đŸ‡©đŸ‡Ș TCR Europe: Halder Ă©s Girolami diadalmaskodtak a hektikus norisringi hĂ©tvĂ©gĂ©n

KĂ©t egĂ©szen jĂł futammal örvendeztette meg rajongĂłit a TCR EurĂłpa-kupa, lesz mirƑl beszĂ©lni a maratoni hosszĂșsĂĄgĂș nyĂĄri szĂŒnetben.

A szezon idei negyedik fordulĂłjĂĄt rendeztĂ©k NĂ©metorszĂĄgban, a Norisringen. A hĂ©tvĂ©ge a fordulĂł elƑtt az összetettben 2. helyen ĂĄllĂł Tom Coronel nĂ©lkĂŒl zajlott, a veterĂĄn holland ugyanis PortugĂĄliĂĄban versenyzett a TĂșraautĂł-vilĂĄgkupĂĄn. Franco Girolami Ă­gy megkapta az esĂ©lyt, hogy növelje elƑnyĂ©t, Gavrilov, Callejas Ă©s Files pedig, hogy felzĂĄrkĂłzzanak.

Az idƑmĂ©rƑ edzĂ©s Q1-es szakaszĂĄban Felice Jelmini bizonyult a leggyorsabbnak, aki ezzel begyƱjtötte a hat bĂłnuszpontot, a legnagyobb meglepetĂ©st azonban Viktor Davidovski szolgĂĄltatta, aki a 4. helyen vĂ©gzett a comtoyous Audival. A döntƑ Q2-ben aztĂĄn Mike Halder volt a legjobb, a nĂ©met pilĂłta 0:54.753-as eredmĂ©nnyel szerezte meg a pole-pozĂ­ciĂłt, 31 ezreddel verve Jelminit! Davidovski ezĂșttal is remekelt Ă©s a 3. helyen zĂĄrt, mögötte pedig Files, Homola, Callejas, Filippi Ă©s Girolami következtek.

A Q1 végeredménye

A Q2 végeredménye

Itt nĂ©zhetƑ vissza az idƑmĂ©rƑ

Szombaton tehĂĄt Halder rajtolhatott az Ă©lrƑl, a nĂ©met pilĂłta azonban elƑzetesen tartott attĂłl, hogy Honda Civic Type R-jĂ©vel az egyenesekben nem fogja tudni tartani a sokkal gyorsabb konstrukciĂłkat. Halder ennek ellenĂ©re kis hĂ­jĂĄn a rajttĂłl a cĂ©lig vezetett, egyedĂŒl Jelmini tudta Ƒt megelƑzni a rajtot követƑen nĂ©hĂĄnyszĂĄz mĂ©ter erejĂ©ig. A Target Competition olasz versenyzƑje kivĂĄlĂłan jött el, le is gyorsulta Haldert Ă©s az elsƑ kanyarba tisztĂĄn az elsƑ helyen Ă©rkezett, azonban nem fĂ©kezett idƑben, kifutott a bukĂłtĂ©rbe, megpördĂŒlt, Ă©s csak a mezƑny vĂ©gĂ©re tudott visszaĂĄllni. Nem ez volt a nyitĂłkör egyetlen akciĂłja: Marco Butti Evgeni Leonovval ĂŒtközött, mĂ­g a csapatot Ă©s mĂĄrkĂĄt vĂĄltĂł Pepe Oriola Hyundai-ĂĄnak felfĂŒggesztĂ©se törött ki, Ă­gy pĂĄlyĂĄra kĂŒldtĂ©k a biztonsĂĄgi autĂłt.

