🇦🇿 FUTAM: Verstappen vezetésével sima Red Bull 1-2 Bakuban, nullázott a Ferrari

Féltávig sem volt egy világverő futam a bakui, Charles Leclerc kiesése pedig minden maradék izgalmat megölt. Bár a Red Bull aligha bánkódik emiatt…

Még javában zajlott a Le Mans-i 24 órás verseny, amikor csaknem ötezer kilométerrel arrébb, Bakuban elrajtolt az idei nyolcadik Forma–1-es nagydíj. A csapatokat nagy hőség fogadta, az embert próbáló körülmények között pedig Charles Leclerc rajtolhatott az élről, miután szombaton egy óriási idővel megszerezte a pole-pozíciót.

Sergio Pérez megfogadta a felvezető körben a versenymérnökétől kapott tanácsot: a mexikói remekül kapta el a rajtot és bevágott Leclerc elé, átvéve a vezetést! A legjobban amúgy Verstappen rajtolt, de miután az első kanyarig rendkívül rövid a távolság, így neki már nem maradt esélye előzni. Sainz megőrizte a 4. helyet, noha a 3-as kanyarban megtámadta Verstappent, de nem tudott ő sem előrébb jönni. Russell ugyancsak maradt ötödik, majd Gasly, Hamilton és Vettel következtek.

Latifi amúgy rögtön kapott egy tízmásodperces stop&go büntetést, mert egy szerelő hozzáért az autójához, amikor már nem lett volna szabad.

Pérez az élen néhány kör alatt kiépített egy kettő másodperc körüli előnyt, amit az első etap során őrzött is. Leclerc-t a DRS-sel csak megközelíteni tudta Verstappen, míg Sainz látványosan lassabb volt tőlük, körönként négy-öt tizeddel szakadt le. A 9. körben kiderült, hogy miért: a hátsó fékkör rakoncátlankodott a Ferrariban, aztán végül meg is adta magát. A spanyol így újabb kiesést könyvelhetett el, és jöhetett a virtuális biztonsági autó. Leclerc, Russell, Gasly, Vettel, Hamilton és Tsunoda rongyoltak ki rögtön kereket cserélni, a két Red Bull viszont kinnmaradt a használt közepesekkel.

A kiállásokkal Vettel nyert még, ugyanis meg tudta előzni Hamiltont, majd elment Ocon után. A 14. kör elején a 3-as kanyar felé menet meg is előzte, a féktávot azonban elrontotta és kicsúszott a bukótérbe. A négyszeres világbajnok szép manőverrel fordította meg az Astont, de közben elment mellette Tsunoda.

Pérez gumijai hamarosan nagyon elkezdtek elkopni, a 15. körben Verstappen át is vette a vezetést, majd két körrel később a mexikói le is tudta kerékcseréjét. A csapat azonban hibázott valamit, több mint három másodperc a garázs előtt maradt, de még így is vissza tudott térni Russell elé. A 19. körben érkezett Verstappen is, és simán Pérez elé tért vissza, Leclerc pedig az élre állt.

Az igazi dráma azonban csak ezután következett: Leclerc motorja megadta magát! Egy klasszikus lefüstölést láthattunk, amire igen ritkán volt példa a hibrid érában. A monacói ezzel kiegyenlítette Verstappent a kiesések számában, a holland pedig egyedül maradt az élen és óriási esélyt kapott előnyének növelésére. Néhány körrel később Zhou is kiállt, ugyancsak műszaki hibával.

Leclerc kiesésével Russell lépett előre a 3. helyre, mögötte pedig a Gasly–Hamilton duó következett, de több mint húsz másodperccel lemaradva az ifjú brittől. A 6. helyen Ricciardo haladt, de rá Tsunoda és Vettel zárkózott, míg a tizedik Ocont Magnussen és Norris kergették, csakhogy az Alpine végsebessége akkora volt az egész hétvégén, hogy az üldözőknek még DRS nélkül sem volt esélye. Ez az üldözősdi tartott a 33. körig, amikor negyedik Ferrari-motorosként Magnussen autója is felmondta a szolgálatot, így jöhetett a második VSC-fázis is.

Mindkét Red Bull és Mercedes kereket cserélt a VSC alatt, a két AlphaTauri viszont maradt kint, így Gasly maradt a negyedik, Tsunoda pedig az 5. helyre lépett előre, a nyomában Hamiltonnal és Vettellel. A hétszeres világbajnok gyorsan le is tudta a japánt és 16 körrel a vége előtt Gasly után eredt, miközben a két Red Bull a leggyorsabb körért járó bónuszpontot kezdte lemeccselni egymás között. Tsunoda száguldása a 39. körben ért véget, amikor a boxba kellett hajtania, miután a DRS meghibásodása miatt kapott egy fekete-narancssárga zászlós figyelmeztetést. Az AlphaTauri szerelői nagyon kreatívan, szigetelőszalaggal oldották meg a problémát.

Hamilton a 43. körre érte utol Gasly-t és gond nélkül meg is előzte, miközben a hetedik Alonsot a két McLaren próbálta becserkészni, de a DRS nélkül 330-at tudó A522 ellen szemernyi esélyük sem volt. Az utolsó körök legnagyobb kérdése az volt, hogy melyik Red Bull-os szerzi meg a leggyorsabb körért járó bónuszpontot, ez végül Verstappennek négy ezred híján nem sikerült, de a győzelmet ennek ellenére magabiztosan húzta be. Pérez azok után, hogy egész hétvégén gyorsabb volt csapattársánál, végül a 2. helyet hozta, míg a két Mercedes a 3-4. helyen jött be. Hamilton a futam után alig tudott kimászni az autójából, annyira kikészítette az ízületeit a delfinezés.

Gasly idei legjobb eredményét érte el 5. helyével, ahogyan a hatodik Vettel sem végzett még ilyen előkelő helyen a szezon folyamán. Alonso ugyancsak beállította idénybeli legjobbját és 7. lett, mögötte futott be Ricciardo-Norris sorrendben a két McLaren, az utolsó pontszerző helyen pedig Ocon ért be.

A futam részletes eredményei [kép forrása: F1 hivatalos Twitter oldala]

A világbajnoki pontversenyben Verstappen 150 ponttal vezet, Pérez megelőzte Leclerc-t (129-116), Russell 99-cel negyedik. Sainz maradt 83 ponton. Konstruktőriben a Red Bull 80 ponttal előzi meg a Ferrarit, az olaszokat pedig 36 ponttal követi a Mercedes.

Folytatás a jövő héten Kanadában!

Címlapkép forrása: Oracle Red Bull Racing hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.