2022-ben is minden futamot követően értékelnek, véleményeznek, pontoznak az F1-Zóna szerkesztői! Ezeket a meglátásokat minden alkalommal a blogunkon tesszük közzé, majd év végén összesítünk, és kiderül, melyik futam tetszett legjobban az F1-Zóna szerkesztőinek és követőinek! Íme az új éra hetedik felvonása, avagy: így láttuk a 79. Monacói Nagydíjat!
A futam összefoglalóját ~ITT~ olvashatjátok.
“Ez rövidebb lesz, mint a futam! Bár sokat tököltek az elején, a felhőszakadás miatt így is-úgy is pirossal lett volna megszakítva az egész futam. Mikor végre elengedték a mezőnyt, egész jó kis taktikai verseny kerekedett ki de persze Mick falazása és az azzal belengetett – személy szerint ismét baromira késleltetett; most komolyan, hogy nem lehetett látni előre, hogy ez…. – piros zászló teljesen megölte a futamot. Oké, nem teljesen, az utolsó 10 perc ismét izgalmasra sikerült, ahol néha-néha már azt éreztem, hogy tényleg a torkomban dobog a szívem, mert biztosra vettem, hogy vagy Sainz vagy Leclerc túlvállalja magát, esetleg az egész futamon önmaga paródiája Latifi úgy küldi magát falba lekörözésnél, hogy a 4-es gyorsvonat minden tagját összegyűjti. Végül bár autó nem tört, de Leclerc bizalma a saját csapatában ismét darabokban van, megjegyzem full jogosan. Bár papíron egy csomó minden történt a futamon, az utolsó körökön kívül a néző ezekből nem sokat érzett meg. Ez a pálya ebben a formában egyszerűen ennyit tud és nem érzem hogy a 2026-os kisebb autók sokat fognak tudni ezen változtatni.”
Nagy Bence
4/10
A nap versenyzője: 🇲🇽Perez
A nap balfékje: Toronymagasan az egész 🇮🇹Ferrari gárda
A hétvége pillanata: 🇲🇽Perez féle elévágás
“Az ilyen versenyeket látva gondolkozok el azon, hogy régen tényleg minden ennyivel jobb volt, avagy a nosztalgia szépíti meg ennyire az emlékeket. Ennek a kérdésnek a megválaszolásához megnéztem újra a 2008-as Monacói Nagydíjat és továbbra is állítom, hogy lehet itt élvezetes esős versenyeket látni, csak ahhoz engedni kell a srácokat menni az esőben. Az ami a rajt procedúránál lezajlott, elképesztően kiábrándítónak hatott. Megint azt éreztem, hogy az új versenyigazgatónak még túl új a terep és minimálisat sem mer kockáztatni. Simán ellehetett volna engedni a mezőnyt a szemerkélő esőben, az hogy ez nem történt meg egy újabb izgalmi faktortól fosztotta meg a nézőket. Márpedig én a képernyő előtt ülve nyilván versenyt akarok látni, nem töketlenkedést és bátortalanságot. Ezek a srácok (elvileg) a világ legjobbjai: ha 1996-ban és 2008-ban is elengedték őket esőben, 2022-ben mitől kell ennyire félni? A versenyzők megkockáztatom, hogy sokkal felkészültebbek, mint húsz éve, a biztonsági szint magasabb, mint valaha. És akkor kiszúrják a szemünket egy olyan (ál?)indokkal: hogy áramkimaradás történt. Őszintén, ebből bárki észre vett bármit? (na jó tény a közvetítés elég foghíjasra sikeredett egész hétvégén ). Ami magát a versenyt illeti nem rágtam le rajtam a körmömet, a piros zászló után többet vártam (és ha már piros zászló, még az állórajtot sem merték bevállalni, pedig a Haas-féle baleset után már vizes sem volt annyira a pálya). Mick Schumacher már kezd elég szégyenteljes lenni, azzal az autóval illett volna már pontot szerezni, ehhez képest megint csak az anyagi kár lett jelentős. A másik balfék a Ferrari volt, akik továbbra sem tudják kihasználni, hogy övék a legjobb autó (ez már igazi Haas-on belüli dilemma a Ferraris motorosoknál). Pérez nagyon megérdemelten nyert, már az edzéseken is stabilan verte Verstappen-t, örültem a győzelmének, ráadásul így a bajnoki pontversenyben is bejelentkezett az élcsoportba. Tradíciók ide vagy oda, szeretem Monaco-t, de tényleg valamit változtatni kell, mert ez hogy nem lehetett előzni (nem csak az F1-ben), ez nem állapot. Aztán persze bárcsak a pályával lenne a legnagyobb baj.”
