🇦🇿 FP1: Pérezé az első edzés Leclerc és Verstappen előtt

Sergio Pérez tovább folytatja győzelmi sorozatát, hiszen a Monacói Nagydíj után a bakui első szabadedzést is megnyerte a ferraris Cherles Leclerc és csapattársa, Max Verstappen előtt. Sainz csak a negyedik, Lewis Hamilton pedig csak a hatodik lett.

Igazán szép és napos idővel indult az első szabadedzés Baku utcáin, 43 °C-os aszfalt és 26°C-os levegő hőmérséklet várta a csapatokat és a versenyzőket, csupán a szél volt viszonylag erős, ami többeknek (köztük Verstappennek is) okozott komolyabb fejfájást az autó beállításait illetően. A Red Bull a korábbi DRS problémákra hozott megoldást, ami reményeik szerint megoldja a problémáikat, de az erős szél rendkívüli vibrációt okozott a holland autóján, amit az osztrákoknak ugyan csak ki kell vizsgálniuk, mert Pérez autóján ez a probléma nem jelentkezett.

Az edzés első 15 percében a bajnokság jelenlegi utolsó két helyezettjei, a nulla pontos Mick Schumacher és Nicholas Latifi autói adták meg magukat. Schumacher autójának eleje az egyik kerékvetőn sérült meg, így a hűtő kilyukadt az autón, ami miatt félre kellett álljon. Latifi autója egyszerűen megállt és lekapcsolt alatta az erőforrás. Mindkét esetben pár perc erejéig be kellett küldeni a virtuális biztonsági autót, de az edzés zavartalan lebonyolítását nem befolyásolták.

Visszatért a delfinezés! Jellegzetesen a Mercedes autóin volt látható hétvégéről-hétvégére az autók közül a legagresszívabb pattogása, de az első edzésen a Ferrari ezt felülmúlta. Mind Sainz, mind pedig Leclerc panaszkodott az pattogásra. Az olaszokon felül a Mercedes, a Haas, a McLaren, de még az AlphaTauri autói is agresszívan pattogtak az Azerbajdzsáni pálya hosszú egyeneseiben. Bár az olaszok az első és a második szektorban is gyorsak voltak, a delfinezés átlagban fél másodperces hátrányt eredményezett a Ferrarinak a Red Bull-al szemben az utolsó szektorban, míg a többi csapat majd egy másodpercet is kapott a pálya ezen részén.

Az azeri első szabadedzés részletes eredményei [kép forrása: F1 hivatalos Twitter oldala]

A falak most is igazán közel vannak a pilóták számára, amit Lance Stroll már be is mutatott egy érintőre vett 15-ös kanyarkijárattal. A tavalyi évben az időmérő edzést többször is meg kellett szakítani, mert a pilóták rendszeresen túl szélesen vettek bizonyos kanyarokat. Hogy idénre javítsák a biztonságot az ominózus 8-as kanyarban, ahol Charles Leclerc 2019-ben látványos balesetet szenvedett, a bejárati rázókövet eltávolították és a kanyart kiszélesítették, valamint a 15-ös kanyar kijáratára Tech-Pro falat helyeztek el.

A legtöbb csapat az alacsony leszorítóerős csomagot választotta, míg ezen csapatok közül az Alpine új specifikációjú hátsó szárnya az egyik legvízszintesebb valamint az új oldaldoboz kialakítása is sokkal szűkebb, ami eddig elég volt az első tízbe való beféréshez.

Az erősorrendet tehát egyelőre a Red Bull vezeti, a Ferrari előtt, de csak pár tizeddel. Az első tízbe a két AlphaTauri, a két Mercedes és a két Alpine fért még be.

A második szabadedzést magyar idő szerint 16 órakor rendezik Azerbajdzsán fővárosában.

Címlapkép forrása: Oracle Red Bull Racing hivatalos Twitter oldala

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.