🇩🇿 FP1: PĂ©rezĂ© az elsƑ edzĂ©s Leclerc Ă©s Verstappen elƑtt

Sergio PĂ©rez tovĂĄbb folytatja gyƑzelmi sorozatĂĄt, hiszen a MonacĂłi NagydĂ­j utĂĄn a bakui elsƑ szabadedzĂ©st is megnyerte a ferraris Cherles Leclerc Ă©s csapattĂĄrsa, Max Verstappen elƑtt. Sainz csak a negyedik, Lewis Hamilton pedig csak a hatodik lett.

IgazĂĄn szĂ©p Ă©s napos idƑvel indult az elsƑ szabadedzĂ©s Baku utcĂĄin, 43 °C-os aszfalt Ă©s 26°C-os levegƑ hƑmĂ©rsĂ©klet vĂĄrta a csapatokat Ă©s a versenyzƑket, csupĂĄn a szĂ©l volt viszonylag erƑs, ami többeknek (köztĂŒk Verstappennek is) okozott komolyabb fejfĂĄjĂĄst az autĂł beĂĄllĂ­tĂĄsait illetƑen. A Red Bull a korĂĄbbi DRS problĂ©mĂĄkra hozott megoldĂĄst, ami remĂ©nyeik szerint megoldja a problĂ©mĂĄikat, de az erƑs szĂ©l rendkĂ­vĂŒli vibrĂĄciĂłt okozott a holland autĂłjĂĄn, amit az osztrĂĄkoknak ugyan csak ki kell vizsgĂĄlniuk, mert PĂ©rez autĂłjĂĄn ez a problĂ©ma nem jelentkezett.

Az edzĂ©s elsƑ 15 percĂ©ben a bajnoksĂĄg jelenlegi utolsĂł kĂ©t helyezettjei, a nulla pontos Mick Schumacher Ă©s Nicholas Latifi autĂłi adtĂĄk meg magukat. Schumacher autĂłjĂĄnak eleje az egyik kerĂ©kvetƑn sĂ©rĂŒlt meg, Ă­gy a hƱtƑ kilyukadt az autĂłn, ami miatt fĂ©lre kellett ĂĄlljon. Latifi autĂłja egyszerƱen megĂĄllt Ă©s lekapcsolt alatta az erƑforrĂĄs. MindkĂ©t esetben pĂĄr perc erejĂ©ig be kellett kĂŒldeni a virtuĂĄlis biztonsĂĄgi autĂłt, de az edzĂ©s zavartalan lebonyolĂ­tĂĄsĂĄt nem befolyĂĄsoltĂĄk.

VisszatĂ©rt a delfinezĂ©s! Jellegzetesen a Mercedes autĂłin volt lĂĄthatĂł hĂ©tvĂ©gĂ©rƑl-hĂ©tvĂ©gĂ©re az autĂłk közĂŒl a legagresszĂ­vabb pattogĂĄsa, de az elsƑ edzĂ©sen a Ferrari ezt felĂŒlmĂșlta. Mind Sainz, mind pedig Leclerc panaszkodott az pattogĂĄsra. Az olaszokon felĂŒl a Mercedes, a Haas, a McLaren, de mĂ©g az AlphaTauri autĂłi is agresszĂ­van pattogtak az AzerbajdzsĂĄni pĂĄlya hosszĂș egyeneseiben. BĂĄr az olaszok az elsƑ Ă©s a mĂĄsodik szektorban is gyorsak voltak, a delfinezĂ©s ĂĄtlagban fĂ©l mĂĄsodperces hĂĄtrĂĄnyt eredmĂ©nyezett a Ferrarinak a Red Bull-al szemben az utolsĂł szektorban, mĂ­g a többi csapat majd egy mĂĄsodpercet is kapott a pĂĄlya ezen rĂ©szĂ©n.

Az azeri elsƑ szabadedzĂ©s rĂ©szletes eredmĂ©nyei [kĂ©p forrĂĄsa: F1 hivatalos Twitter oldala]

A falak most is igazĂĄn közel vannak a pilĂłtĂĄk szĂĄmĂĄra, amit Lance Stroll mĂĄr be is mutatott egy Ă©rintƑre vett 15-ös kanyarkijĂĄrattal. A tavalyi Ă©vben az idƑmĂ©rƑ edzĂ©st többször is meg kellett szakĂ­tani, mert a pilĂłtĂĄk rendszeresen tĂșl szĂ©lesen vettek bizonyos kanyarokat. Hogy idĂ©nre javĂ­tsĂĄk a biztonsĂĄgot az ominĂłzus 8-as kanyarban, ahol Charles Leclerc 2019-ben lĂĄtvĂĄnyos balesetet szenvedett, a bejĂĄrati rĂĄzĂłkövet eltĂĄvolĂ­tottĂĄk Ă©s a kanyart kiszĂ©lesĂ­tettĂ©k, valamint a 15-ös kanyar kijĂĄratĂĄra Tech-Pro falat helyeztek el.

A legtöbb csapat az alacsony leszorĂ­tĂłerƑs csomagot vĂĄlasztotta, mĂ­g ezen csapatok közĂŒl az Alpine Ășj specifikĂĄciĂłjĂș hĂĄtsĂł szĂĄrnya az egyik legvĂ­zszintesebb valamint az Ășj oldaldoboz kialakĂ­tĂĄsa is sokkal szƱkebb, ami eddig elĂ©g volt az elsƑ tĂ­zbe valĂł befĂ©rĂ©shez.

Az erƑsorrendet tehĂĄt egyelƑre a Red Bull vezeti, a Ferrari elƑtt, de csak pĂĄr tizeddel. Az elsƑ tĂ­zbe a kĂ©t AlphaTauri, a kĂ©t Mercedes Ă©s a kĂ©t Alpine fĂ©rt mĂ©g be.

A mĂĄsodik szabadedzĂ©st magyar idƑ szerint 16 Ăłrakor rendezik AzerbajdzsĂĄn fƑvĂĄrosĂĄban.

Címlapkép forråsa: Oracle Red Bull Racing hivatalos Twitter oldala

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.