Sergio PĂ©rez tovĂĄbb folytatja gyĆzelmi sorozatĂĄt, hiszen a MonacĂłi NagydĂj utĂĄn a bakui elsĆ szabadedzĂ©st is megnyerte a ferraris Cherles Leclerc Ă©s csapattĂĄrsa, Max Verstappen elĆtt. Sainz csak a negyedik, Lewis Hamilton pedig csak a hatodik lett.
IgazĂĄn szĂ©p Ă©s napos idĆvel indult az elsĆ szabadedzĂ©s Baku utcĂĄin, 43 °C-os aszfalt Ă©s 26°C-os levegĆ hĆmĂ©rsĂ©klet vĂĄrta a csapatokat Ă©s a versenyzĆket, csupĂĄn a szĂ©l volt viszonylag erĆs, ami többeknek (köztĂŒk Verstappennek is) okozott komolyabb fejfĂĄjĂĄst az autĂł beĂĄllĂtĂĄsait illetĆen. A Red Bull a korĂĄbbi DRS problĂ©mĂĄkra hozott megoldĂĄst, ami remĂ©nyeik szerint megoldja a problĂ©mĂĄikat, de az erĆs szĂ©l rendkĂvĂŒli vibrĂĄciĂłt okozott a holland autĂłjĂĄn, amit az osztrĂĄkoknak ugyan csak ki kell vizsgĂĄlniuk, mert PĂ©rez autĂłjĂĄn ez a problĂ©ma nem jelentkezett.
Az edzĂ©s elsĆ 15 percĂ©ben a bajnoksĂĄg jelenlegi utolsĂł kĂ©t helyezettjei, a nulla pontos Mick Schumacher Ă©s Nicholas Latifi autĂłi adtĂĄk meg magukat. Schumacher autĂłjĂĄnak eleje az egyik kerĂ©kvetĆn sĂ©rĂŒlt meg, Ăgy a hƱtĆ kilyukadt az autĂłn, ami miatt fĂ©lre kellett ĂĄlljon. Latifi autĂłja egyszerƱen megĂĄllt Ă©s lekapcsolt alatta az erĆforrĂĄs. MindkĂ©t esetben pĂĄr perc erejĂ©ig be kellett kĂŒldeni a virtuĂĄlis biztonsĂĄgi autĂłt, de az edzĂ©s zavartalan lebonyolĂtĂĄsĂĄt nem befolyĂĄsoltĂĄk.
đ» "Mick, we need to stop the car"
— Formula 1 (@F1) June 10, 2022
With liquid leaking out of Schumacher's Haas he's forced to stop early in FP1 â#AzerbaijanGP #F1 pic.twitter.com/bQL54rDupJ
VisszatĂ©rt a delfinezĂ©s! Jellegzetesen a Mercedes autĂłin volt lĂĄthatĂł hĂ©tvĂ©gĂ©rĆl-hĂ©tvĂ©gĂ©re az autĂłk közĂŒl a legagresszĂvabb pattogĂĄsa, de az elsĆ edzĂ©sen a Ferrari ezt felĂŒlmĂșlta. Mind Sainz, mind pedig Leclerc panaszkodott az pattogĂĄsra. Az olaszokon felĂŒl a Mercedes, a Haas, a McLaren, de mĂ©g az AlphaTauri autĂłi is agresszĂvan pattogtak az AzerbajdzsĂĄni pĂĄlya hosszĂș egyeneseiben. BĂĄr az olaszok az elsĆ Ă©s a mĂĄsodik szektorban is gyorsak voltak, a delfinezĂ©s ĂĄtlagban fĂ©l mĂĄsodperces hĂĄtrĂĄnyt eredmĂ©nyezett a Ferrarinak a Red Bull-al szemben az utolsĂł szektorban, mĂg a többi csapat majd egy mĂĄsodpercet is kapott a pĂĄlya ezen rĂ©szĂ©n.

A falak most is igazĂĄn közel vannak a pilĂłtĂĄk szĂĄmĂĄra, amit Lance Stroll mĂĄr be is mutatott egy Ă©rintĆre vett 15-ös kanyarkijĂĄrattal. A tavalyi Ă©vben az idĆmĂ©rĆ edzĂ©st többször is meg kellett szakĂtani, mert a pilĂłtĂĄk rendszeresen tĂșl szĂ©lesen vettek bizonyos kanyarokat. Hogy idĂ©nre javĂtsĂĄk a biztonsĂĄgot az ominĂłzus 8-as kanyarban, ahol Charles Leclerc 2019-ben lĂĄtvĂĄnyos balesetet szenvedett, a bejĂĄrati rĂĄzĂłkövet eltĂĄvolĂtottĂĄk Ă©s a kanyart kiszĂ©lesĂtettĂ©k, valamint a 15-ös kanyar kijĂĄratĂĄra Tech-Pro falat helyeztek el.
A legtöbb csapat az alacsony leszorĂtĂłerĆs csomagot vĂĄlasztotta, mĂg ezen csapatok közĂŒl az Alpine Ășj specifikĂĄciĂłjĂș hĂĄtsĂł szĂĄrnya az egyik legvĂzszintesebb valamint az Ășj oldaldoboz kialakĂtĂĄsa is sokkal szƱkebb, ami eddig elĂ©g volt az elsĆ tĂzbe valĂł befĂ©rĂ©shez.
The sidepod inlet on the Alpine has been extended forwards compared to previous design, in a similar way to Aston Martin and AlphaTauri. The new design aims to optimise drag reduction and slightly improve the front wheel wake control.#f1 #techf1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/23j66a7rpC
— nicolas carpentiers (@NicolasF1i) June 10, 2022
Az erĆsorrendet tehĂĄt egyelĆre a Red Bull vezeti, a Ferrari elĆtt, de csak pĂĄr tizeddel. Az elsĆ tĂzbe a kĂ©t AlphaTauri, a kĂ©t Mercedes Ă©s a kĂ©t Alpine fĂ©rt mĂ©g be.
A mĂĄsodik szabadedzĂ©st magyar idĆ szerint 16 Ăłrakor rendezik AzerbajdzsĂĄn fĆvĂĄrosĂĄban.
CĂmlapkĂ©p forrĂĄsa: Oracle Red Bull Racing hivatalos Twitter oldala