MiutĂĄn Ășjraindult a verseny, a levegƑben lĂłgott, hogy a Halder mögött sorakozĂł Files, Girolami, Davidovski Ă©s Callejas is esĂ©lyes lehet a gyƑzelem megszerzĂ©sĂ©re, az ĂŒldözƑk azonban ahelyett, hogy közös erƑvel tĂĄmadtĂĄk volna a vezetƑ HondĂĄt, elkezdtek egymĂĄssal harcolni. Eleinte Files volt a mĂĄsodik, de vĂ©dekeznie kellett Davidovskival szemben, aki viszont hamarosan elfĂ©kezte magĂĄt, Ă­gy megelƑzte Ƒt Callejas. A spanyol kĂ©t körrel kĂ©sƑbb Fileson is ĂĄthĂĄmozta magĂĄt, ezzel egyidƑben pedig Girolami is elment Davidovski mellett. Az argentin hamar felzĂĄrkĂłzott Filesra, a kĂ©t autĂł egyszer össze is Ă©rt, majd visszatĂ©rt ebbe a csatĂĄba Callejas is, aki elƑttĂŒk elfĂ©kezte magĂĄt, Ă­gy Files visszaelƑzte. Egyetlen körrel kĂ©sƑbb Callejas mĂĄr ismĂ©t Files elƑtt haladt, Ă©s közben Girolami is kitartĂłan tĂĄmadta a britet, de sehogy nem jött össze az elƑzĂ©s.

Az utolsĂł körökben a lekörözött Giacomo Ghermandi szemĂ©lyĂ©ben Ășgy tĂ©nyezƑ kerĂŒlt a gyƑzelemĂ©rt folyĂł harcba. Az olasz pilĂłta nagyon lassan ĂĄllt csak fĂ©lre, amit kihasznĂĄlva a 22. körben Files bevetƑdött Callejas mellĂ© Ă©s megszerezte a 2. helyet, a fiatal spanyolt pedig mĂ©g ebben a körben Girolami is maga mögĂ© utasĂ­totta. A következƑ körben mĂ©g Davidovski is elment Callejas mellett. Files az utolsĂł kĂ©t körben nagyon kemĂ©nyen tĂĄmadta Haldert, elƑzni azonban nem tudott, a nĂ©met Ă­gy megszerezte elsƑ futamgyƑzelmĂ©t a 2020-as barcelonai hĂ©tvĂ©ge Ăłta! A kĂŒzdelmes futam utĂĄn Halder mellett Files Ă©s Girolami pezsgƑzhettek a dobogĂłn, Davidovski vĂ©gĂŒl 4.-, Callejas 5. lett.

Az elsƑ futam vĂ©geredmĂ©nye

Itt nĂ©zhetƑ vissza az elsƑ futam

A fordĂ­tott rajtrĂĄcsos futamon Klim Gavrilov Ă©s Jack Young rajtolhattak az elsƑ sorbĂłl, Ƒket követte Girolami, Filippi, Callejas, Homola, Files Ă©s Davidovski. ÉrdekessĂ©g, hogy az elsƑ futamhoz kĂ©pest a pole-pozĂ­ciĂłt kĂ©t sorral hĂĄtrĂ©bb vittĂ©k (tehĂĄt ami az elsƑ futamon az ötödik rajtkocka volt, az a mĂĄsodikon a pole), mert a pilĂłtĂĄk panaszkodtak, hogy az elsƑ kĂ©t sorbĂłl nem lĂĄtni rendesen a rajtlĂĄmpĂĄkat.

Gavrilov jĂłl jött el a rajttĂłl, Young öreg HondĂĄjĂĄt azonban Girolami legyorsulta, majd az elsƑ kanyarban mĂ©g FilestĂłl is kapott egy ĂŒtĂ©st, de vĂ©gĂŒl nem ĂĄllt keresztbe. HĂĄtrĂ©bb szintĂ©n törtĂ©nt egy ĂŒtközĂ©s: Davidovski taszajtotta meg hĂĄtulrĂłl Filippit, majd mĂ©g HomolĂĄt is elkapta. Homola vĂ©gĂŒl irĂĄnyba tette a Hyundai-t, a franciĂĄnak viszont a teljes mezƑnyt meg kellett vĂĄrnia, mĂ­g elhalad. MĂ©g az elsƑ körben Leonovot forgatta bele a falba az egyik halderes Hyundai, majd pedig Ghermandi ĂĄllt meg a pĂĄlyĂĄn egy leesett kerĂ©kkel, Ă­gy jöhetett a biztonsĂĄgi autĂł. A 2. kör elejĂ©re egyĂ©bkĂ©nt Girolami mĂĄr nagyon tĂĄmadta Gavrilovot, de az elƑzĂ©ssel vĂĄrnia kellett az ĂșjraindĂ­tĂĄs utĂĄnig.

