🇩🇿 FUTAM: Verstappen vezetĂ©sĂ©vel sima Red Bull 1-2 Bakuban, nullĂĄzott a Ferrari

FĂ©ltĂĄvig sem volt egy vilĂĄgverƑ futam a bakui, Charles Leclerc kiesĂ©se pedig minden maradĂ©k izgalmat megölt. BĂĄr a Red Bull aligha bĂĄnkĂłdik emiatt…

MĂ©g javĂĄban zajlott a Le Mans-i 24 ĂłrĂĄs verseny, amikor csaknem ötezer kilomĂ©terrel arrĂ©bb, Bakuban elrajtolt az idei nyolcadik Forma–1-es nagydĂ­j. A csapatokat nagy hƑsĂ©g fogadta, az embert prĂłbĂĄlĂł körĂŒlmĂ©nyek között pedig Charles Leclerc rajtolhatott az Ă©lrƑl, miutĂĄn szombaton egy ĂłriĂĄsi idƑvel megszerezte a pole-pozĂ­ciĂłt.

Sergio PĂ©rez megfogadta a felvezetƑ körben a versenymĂ©rnökĂ©tƑl kapott tanĂĄcsot: a mexikĂłi remekĂŒl kapta el a rajtot Ă©s bevĂĄgott Leclerc elĂ©, ĂĄtvĂ©ve a vezetĂ©st! A legjobban amĂșgy Verstappen rajtolt, de miutĂĄn az elsƑ kanyarig rendkĂ­vĂŒl rövid a tĂĄvolsĂĄg, Ă­gy neki mĂĄr nem maradt esĂ©lye elƑzni. Sainz megƑrizte a 4. helyet, noha a 3-as kanyarban megtĂĄmadta Verstappent, de nem tudott Ƒ sem elƑrĂ©bb jönni. Russell ugyancsak maradt ötödik, majd Gasly, Hamilton Ă©s Vettel következtek.

Latifi amĂșgy rögtön kapott egy tĂ­zmĂĄsodperces stop&go bĂŒntetĂ©st, mert egy szerelƑ hozzĂĄĂ©rt az autĂłjĂĄhoz, amikor mĂĄr nem lett volna szabad.

PĂ©rez az Ă©len nĂ©hĂĄny kör alatt kiĂ©pĂ­tett egy kettƑ mĂĄsodperc körĂŒli elƑnyt, amit az elsƑ etap sorĂĄn Ƒrzött is. Leclerc-t a DRS-sel csak megközelĂ­teni tudta Verstappen, mĂ­g Sainz lĂĄtvĂĄnyosan lassabb volt tƑlĂŒk, körönkĂ©nt nĂ©gy-öt tizeddel szakadt le. A 9. körben kiderĂŒlt, hogy miĂ©rt: a hĂĄtsĂł fĂ©kkör rakoncĂĄtlankodott a Ferrariban, aztĂĄn vĂ©gĂŒl meg is adta magĂĄt. A spanyol Ă­gy Ășjabb kiesĂ©st könyvelhetett el, Ă©s jöhetett a virtuĂĄlis biztonsĂĄgi autĂł. Leclerc, Russell, Gasly, Vettel, Hamilton Ă©s Tsunoda rongyoltak ki rögtön kereket cserĂ©lni, a kĂ©t Red Bull viszont kinnmaradt a hasznĂĄlt közepesekkel.

A kiĂĄllĂĄsokkal Vettel nyert mĂ©g, ugyanis meg tudta elƑzni Hamiltont, majd elment Ocon utĂĄn. A 14. kör elejĂ©n a 3-as kanyar felĂ© menet meg is elƑzte, a fĂ©ktĂĄvot azonban elrontotta Ă©s kicsĂșszott a bukĂłtĂ©rbe. A nĂ©gyszeres vilĂĄgbajnok szĂ©p manƑverrel fordĂ­totta meg az Astont, de közben elment mellette Tsunoda.

PĂ©rez gumijai hamarosan nagyon elkezdtek elkopni, a 15. körben Verstappen ĂĄt is vette a vezetĂ©st, majd kĂ©t körrel kĂ©sƑbb a mexikĂłi le is tudta kerĂ©kcserĂ©jĂ©t. A csapat azonban hibĂĄzott valamit, több mint hĂĄrom mĂĄsodperc a garĂĄzs elƑtt maradt, de mĂ©g Ă­gy is vissza tudott tĂ©rni Russell elĂ©. A 19. körben Ă©rkezett Verstappen is, Ă©s simĂĄn PĂ©rez elĂ© tĂ©rt vissza, Leclerc pedig az Ă©lre ĂĄllt.

Az igazi drĂĄma azonban csak ezutĂĄn következett: Leclerc motorja megadta magĂĄt! Egy klasszikus lefĂŒstölĂ©st lĂĄthattunk, amire igen ritkĂĄn volt pĂ©lda a hibrid Ă©rĂĄban. A monacĂłi ezzel kiegyenlĂ­tette Verstappent a kiesĂ©sek szĂĄmĂĄban, a holland pedig egyedĂŒl maradt az Ă©len Ă©s ĂłriĂĄsi esĂ©lyt kapott elƑnyĂ©nek növelĂ©sĂ©re. NĂ©hĂĄny körrel kĂ©sƑbb Zhou is kiĂĄllt, ugyancsak mƱszaki hibĂĄval.

