Az elmúlt hetekben már elég sokszor lehetett hallani pletyka szinten, hogy a gyári Ducati csapatból kijjebb rudalt ausztrál a KTM-nél találhat menedéket, az osztrákok pedig ma reggel be is jelentették a két évre szóló megállapodást.
Nagyon nem úgy sikerült Miller gyári Ducatis kalandja, ahogyan azt a felek előre várták volna. Bár az ausztrál még a Pramac Ducati nyergében számos dobogót szerzett és tavaly kétszer is ünnepelhetett a nagy csapat színeiben a dobogó tetején, összességében elmaradt a várt szinttől és Francesco Bagnaia teljesítményétől. Míg az olasz idén is harcban lehet a bajnoki címért, Miller hibát-hibára halmoz és nagyon nem jönnek az eredmények, gondoljunk csak a legutóbbi két versenyre, amelyeken éppen csak hogy pontszerző lett.
Barcelonában a Ducati be is jelentette, hogy megválnak Millertől, aki a pletykáknak megfelelően a Red Bull KTM csapatához szerződik, mondhatni lényegében visszatér az osztrákokhoz. 2014-ben ugyanis Aki Ajo csapatában velük versenyzett a Moto3-ban, ahol annak ellenére, hogy éppen lecsúszott a bajnoki címről, karrierje talán legsikeresebb szezonját futotta.

Az ausztrál alapvetően jó választás a KTM-nek, hiszen a közös múltjukon kívül immáron egy évtizede a világbajnokságon versenyez és a jövő évi már a kilencedik szezonja lesz a királykategóriában. Csapattársa Brad Binder marad, akivel hosszú időre elkötelezte magát a KTM.
Miller érkezésével Miguel Oliveira kerül ki a csapatból, a portugál 2015 óta volt állandó tagja a Red Bull KTM családnak. A portugált a hétvégén többen is látták, hogy a Gresini Racing-nél járt menedzserével, minden bizonnyal náluk folytathatja a karrierjét, ha Enea Bastianini felkerül Miller helyére a gyári Ducatihoz. Ez utóbbi is elvileg kérdéses, mert paddock hírek szerint, Bagnaia viszont nem szeretne, ha ez megtörténne.
Miller két éves szerződése a KTM utánpótlás bázisa szempontjából is érdekes lehet, hiszen ez azt jelenti, hogy 2025-nél hamarabb nem láthatunk a gyári csapatnál újabb saját nevelésű versenyzőket. Persze ott van a Tech3 csapat, de egyre inkább tűnik úgy, hogy jövőre például ők is inkább a máshonnan kikerült versenyzők felkarolójaként fognak szolgálni. A Moto2-ben versenyző Pedro Acosta-hoz nyilván ragaszkodnak az osztrákok, a spanyol minden bizonnyal még egy évet maradni fog a középső géposztályban, de Raúl Fernandez és Remy Gardner sem valószínű, hogy a márka támogatását fogja élvezni a jövő évtől.
Címlapkép forrása: Red Bull KTM.com