Az argentin a restartot követƑ mĂĄsodik körben szĂĄnta el magĂĄt az elƑzĂ©sre, majd meglĂłgott Ă©s tulajdonkĂ©ppen soha többet senki nem lĂĄtta, kĂŒlön versenyt vĂ­vott az Ă©len sajĂĄt magĂĄval. Gavrilov mögött viszont felsorakoztak az ĂŒldözƑk, az orosz Filesszal Ă©s Callejasszal vĂ­vott a 2. helyĂ©rt, mĂ­g az 5. helyĂ©rt folyĂł csatĂĄt Davidovski, Young, GalĂĄĆĄ, Halder, Baldan, Homola Ă©s Filippi testesĂ­tettĂ©k meg (bĂĄr Davidovski kĂ©sƑbb meglĂłgott tƑlĂŒk Ă©s beszĂĄllt a dobogóért folytatott harcba – de errƑl kĂ©sƑbb). Egy igazĂĄn hektikus csata vette kezdetĂ©t, ami tulajdonkĂ©ppen a cĂ©lig tartott. Eleinte mĂ©g Jelmini is benne volt ebben a kĂŒzdelemben, az olasz azonban ĂŒtközött Callejasszal, megsĂ©rĂŒlt az autĂłja Ă©s viszonylag hamar kiĂĄllt.

A remek, szoros, Ă©lvezetes kĂŒzdelmekben Gavrilov vĂ©gĂŒl megƑrizte 2. helyĂ©t Filesszal szemben, mĂ­g Callejast a legutolsĂł kanyarbĂłl kigyorsĂ­tva verte meg Davidovski, Ă­gy a macedĂłn lett a negyedik. GalĂĄĆĄ az utolsĂł körben ĂŒtközött Younggal, de kivĂĄlĂł lĂ©lekjelenlĂ©tĂ©nek köszönhetƑen vĂ©gĂŒl megmentette autĂłjĂĄt az ĂŒtközĂ©stƑl, csak közben elmentek mellette ketten. Így Young lett a hatodik, Halder pedig a hetedik, GalĂĄĆĄnak maradt a 8. hely.

A måsodik futam végeredménye

Itt nĂ©zhetƑ vissza a mĂĄsodik futam

MĂ©g a hĂ©tvĂ©ge törtĂ©netĂ©hez tartozik, hogy a mĂĄsodik futamon RubĂ©n FernĂĄndez egy alkalommal tĂșllĂ©pte a megengedett sebessĂ©get a boxutcĂĄban, ezĂ©rt a következƑ fordulĂł elsƑ futamĂĄra kapott egy öthelyes rajtbĂŒntetĂ©st.

A tabellĂĄn Girolami tovĂĄbbra is vezet, elƑnye 72 pont Files elƑtt, akit 8 ponton belĂŒl követ a Callejas–Gavrilov pĂĄros. A csapatok Ă©rtĂ©kelĂ©sĂ©ben 491 ponttal a Comtoyou Racing ĂĄll az Ă©len, mĂĄsodik 425-tel a Volcano Motorsport, harmadik 370-nel a Target Competition.

A szezon hosszĂș szĂŒnetet követƑen, augusztus vĂ©gĂ©n a NĂŒrburgringen folytatĂłdik.

Címlapkép: TCR Europe Media
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.