Miközben éppen zajlik minden autósport szerelmes egyik bakancslistás eseménye, a Goodwoodi Sebességfesztivál (az élő streameket itt lehet, teljesen ingyen nézni), a McLaren csak úgy dobálózik a bejelentésekkel. Válaszok helyett viszont még több kérdéssel fogjuk zárni a napot…
Bő egy hónappal ezelőtt lett hivatalosan is megerősítve, hogy a wokingiak váltják a Formula-E-ben a kilépő Mercedest, lényegében tokostól-vonóstól átvéve a németek csapatát. Jövőre viszont új generációs versenygépek érkeznek a sorozatba, és mivel a Mercedes erre már nem épít hajtásláncot, a McLarennek egy komoly partnerre volt szüksége az induláshoz.
Az új partnert pedig a Nissan színeiben meg is találták, a Gen 3 éra végéig elköteleződve a japánok oldalán. A gyártó háza táján amúgy sem szenvedtünk hírhiányból, hiszen áprilisban bejelentették, hogy teljesen felvásárolták Formula-E csapatukat a DAMS-tól, amelyik már lényegében teljesen külön futott a franciák Formula-2-es gárdájától, ami év elején került a Pic család kezébe. A Nissan háza táján már akkor hangsúlyozták, hogy szeretnének egy ügyfélcsapatot is a harmadik generációs versenygépek debütálását hozó 2023-as idényre. A McLarennel pedig meg is találták a partnert.
McLaren Formula E Team 🤝🔋 @Nissan @NISMO.
— McLaren (@McLarenF1) June 23, 2022
From the 2022/23 @FIAFormulaE season, our Gen 3 powertrains will be powered by Nissan. More here. 👇
Nagyjából egy órával később újabb bejelentést tettek a britek: több évvel meghosszabbították IndyCar pilótájuk, Felix Rosenqvist szerződését. A svéd versenyző viszont nem az AMSP-től kapott új kontraktust, hanem magától az anyacégtől, és már a bejelentésben is kihangsúlyozták, hogy a közeljövőben lesz eldöntve, hogy Felix az IndyCar vagy a Formula-E csapatban kap-e ülést jövőre.
Bár a svéd idei szezonja picit jobb a tavalyinál, de a balszerencse még mindig be-bekacsint nála, és egyértelműen Patricio O’Ward a “király” házon belül. Rosenqvist jövője akkor vált kérdésessé, amikor a hónap elején bejelentették, hogy mexikói csapattársa mellé Alexander Rossi érkezik a jövőre. Ugyan már hónapok óta köztudott, hogy 2023-as IndyCar szezonra három, teljes szezonos autóval készül az AMSP, az akkori hír nem kecsegtetett túl sok jóval a svéd számára. Ezt követően merültek fel azok a pletykák, amelyek kvázi előrevetítették a mai bejelentést: a McLaren megtartja a svédet, de nem döntötték még el, hogy melyik bajnokságban kap ülést.
We’re excited to announce @FRosenqvist will remain on our McLaren Racing driver roster from 2023 and beyond. 🧡👊
— McLaren (@McLarenF1) June 23, 2022
We’ll confirm whether Felix will drive for @ArrowMcLarenSP or our Formula E team in due course.
Rosenqvist korábban már futott két szezont a Mahindrával az elektromos szériában, három győzelmet és hat pole-pozíciót szerezve ez idő alatt, a 2016-17-es szezont pedig összetett bronzérmesként zárta. A Mercedes kilépésének kiderülése után, a tavaly nyári pletykák még arról szóltak, hogy egyik versenyzőjük (a McLaren korábbi F1-es pilótája) Stoffel Vandoorne kaphatja meg az AMSP harmadik autóját az IndyCar-ban. Ez még jóval azelőtt volt, hogy a McLaren “átvétel” szóba jöjjön, az utóbbi hónapokban pedig nem is hallottunk túl sokat Vandoorne jövőjéről.
Ezen a ponton nehéz megmondani, hogy mi lesz a történet vége. Szerintetek végül hol kap ülést jövőre Rosenqvist???