Bajsz Ádám
3/10
A nap versenyzője: 🇲🇽Perez
A nap balfékje: 🏁FIA és 🇮🇹Ferrari
A hétvége pillanata: 🇨🇳Zhou mentése az alagút végi féktávon
“Versenyzést akarunk látni, vagy költségsapkát betartani?! Csaba alapvetően úgy készült a Monacoi Nagydíjra, hogy konferenciáról való hazautazás miatt le fog a nagyobb részéről maradni. Aztán a rendezők úgy gondolták, hogy nézd meg fiam, toljuk azt a rajtot!
Izsán CsabaSzombat-vasárnap amúgy sem kezdődtek túl pontosan ezek a nagy, Franciaország béli, és körüli rendezvények
Akarok én itt rantelni nektek, hogy az eső miatti csúsztatásnak láttam-e értelmét? Tette fel a belső költő a kérdést. Én elengedtem volna őket picit hamarabb, de igen, tudom, hogy a költségsapka miatt (sem) akart senki egy roncsderbit, de azt az izgalmat vették el a futamtól, amit végül a Ferrari összehozott a “zseniális” taktikával… Kezdjem el szidni őket? Még talán nem, de már megint a bögyömben vannak, s túl hamar el akarják dobni a szezont az olaszok… Leclerc biztosnak tűnő győzelmét ezúttal maga a csapat vette el, onnantól pedig tudtuk, hogy ez Monaco, nincs ami történjen a pályán. Péreznek amúgy jár a pacsi, egész hétvégén meggyőző volt. Mozdonyvezető Alonso urunk is idei legjobb eredményét szerezte, ezen túl meg nem is igazán akarom elhúzni ezt az értékelést. Jobb volt egy fokkal, mint amit Monacótól várna az ember. A végére pedig nyitva hagyom a kérdést, hogy ez a hétvége volt-e Monaco klasszikus státuszának az utolsója? Bár már ezúttal is voltak jelentős változások.”
4/10
A nap versenyzője: 🇲🇽Perez
A nap balfékje: A 🇮🇹Ferrari stratégái
A hétvége pillanata: 🇲🇽Pérez-🇪🇸Sainz kocc időmérőn; 🇨🇦Latifi az SC mögött is falazott
“Nehéz róla írni, mert igazából semmin nem lehet meglepődni. A Ferrari a régi időket idézve kétszer is elrontja a vezető pilótája taktikáját, miközben Leclerc az év eleji remeklését kamatos önhibáján kívüli veszteségként kapja vissza. Monacóban előzni nem lehet, Gaslynak is csak 4 másodperc fölénnyel sikerült. Talán nem is baj, hogy nem ment végig a 78 kör, ettől függetlenül az áramszünet gond kicsit szimbóluma annak, hogy a hagyomány is előbb utóbb idejét múlttá válik. Az eső miatt azért mégsem volt annyira rossz futam, mint amit vártunk.”
Horváth Ádám
5/10
A nap versenyzője: 🇫🇷Gasly (ha már ő mutatta be a legtöbb előzést)
A nap balfékje: 🇮🇹Ferrari
A hétvége pillanata: 🇫🇷Gasly előzései
“Két részes tragikomédia a legendák megkopó renoméjú szentélyében, avagy hogyan tette tönkre Mick Schumacher a Haas fél szezonnyi költségvetésén kívül az amúgy is kikezdhető monacói nagydíjat. Az egész hétvége hozott érdekességeket, a versenyben is benne volt az izgalmi faktor, ahhoz képest, amit vártunk tőle. De az eső, a versenyirányítás tökölése és az áramtalan(!) célegyenes kicsit a bohózat felé tolta a történéseket. Az ügyeletes bohóc szerepét aztán átvette a Ferrari, amiért nagy kár, főképp pedig Leclercért, aki viszont ezúttal legalább meglátta a kockás zászlót. A Red Bull csak azt tette, amit ilyenkor kell: behúzta a kvázikötelezőt, köszönve szépen a bénázást. Pérez előtt le a kalappal, bár láttunk már karón varjút, és egy-egy versenyen csapattárs fölé emelkedő Barrichellót, Webbert vagy Bottast… Russell előtt sem kisebb riszpekt! Viszont – fájdalmak – egyre kisebb tisztelet Mick Schuminak vagy Daniel Ricciardonak. Azért én megnézném azokat az alternatív útvonalat a hercegség utcáin, akármennyire szentségtörésnek tűnik…”
Malinovszki András
5/10
A nap versenyzője: 🇲🇽Perez