Leclerc kiesĂ©sĂ©vel Russell lĂ©pett elƑre a 3. helyre, mögötte pedig a Gasly–Hamilton duĂł következett, de több mint hĂșsz mĂĄsodperccel lemaradva az ifjĂș brittƑl. A 6. helyen Ricciardo haladt, de rĂĄ Tsunoda Ă©s Vettel zĂĄrkĂłzott, mĂ­g a tizedik Ocont Magnussen Ă©s Norris kergettĂ©k, csakhogy az Alpine vĂ©gsebessĂ©ge akkora volt az egĂ©sz hĂ©tvĂ©gĂ©n, hogy az ĂŒldözƑknek mĂ©g DRS nĂ©lkĂŒl sem volt esĂ©lye. Ez az ĂŒldözƑsdi tartott a 33. körig, amikor negyedik Ferrari-motoroskĂ©nt Magnussen autĂłja is felmondta a szolgĂĄlatot, Ă­gy jöhetett a mĂĄsodik VSC-fĂĄzis is.

MindkĂ©t Red Bull Ă©s Mercedes kereket cserĂ©lt a VSC alatt, a kĂ©t AlphaTauri viszont maradt kint, Ă­gy Gasly maradt a negyedik, Tsunoda pedig az 5. helyre lĂ©pett elƑre, a nyomĂĄban Hamiltonnal Ă©s Vettellel. A hĂ©tszeres vilĂĄgbajnok gyorsan le is tudta a japĂĄnt Ă©s 16 körrel a vĂ©ge elƑtt Gasly utĂĄn eredt, miközben a kĂ©t Red Bull a leggyorsabb körĂ©rt jĂĄrĂł bĂłnuszpontot kezdte lemeccselni egymĂĄs között. Tsunoda szĂĄguldĂĄsa a 39. körben Ă©rt vĂ©get, amikor a boxba kellett hajtania, miutĂĄn a DRS meghibĂĄsodĂĄsa miatt kapott egy fekete-narancssĂĄrga zĂĄszlĂłs figyelmeztetĂ©st. Az AlphaTauri szerelƑi nagyon kreatĂ­van, szigetelƑszalaggal oldottĂĄk meg a problĂ©mĂĄt.

Hamilton a 43. körre Ă©rte utol Gasly-t Ă©s gond nĂ©lkĂŒl meg is elƑzte, miközben a hetedik Alonsot a kĂ©t McLaren prĂłbĂĄlta becserkĂ©szni, de a DRS nĂ©lkĂŒl 330-at tudĂł A522 ellen szemernyi esĂ©lyĂŒk sem volt. Az utolsĂł körök legnagyobb kĂ©rdĂ©se az volt, hogy melyik Red Bull-os szerzi meg a leggyorsabb körĂ©rt jĂĄrĂł bĂłnuszpontot, ez vĂ©gĂŒl Verstappennek nĂ©gy ezred hĂ­jĂĄn nem sikerĂŒlt, de a gyƑzelmet ennek ellenĂ©re magabiztosan hĂșzta be. PĂ©rez azok utĂĄn, hogy egĂ©sz hĂ©tvĂ©gĂ©n gyorsabb volt csapattĂĄrsĂĄnĂĄl, vĂ©gĂŒl a 2. helyet hozta, mĂ­g a kĂ©t Mercedes a 3-4. helyen jött be. Hamilton a futam utĂĄn alig tudott kimĂĄszni az autĂłjĂĄbĂłl, annyira kikĂ©szĂ­tette az Ă­zĂŒleteit a delfinezĂ©s.

Gasly idei legjobb eredmĂ©nyĂ©t Ă©rte el 5. helyĂ©vel, ahogyan a hatodik Vettel sem vĂ©gzett mĂ©g ilyen elƑkelƑ helyen a szezon folyamĂĄn. Alonso ugyancsak beĂĄllĂ­totta idĂ©nybeli legjobbjĂĄt Ă©s 7. lett, mögötte futott be Ricciardo-Norris sorrendben a kĂ©t McLaren, az utolsĂł pontszerzƑ helyen pedig Ocon Ă©rt be.

A futam részletes eredményei [kép forråsa: F1 hivatalos Twitter oldala]

A vilĂĄgbajnoki pontversenyben Verstappen 150 ponttal vezet, PĂ©rez megelƑzte Leclerc-t (129-116), Russell 99-cel negyedik. Sainz maradt 83 ponton. KonstruktƑriben a Red Bull 80 ponttal elƑzi meg a Ferrarit, az olaszokat pedig 36 ponttal követi a Mercedes.

FolytatĂĄs a jövƑ hĂ©ten KanadĂĄban!

Címlapkép forråsa: Oracle Red Bull Racing hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.