🇩🇿 FP3: PĂ©rez az Ă©len az idƑmĂ©rƑ elƑtt, Leclerc tizeden belĂŒl mĂĄsodik

Sergio PĂ©rez nyerte a harmadik edzĂ©st! Charles Leclerc tizeden belĂŒl mĂĄsodik, mĂ­g Verstappen a harmadik! ElƑrelĂ©pett a McLaren, visszaesett az Alpine, a Mercedes pedig tovĂĄbb szenved az azerbajdzsĂĄni hƑsĂ©gben.

A harmadik szabadedzĂ©s 15 perc csĂșszĂĄssal indult, miutĂĄn az F2-es futam vĂ©gi balesetek nagy mĂ©rtĂ©kben megrongĂĄltĂĄk a pĂĄlya több pontjĂĄn is a tech-pro falakat. A javĂ­tĂĄsok utĂĄn azonban nem volt akadĂĄlya az edzĂ©s elrajtoltatĂĄsĂĄnak, ami a tegnapi FP1-es edzĂ©shez nagyon hasonlĂł körĂŒlmĂ©nyek között kezdƑdhetett meg, hasonlĂłan lengedezƑ szĂ©ljĂĄrĂĄssal, 26 °C-os levegƑ Ă©s 46 °C aszfalthƑmĂ©rsĂ©klettel.

MegkaptĂĄk az Ășj fejlesztĂ©si csomagokat az Alfa Romeo versenyzƑi is! A tegnapi napon biztonsĂĄgi okokbĂłl Zhou Ă©s Bottas is rĂ©gi specifikĂĄciĂłjĂș alkatrĂ©szeket hasznĂĄltak, de a harmadik szabadedzĂ©stƑl mĂĄr az alacsonyabb leszorĂ­tĂłerƑre vĂĄltottak, ami nem Ășgy lĂĄtszik, hogy meghozta volna az elƑrelĂ©pĂ©st. Bottas a 19. helyen, mĂ­g Zhou a 14. helyen vĂ©gzett az edzĂ©sen. A svĂĄjci szĂ©khelyƱ csapat ugyan nem cserĂ©lt erƑforrĂĄs elemeket, ĂĄm a Red Bull, az Aston Martin, a Williams Ă©s a McLaren döntött több elem cserĂ©jĂ©rƑl, de a Ferrari is cserĂ©lt turbĂłt Leclerc autĂłjĂĄn.

EnyhĂŒlt a delfinezĂ©s több autĂłnĂĄl is, de mĂ©g mindig szĂĄmolni kell vele! A tegnapi naphoz kĂ©pest a Ferrari, az AlphaTauri, Ă©s Russell Mercedes-e is jĂłval kevesebbet pattogott az egyenesekben, ami Ă­gy növelte az autĂłk stabilitĂĄsĂĄt is, Ă©s egyĂ©rtelmƱen közelebb hozta a közĂ©pmezƑnyt. Az egyetlen kivĂ©tel Lewis Hamilton Mercedes-e volt, ami „átvette a vezetĂ©st” a pattogĂĄsi versenyben mindenki elƑtt, ha mĂĄr a pĂĄlyĂĄn nem tud a hĂ©tszeres bajnok az Ă©lre keveredni. A MercedesnĂ©l a hĂĄtsĂł tapadĂĄs hiĂĄnyĂĄra panaszkodtak a versenyzƑk, Ă©s ez meg is lĂĄtszott, mert Russell csak a 8., mĂ­g Hamilton csak a 12. helyen vĂ©gzett.

Az azeri harmadik szabadedzés hivatalos végeredménye (kép forråsa: F1 hivatalos Twitter oldala)

A vĂ©gsebessĂ©gek is nagyot ugrottak tegnaprĂłl mĂĄra! ÖnerƑbƑl tovĂĄbbra is az Alpine versenyzƑi mentek a legtöbbet a 2,2 km hosszĂș egyenes vĂ©gĂ©n 340 km/h-s sebessĂ©ggel, de a Ferrari Ă©s a Red Bull versenyzƑinĂ©l vĂĄrhatĂłan több tartalĂ©k is rejlik, mint a franciĂĄk erƑforrĂĄsĂĄban. Egy jĂłl elkapott szĂ©lĂĄrnyĂ©k viszont akĂĄr 350km/h fölĂ© is viheti a sebessĂ©geket az idƑmĂ©rƑn, Ășgyhogy Ă©rdekes lesz nĂ©zni, melyik csapat fogja „beĂĄldozni” az egyik versenyzƑjĂ©t egy esetleges jobb szereplĂ©s Ă©rdekĂ©ben. Alonso varĂĄzslata azonban elillanni lĂĄtszik azzal, hogy tegnaprĂłl mĂĄra többek feltekertĂ©k a motorokat, hisz a spanyol csak a 11. lett.

A McLaren versenyzƑi inkĂĄbb a mĂĄsik irĂĄnyba mentek a beĂĄllĂ­tĂĄsok terĂ©n, ugyanis Ƒk a 2010-es Ă©vek Red Bull startĂ©giĂĄjĂĄt követtĂ©k ezen az edzĂ©sen. Ricciardo Ă©s Norris messze a leglassabbak voltak a cĂ©legyenes vĂ©gĂ©n a maguk 320 km/h-s vĂ©gsebessĂ©gĂŒkkel, de a kanyargĂłs rĂ©szen jĂłl mozogtak. EttƑl fĂŒggetlen az eredmĂ©nyeik nem voltak rosszak, hiszen tegnap mĂ©g a közĂ©pmezƑny vĂ©gĂ©n voltak, mĂĄra pedig az elejĂ©re ugrottak. A Norris-Ricciardo pĂĄros az 5-6. helyrƑl vĂĄrja az idƑmĂ©rƑt.

Az Ă©len a kĂ©t Red Bull Ă©s a kĂ©t Ferrari nagyon elhĂșztak a többiektƑl, Ă©s vĂĄrhatĂłan nagy csata lehet a pole pozĂ­cióért nĂ©gyƱjĂŒk között, ha nem lesz feltartĂĄs. Verstappen ismĂ©t ne tudta megfutni a leggyorsabb mĂ©rt idejĂ©t, mert az ĂłvĂĄrosi rĂ©szen Fernando Alonso tartotta fel most a holland vilĂĄgbajnokot. PĂ©rez ehhez kĂ©pest szerencsĂ©s Ă©s nagyon jĂł formĂĄban van, viszont Leclerc is tartogathat meglepetĂ©seket. Carlos Sainz tƱnik egyedĂŒl kicsit lĂ©pĂ©shĂĄtrĂĄnyban a többiekhez kĂ©pest, de bĂĄrmi is legyen, az idƑmĂ©rƑ edzĂ©s sok izgalmat rejthet magĂĄban a mezƑny teljes egĂ©szĂ©n.

Az idƑmĂ©rƑ edzĂ©s vĂĄrhatĂłan az FP3-as csĂșszĂĄs miatt, magyar idƑ szerint 16:15 Ăłrakor fog elrajtolni Bakuban!

Címlapkép forråsa: Oracle Red Bull Racing hivatalos Twitter oldala

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.