Az FP2-re a levegĆ hĆmĂ©rsĂ©klete csupĂĄn kettĆ fokkal, 25°C-ra csökkent, de a megnyĂșlĂł ĂĄrnyĂ©kok miatt a pĂĄlya hĆmĂ©rsĂ©klete 11 fokot csökkent, 34°C-ra amin a csapatok inkĂĄbb az idĆmĂ©rĆre kĂ©szĂŒltek, hiszen a futam inkĂĄbb az FP1-hez hasonlĂł viszonyokban kezdĆdik majd vasĂĄrnap.
IsmĂ©t sok volt az elfĂ©kezĂ©s a hosszĂș egyenesek vĂ©gĂ©n! Lando Norris volt az elsĆ ember a pĂĄlyĂĄn, aki a 3-as kanyarban egyenesen elment Ă©s kicsit âY-ozottâ, hogy visszajöhessen a pĂĄlyĂĄra. A legtöbben viszont a hideg fĂ©k-hideg abroncs kombinĂĄciĂł okĂĄn egyenesĂtettek inkĂĄbb a pĂĄlyĂĄn, de ezzel megĂłvva a szerelĆiket nĂ©mi extra munkaĂłrĂĄtĂłl.
Szokatlan hibĂĄbĂłl is akadt az edzĂ©sen, mĂ©ghozzĂĄ Alex AlbontĂłl. A thai versenyzĆ az utolsĂł tĂ©nyleges kanyarban valĂł kigyorsĂtĂĄsbĂłl tĂșl sokĂĄig nĂ©zte a kormĂĄny kijelzĆjĂ©t, Ăgy kicsit elbambult Ă©s a mĂ©g ugyan kanyargĂłs, de mĂĄr padlĂłgĂĄzos egyenes szakasz elejĂ©n a falnak csapta autĂłjĂĄt, eltörve ezzel a jobb elsĆ felfĂŒggesztĂ©st.
Alex Albon hits the wall in the kink at Turn 17 and has to visit the pits after picking up damage #AzerbaijanGP #F1 pic.twitter.com/eUyF9cysU1
— Formula 1 (@F1) June 10, 2022
Max Verstappen az FP1-es Ășjabb DRS problĂ©ma utĂĄn az elsĆ 15 percet a boxban töltötte, miutĂĄn a Red Bull ĂĄtvĂĄltott a Perez fĂ©le specifikĂĄciĂłra a hollandnĂĄl is, akinek nem volt problĂ©mĂĄja az Ășj, de mĂĄshogy beĂĄllĂtott rendszerrel. A hollandot mĂĄs is hĂĄtrĂĄltatta, az edzĂ©s vĂ©gĂ©n nem tudott ideĂĄlis gyorskört futni a lĂĄgyabb abroncsokon, mert a kĂ©t prĂłbĂĄlkozĂĄsa alkalmĂĄval elĆbb Leclerc, aztĂĄn Perez hibĂĄzott elĆtte.
Rengeteget szĂĄmĂt ismĂ©t a szĂ©lĂĄrnyĂ©k, talĂĄn az eddigi legtöbbet az idei Ă©vben! Charles Leclerc az edzĂ©s legelejĂ©n közepeseken ment egy 1.43:8-as idĆt, de Ășgy, hogy Nicholas Latifi a teljes hĂĄtsĂł egyenesben masszĂv szĂ©lĂĄrnyĂ©kot adott a monacĂłinak. Ennek köszönhetĆen a kĂ©t Red BullnĂĄl mintegy 4 tizeddel volt gyorsabb az utolsĂł szektorban, pedig az FP1-en pont a kĂ©t bikĂĄs volt ennyivel gyorsabb a FerrariknĂĄl. A lĂĄgyakon valĂł prĂłbĂĄlkozĂĄs viszont ismĂ©t megfordĂtotta a sorrendet Ă©s a Red Bullal Perez ĂĄllt a Ferrarik elĂ© a harmadik szektorban.

TovĂĄbbra is szĂĄrnyal az Alpine! Fernando Alonso ismĂ©t önmagĂĄt Ă©s autĂłjĂĄt tĂșlszĂĄrnyalva vĂ©gzett mĂĄsodpercen belĂŒl az edzĂ©snyertes Leclerc-hez kĂ©pest, Ă©s vĂ©gzett a 4. helyen, megelĆzve Carlos Sainz-ot is. Ehhez egy szĂ©psĂ©gtapaszkĂ©nt hozzĂĄjöhet, hogy a spanyolok kĂ©tszeres bajnoka volt a leggyorsabb az utolsĂł szektorban. Ocon szintĂ©n hozta a jĂł szereplĂ©sĂ©t, hiszen a 9. helyen vĂ©gzett a francia is.
A kĂ©t Mercedes hatalmas hĂĄtrĂĄnyban az Ă©len ĂĄllĂłkhoz kĂ©pest. Nem elĂ©g, hogy az autĂł pattogĂł gyerekbetegsĂ©ge visszatĂ©rt, de George Russell lĂĄgyakon futott legjobb ideje is majd 1,4 mĂĄsodperccel lassabb volt a Ferrarik ĂĄltal felĂĄllĂtott leggyorsabb idĆnĂ©l, mĂg Hamilton ennĂ©l is lassabb volt. A Mercedesek Ăgy csak a 7. Ă©s 12. helyen vĂ©geztek.
It's certainly an unforgiving circuit, but it hasn't yet lived up to its chaotic reputation.
— PETRONAS Motorsports (@PET_Motorsports) June 10, 2022
George and Lewis laid down strong laps on the soft tyres, but the team will need to keep working ahead of tomorrow đȘ#OutRaceYourself #PETRONASMotorsports #MercedesAMGF1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/e3RaA8dTl5
A közĂ©pmezĆnyt Ășgy nĂ©z ki ezen a hĂ©tvĂ©gĂ©n az Alpine vezeti, az AlphaTauri Ă©s a Mercedes elĆtt, mĂg a Haas az eddigieknĂ©l sokkalta jobban szenved, Ă©s a Q1-bĆl valĂł kijutĂĄs is nehĂ©zkes lehet az amerikaiaknak.
Holnap, magyar idĆ szerint 11 Ăłrakor a harmadik szabadedzĂ©ssel folytatĂłdik az F1-es program Bakuban!
CĂmlapkĂ©p forrĂĄsa: Scuderia Ferrari hivatalos Twitter oldala