🇬🇧 FUTAM: Sainz nyerte az év versenyét Silverstone-ban, megvannak Schumacher első pontjai

Ijesztő balesettel kezdődött, majd óriási drámákkal, érdekes taktikai harccal és egy feltámadó hétszeres világbajnokkal folytatódott, végül egy frenetikus utolsó tíz körrel zárult a Brit Nagydíj, melyen új futamgyőztest avattunk.

A tegnapi esős időmérő után vasárnap kellemes, száraz idő fogadta a csapatokat Silverstone-ban, de csúnya esőfelhők is gyülekeztek a pálya fölött. A fő kérdés az volt, hogy élete első pole-pozícióját vajon győzelemre tudja-e váltani Carlos Sainz, vagy a kvalifikációt egy rosszkor jött sárga zászló miatt elbukó Max Verstappen tud ismét nyerni, esetleg Charles Leclerc áll Melboure óta először a dobogó tetejére? A futamot Wéber Gábor nélkül nézhettük végig, akinek „felkerült a korona a hétvégéjére”, így az M4 Sport csatornaigazgatója, Székely Dávid közvetített Ujvári Mátéval.

Az időmérő edzés összefoglalója

A rajtot Verstappen kapta el a legjobban, azonnal legyorsulta Sainzot, de Hamilton is jól indult, bevágott Pérez és Leclerc elé, így harmadikként fordult el az első kanyarban (Pérezt ráadásul még Alonso is megelőzte). A gond a középmezőnyben történt: Zhou és Russell szendvicsbe zárták Gasly-t, a francia megkoccolta Russell Mercedesét, ami keresztbefordult és megütötte Zhou autóját. Az Alfa Romeo azonnal átfordult saját tengelye körül, majd fejjel lefelé csúszott a bukótérbe, átugratott a gumifalon, majd a kerítés fogta meg. Azonnal bemutatták a piros zászlót, hosszú percek teltek el, mire a kínait kiemelték az autóból és beszállították a pályakórházba.

Hátrébb történt még egy baleset: a hirtelen lassító Albont hátulról megütötte Vettel, a keresztbeálló Williams nekiütközött a falnak, visszasodródott a pályára, majd még Tsunoda és Ocon is nekimentek. Utóbbi kettő autója megsérült, de a piros zászló alatt elvégezték a szükséges javításokat, így vissza tudtak állni a versenybe, Albon azonban Zhouval és Russell-lel együtt kiesett.

Hosszú szünetet követően újraindulhatott a Brit Nagydíj, méghozzá az eredeti rajtsorrend szerint, így Sainz visszakapta az esélyt, hogy a pole-pozícióból vezesse a mezőnyt. Ezúttal élni is tudott vele, ugyanis – bár Verstappen ismét jobban rajtolt – kőkemény ütközetet követően Sainz maradt az élen. Leclerc-t ezúttal Pérez verte meg az indulásnál, a mexikói pedig már Verstappen mellett is bent volt, de végül ez lett a veszte, ugyanis kiesett a ritmusból, ütközött a mellé visszavágó Leclerc-rel és megsérült az első szárnya. Emiatt Péreznek az 5. kör végén jönnie kellett új szárnyért, Leclerc pedig folytatta a sérült elemmel, de nem tudta tartani a lépést csapattársával és Verstappennel. Hamilton eközben megelőzte Norrist, így ő követhette a vezető hármast a 4. helyről.

Verstappen gyorsabb volt a nyitóetap elején, a 9. körben már nyithatta a DRS-t Sainz mögött, majd egy körrel később át is vette a vezetést, miután a spanyol hibázott a Chapel-kanyarban. Nem tartott sokáig a Red Bull öröme sem, Verstappen autója ugyanis újabb egy körrel később a Copse kijáratánál megsérült. Először lassúdefektre gyanakodtak, de a problémát a kerékcsere sem oldotta meg, a holland a friss gumikon is körönként stabil egy másodperccel ment lassabban, mint az előtte haladó Alonso, és másféllel, mint a Ferrarik.