A nap balfékje: Megosztva a 🇮🇹Ferrari, a versenyirányítás és a 📺tévés rendezők (egész hétvégén)
A hétvége pillanata: 🇨🇳Zhou mentése és “gatyacseréje”

“Eléggé vegyes érzéseim vannak Monaco kapcsán az idei futamot illetően, mert láthattunk szép dolgokat is, ugyanakkor bődületesen sok olyat is, amitől az ember haja is kihullik. Kezdjük az elején: ezt a futamot a Ferrari úgy taktikázta el, ahol abban a bizonyos nagy könyvben meg van írva, és ezt a Red Bullal szemben nem lehet megtenni, akik köszönték szépen, és újabb győzelmet arattak, illetve Verstappen révén tovább növelték a versenyzők közt is előnyüket (ráadásul Perezt is helyzetbe hozták). Egy ilyen szoros bajnokságban egy ekkora baki egyszerűen nem fér bele, szerencséjükre még bőven van lehetőség a javításra. A futamot magát két részre érdemes – sőt kell is – osztani: azt hiszem mindannyian vártuk az esős, vizes pályán való körözést, de ezt most talán túlságosan is óvatosra vette a versenyigazgatóság, a közel egy órás szünet számomra kicsit… sok volt. A vizes, majd felszáradó pálya végül meghozta a show-t, majd a gumikkal való taktikázás némi káoszt is belecsempészett a körözésbe, így nem lehetett panaszunk – majd jött Mick Schumacher, aki ismét leírt egy Haast (akit érdekelnek a retró témák, keressen rá Alex Caffi 1991-es balesetére Monacóból, van hasonlóság bőven), és ezzel lényegében az izgalmakat is, az újraindítás után meglehetősen lagymatag, szinte már szabadedzésre hajazó verseny vette kezdetét. Az utolsó körökben úgy tűnt, Sainz révén a Ferrari támadhat a győzelemért, de amikor Perez odalépett, és otthagyta a spanyolt, nyilvánvalóvá vált, hogy a mexikói csak ügyesen spórolt az abroncsaival… Hátrébb említésre méltó Russell újabb top 5-ös helyezése, Norris hatodik helye pedig ismét megsüvegelendő, főleg Ricciardo gyalázatos teljesítményének függvényében. Apropó gyalázatos teljesítmény: a versenyigazgatóság és a TV-közvetítést irányító brigád katasztrofális vasárnapot produkált, az, hogy lényegében az események jó részéről egyszerűen lemaradtunk, mert nem mutatta a kamera, illetve a vizsgálatok körüli furcsaságok már-már a régi malajziai futamokat juttatta eszembe.
Hazafi Gergely
Monaco tehát ismét megosztó futamot produkált, ugyanakkor nem a pozitív értelemben, és ennek lehet, hogy a naptárban elfoglalt helye látja majd kárát.”
4/10
A nap versenyzője: 🇲🇽Perez
A nap balfékje: A 🇮🇹Ferrari stratégái valamint a 📺 TV rendező
A hétvége pillanata: 🇨🇳Zhou elképesztő mentése a sikán előtt
“Talán érdemes lenne alternatív útvonalat is találni a monacói pályának.. Idén is bebizonyította, hogy ez a jelenlegi vonalvezetés már elavult. Gyakorlatilag több másodperc tempókülönbséggel lehet csak előzni nagy nehezen ahogy Gasly példáján láttuk. A Ferrari ismét magát verte meg és hiába játszott közre a két Williams feltartása, úgy néz ki hogy a Scuderia nem nőtt még fel a világbajnoki harchoz, hiába övék volt a hétvégén a legjobb autó. Schumi ismét autót tört, ami több kérdést is felvett a jövőjével kapcsolatban.. A Merci ismét szenvedett, bár ebben a pályában minden benne volt ami ellenük van. Jöhetnek olyan pályák amik inkább a Red Bullnak kedveznek, ám még simán lehetnek fordulatok…”
Oláh Bence
5/10
A nap versenyzője: 🇫🇷Gasly
A nap balfékje: 🇮🇹Ferrari
A hétvége pillanata: 🇲🇽Perez feltör és átveszi a vezetést
