyi pontja sincs, mint a bajnokságot vezető csapattársának.
A fentebb már említett biztonsági autós fázis miatt a versenyre két és fél percet, valamint egy kört adtak hozzá az idő lejárta után, ami nagyon határeset volt energia szempontjából a legtöbb versenyzőnek. Az élen Evans egyáltalán nem spórolhatott, hiszen a fan boost-tal is rendelekező Vergne teljesen a nyakára esett, és bónuszként megkapták Mortarat is kettőjük mögé. Hármuk közül a franciának maradt a legkevesebb energiája, de őt ez nem igazán zavarta, és az utolsó körig megpróbálta elcsípni Evans-t a győzelemért. Az utolsó fél körre aztán a csapat gyanúsan rászólt, hogy célba kéne inkább érni, így már neki kellett védekeznie Mortaraval szemben, és éppen csak beért a második helyen.
Jó rajthelyéből nem sok termett Bueminek, aki végül éppen csak egy pontot szerzett. Dennis pedig ennél gyanúsan sokkal jobb szezonra számított, de 6. helye így is idei harmadik legjobb eredménye.
AN INCREDIBLE WIN for @mitchevans_! 👏@JeanEricVergne holds onto P2 with @edomortara rounding off the Round 9 podium in P3 🏆
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 4, 2022
🇮🇩 2022 #JakartaEPrix | #THISISBOSS @HUGOBOSS pic.twitter.com/5ckaRkFRm1
A pontszerzők: 🏆Evans🥈Vergne🥉Mortara- da Costa-Vandoorne-Dennis-di Grassi-Wehrlein-Bird-Buemi
A részletes végeredményt itt találjátok
Győzelmével Evans maximálisan visszatért a bajnoki harcba, hiszen 109 pontja van az összetett 4. helyen, míg a tabellát vezető Vandoorne-nak 121. Kettőjük között Vegne 116 egységet gyűjtött, míg Mortara további kettővel kevesebbet.
Ahogy az első bekezdésben is kiemeltem, nagyon úgy tűnik, hogy már csak a fenti négyes reális bajnoki esélyes 2022-ben (az 5. Frijns ma nullázott). Vandoorne és Vergne hihetetlen stabilak. A belga az utóbbi 6 verseny mindegyikét a legjobb ötben zártba, míg a francia – ugyan még nem nyert idén – az elmúlt öt futamból négyszer dobogón állt.
A gyártói versenyben továbbra is a Mercedes vezet, 183 ponttal. Mögöttük 12 egység hátrányban van a Techeetah, és 14 ponttal lemaradva a Venturi, tehát ez a kiírás is nagyon szoros.
A sorozat egy hónap múlva, Marokkóban folytatódik!