Sainz így visszavette a vezetést, de mögötte Leclerc érezhetően jobb körökre lehetett volna képes. Hamilton eközben zárkózott mögöttük, folyamatosan futotta a leggyorsabb köröket, és mire Sainz a 20. kör végén kiállt friss gumikért, a hétszeres világbajnok már csak kettő másodperccel volt Leclerc mögött. Leclerc Sainz kiállása után sem tudott begyorsulni, ugyanazokat a köröket futotta, mint előzőleg a csapattársa, Hamilton így már DRS-t nyithatott, amikor a monacói a 25. kör végén kiállt friss gumikért, és Sainz mögé tért vissza a pályára. Eközben pedig Verstappen is újra kereket cserélt, de semmi tapadása nem volt a friss keményeken, Vettel szinte állva hagyta, és Ocon is körökön belül ott volt mögötte.

A Ferrari a 31. körben döntött a pozíciócsere mellett, Hamilton pedig a 33. végén kapott egy friss kemény szettet. Ekkor Leclerc vette vissza a vezetést, szorosan követte őt Sainz, Hamilton pedig 4 másodperc lemaradással következett a 3. helyen. A brit hamar el is kezdte ledolgozni hátrányát, a 40. körben azonban biztonsági autó szakította meg a körözést, miután Ocon félrehúzódott a célegyenesben. A Ferrari újfent érdekes stratégiai lépésre szánta el magát, Leclerc ugyanis maradt az élen a használt keményekkel, mindenki más mögötte friss lágyakkal sorakozott az újraindításnál. Pérez valahogy a 4. helyre keveredett, míg Verstappen a 8. helyről várhatta az utolsó köröket.

A Safety Car kiállása után olyasmit láthattunk, amit nagyon rég nem, körökön keresztül szinte követhetetlenek voltak az események. Sainz szinte azonnal megelőzte Leclerc-t és meglógott az élen, miközben Pérez áthámozta magát Hamiltonon, majd óriási csatát követően Leclerc-en is. Közben mindkettejüket kissé leterelte a pályáról, de a versenybírók végül úgy döntöttek, hogy ezért nem kell büntetést kiosztani. Leclerc-nek ezután Hamiltonnal szemben kellett védekeznie, amit egy ideig hősiesen meg is tett, de a friss gumikon támadó Mercedes ellen végül nem maradt reális esélye. A monacóit ezután még Alonso és Norris is megszorongatta, de több előzés már nem történt, Leclerc maradt a 4. helyen.

Sainz viszont eközben simán nyert, megszerezve pályafutása első futamgyőzelmét, egy olyan futamon, ahol igazából végig lassabb volt mint Leclerc és Hamilton, de a stratégia és a szerencse végül neki kedvezett. Pérez óriási kármentést bemutatva a 2. helyen hozta célba a Red Bullt (ki gondolta volna ezt hat-hét kör után?), Hamilton pedig újabb dobogót szerezve örvendeztette meg hazai közönségét. Vettelt az újraindítás után megelőzte Verstappen és Schumacher is, majd a fiatal német a vb címvédő után eredt, az utolsó körökben keményen támadta is, de az előzés nem jött össze. Verstappen így egy 7. hellyel mentette a menthetőt, míg Schumacher megszerezte első pontjait.

A tabellán Verstappen továbbra is vezet, de előnye 34 pontra olvadt Pérezzel szemben, Leclerc pedig 49-ről 43 pontra tudta csökkenteni lemaradását. Sainz győzelmével megelőzte Russellt és csak 11 pontra van csapattársától. Konstruktőriben a Red Bull előnye 63 pont a Ferrari előtt.

A végeredmény [kép forrása: F1 hivatalos Twitter oldala]

A szezon a jövő héten, szünet nélkül folytatódik Ausztriában.

Címlapkép forrása: Scuderia Ferrari hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.