“Kettéoszthatjuk ezt a Monacói Nagydjíat: a piros zászlóig egy kifejezetten feszült, teljesen nézhető, stratégailag is érdekes futam volt, az újraindítást követően viszont beállt az a gyorsvonat-formáció, ami vélhetően az egész 78 kör lett volna normál körülmények között. Teljesen szürreális volt, hogy Hamilton egy körönként három másodperccel gyorsabb autóval nem tudta megelőzni Alonsot, ez volt a tökéletes igazolása annak, hogy Monaco maximum a tradíciók miatt való a versenynaptárba, mert a versenyzésre egyébként alkalmatlan (Gasly is csak másfajta gumikon, körönként többmásodperces előnyben tudott előzni). Megemlíteném még a közvetítés minőségét, ami teljesen pocsék volt egész hétvégén. Sosem azt mutatták, amit kellett volna, óriási késésekkel játszottak vissza mindent, vizsgálatokat/büntetéseket nem írtak ki időben, katasztrófa volt az egész. A Red Bullnál az egész hétvégén inkább Péreznek állt a zászló, megérdemelten győzött, ezzel látszólag ő is versenyben van a világbajnoki címért. A Ferrari stratégiai melléfogására pedig nem is érdemes a szót pazarolni, hiába van két jó versenyzőjük, hiába van egy jó autójuk, így sosem fognak világbajnokságot nyerni. Számomra ez a hétvége legnagyobb tanulsága, meg a pálya alkalmatlansága ezekre az autókra, amit már fentebb is említettem. A negatívumok közé sorolnám még Ricciardót, akit ismét bucira vert a még mindig nem teljesen egészséges Norris, ez lassan kezd kínos lenni. Zárszóként pedig megemlíteném George Russellt is, aki megint top 5-ös helyezést szerzett, 6:1-re veri Hamiltont házon belül, összetettben pedig Sainz előtt van. Le a kalappal!”
Dányi Gergő
4/10
A nap versenyzője: 🇲🇽Perez
A nap balfékje: A 🇮🇹Ferrari csapat
A hétvége pillanata: Mikor 🇲🇽Pérez a friss interen hét másodperccel jobbat ment mindenkinél, letéve győzelmének alapkövét
“Hogy is mondjam? Láttunk már ennél rosszabb Monacói Nagydíjat és igazából csak azért sikeredett emlékezetesre (ha egyáltalán valaki még emlékszik bármire is a futamból) mert a futam rajtja előtt kezdett el szakadni az eső. És személy szerint reménykedtem egy 2008-as káoszban, amikor Hamilton úgy nyert, hogy a falnak vágta az autót majd a kényszerű kerékcsere okozta stratégiai váltás meghozta neki a győzelmet, de ez elmaradt. Na jó, nem teljesen, hiszen az első négyes volt hogy körökig 2 másodpercre volt egymástól, ami azért egy kis feszkót rakott a futamba, de ha azt veszem, hogy ehhez az kellett, hogy a Ferrari megint felbéreljen egy 5 évest a stratégiai csapatának élére, hát eléggé elszomorít a dolog. Mindenesetre a Red Bull tökéletesen látta meg a rést a pajzson és Perez egész hétvégén szárnyalt, úgyhogy megérdemelten diadalmaskodott. Alonso pedig felültetett mindenkit a vonatra az utolsó 40 percre a futamban, és hát ameddig ennyire széles, nehéz és nagy autókkal van dolgunk, hát itt ne is várjunk versenyenként 60 előzést, habár Gasly bebizonyította, hogy lehet előzni… persze ha 5-6 másodperccel vagy gyorsabb körönként.. Egynek elment, nem volt annyira rossz mint MIami, de nem is volt jobb egy Bahreinnél.”
Száraz Szilárd
4.5/10
A nap versenyzője: 🇲🇽Perez & 🇫🇷Gasly
A nap balfékje: A 🇮🇹Ferrari stratégái valamint a 📺 TV rendező
A hétvége pillanata: 🇨🇳Zhou elképesztő mentése a sikán előtt

A 2022-es futamok értékelése az F1-Zóna szerkesztői szerint:
- Spanyol Nagydíj – 7,29/10
- Szaúd-Arábiai Nagydíj – 6,56/10
- Bahreini Nagydíj – 5,31/10
- Ausztrál Nagydíj – 5,00/10
- Monacói Nagydíj – 4,28/10
- Emilia-Romagna Nagydíj – 3,94/10
- Miami Nagydíj – 2,80/10
A szezon eddigi értékelése:
5,03/10
Címlapkép: Formula 1/ Red Bull Racing hivatalos oldala