KĂ©t egĂ©szen jĂł futammal örvendeztette meg rajongĂłit a TCR EurĂłpa-kupa, lesz mirĆl beszĂ©lni a maratoni hosszĂșsĂĄgĂș nyĂĄri szĂŒnetben.
A szezon idei negyedik fordulĂłjĂĄt rendeztĂ©k NĂ©metorszĂĄgban, a Norisringen. A hĂ©tvĂ©ge a fordulĂł elĆtt az összetettben 2. helyen ĂĄllĂł Tom Coronel nĂ©lkĂŒl zajlott, a veterĂĄn holland ugyanis PortugĂĄliĂĄban versenyzett a TĂșraautĂł-vilĂĄgkupĂĄn. Franco Girolami Ăgy megkapta az esĂ©lyt, hogy növelje elĆnyĂ©t, Gavrilov, Callejas Ă©s Files pedig, hogy felzĂĄrkĂłzzanak.
Az idĆmĂ©rĆ edzĂ©s Q1-es szakaszĂĄban Felice Jelmini bizonyult a leggyorsabbnak, aki ezzel begyƱjtötte a hat bĂłnuszpontot, a legnagyobb meglepetĂ©st azonban Viktor Davidovski szolgĂĄltatta, aki a 4. helyen vĂ©gzett a comtoyous Audival. A döntĆ Q2-ben aztĂĄn Mike Halder volt a legjobb, a nĂ©met pilĂłta 0:54.753-as eredmĂ©nnyel szerezte meg a pole-pozĂciĂłt, 31 ezreddel verve Jelminit! Davidovski ezĂșttal is remekelt Ă©s a 3. helyen zĂĄrt, mögötte pedig Files, Homola, Callejas, Filippi Ă©s Girolami következtek.
A Q1 végeredménye
A Q2 végeredménye
Szombaton tehĂĄt Halder rajtolhatott az Ă©lrĆl, a nĂ©met pilĂłta azonban elĆzetesen tartott attĂłl, hogy Honda Civic Type R-jĂ©vel az egyenesekben nem fogja tudni tartani a sokkal gyorsabb konstrukciĂłkat. Halder ennek ellenĂ©re kis hĂjĂĄn a rajttĂłl a cĂ©lig vezetett, egyedĂŒl Jelmini tudta Ćt megelĆzni a rajtot követĆen nĂ©hĂĄnyszĂĄz mĂ©ter erejĂ©ig. A Target Competition olasz versenyzĆje kivĂĄlĂłan jött el, le is gyorsulta Haldert Ă©s az elsĆ kanyarba tisztĂĄn az elsĆ helyen Ă©rkezett, azonban nem fĂ©kezett idĆben, kifutott a bukĂłtĂ©rbe, megpördĂŒlt, Ă©s csak a mezĆny vĂ©gĂ©re tudott visszaĂĄllni. Nem ez volt a nyitĂłkör egyetlen akciĂłja: Marco Butti Evgeni Leonovval ĂŒtközött, mĂg a csapatot Ă©s mĂĄrkĂĄt vĂĄltĂł Pepe Oriola Hyundai-ĂĄnak felfĂŒggesztĂ©se törött ki, Ăgy pĂĄlyĂĄra kĂŒldtĂ©k a biztonsĂĄgi autĂłt.
MiutĂĄn Ășjraindult a verseny, a levegĆben lĂłgott, hogy a Halder mögött sorakozĂł Files, Girolami, Davidovski Ă©s Callejas is esĂ©lyes lehet a gyĆzelem megszerzĂ©sĂ©re, az ĂŒldözĆk azonban ahelyett, hogy közös erĆvel tĂĄmadtĂĄk volna a vezetĆ HondĂĄt, elkezdtek egymĂĄssal harcolni. Eleinte Files volt a mĂĄsodik, de vĂ©dekeznie kellett Davidovskival szemben, aki viszont hamarosan elfĂ©kezte magĂĄt, Ăgy megelĆzte Ćt Callejas. A spanyol kĂ©t körrel kĂ©sĆbb Fileson is ĂĄthĂĄmozta magĂĄt, ezzel egyidĆben pedig Girolami is elment Davidovski mellett. Az argentin hamar felzĂĄrkĂłzott Filesra, a kĂ©t autĂł egyszer össze is Ă©rt, majd visszatĂ©rt ebbe a csatĂĄba Callejas is, aki elĆttĂŒk elfĂ©kezte magĂĄt, Ăgy Files visszaelĆzte. Egyetlen körrel kĂ©sĆbb Callejas mĂĄr ismĂ©t Files elĆtt haladt, Ă©s közben Girolami is kitartĂłan tĂĄmadta a britet, de sehogy nem jött össze az elĆzĂ©s.
Az utolsĂł körökben a lekörözött Giacomo Ghermandi szemĂ©lyĂ©ben Ășgy tĂ©nyezĆ kerĂŒlt a gyĆzelemĂ©rt folyĂł harcba. Az olasz pilĂłta nagyon lassan ĂĄllt csak fĂ©lre, amit kihasznĂĄlva a 22. körben Files bevetĆdött Callejas mellĂ© Ă©s megszerezte a 2. helyet, a fiatal spanyolt pedig mĂ©g ebben a körben Girolami is maga mögĂ© utasĂtotta. A következĆ körben mĂ©g Davidovski is elment Callejas mellett. Files az utolsĂł kĂ©t körben nagyon kemĂ©nyen tĂĄmadta Haldert, elĆzni azonban nem tudott, a nĂ©met Ăgy megszerezte elsĆ futamgyĆzelmĂ©t a 2020-as barcelonai hĂ©tvĂ©ge Ăłta! A kĂŒzdelmes futam utĂĄn Halder mellett Files Ă©s Girolami pezsgĆzhettek a dobogĂłn, Davidovski vĂ©gĂŒl 4.-, Callejas 5. lett.
Az elsĆ futam vĂ©geredmĂ©nye
A fordĂtott rajtrĂĄcsos futamon Klim Gavrilov Ă©s Jack Young rajtolhattak az elsĆ sorbĂłl, Ćket követte Girolami, Filippi, Callejas, Homola, Files Ă©s Davidovski. ĂrdekessĂ©g, hogy az elsĆ futamhoz kĂ©pest a pole-pozĂciĂłt kĂ©t sorral hĂĄtrĂ©bb vittĂ©k (tehĂĄt ami az elsĆ futamon az ötödik rajtkocka volt, az a mĂĄsodikon a pole), mert a pilĂłtĂĄk panaszkodtak, hogy az elsĆ kĂ©t sorbĂłl nem lĂĄtni rendesen a rajtlĂĄmpĂĄkat.
Gavrilov jĂłl jött el a rajttĂłl, Young öreg HondĂĄjĂĄt azonban Girolami legyorsulta, majd az elsĆ kanyarban mĂ©g FilestĂłl is kapott egy ĂŒtĂ©st, de vĂ©gĂŒl nem ĂĄllt keresztbe. HĂĄtrĂ©bb szintĂ©n törtĂ©nt egy ĂŒtközĂ©s: Davidovski taszajtotta meg hĂĄtulrĂłl Filippit, majd mĂ©g HomolĂĄt is elkapta. Homola vĂ©gĂŒl irĂĄnyba tette a Hyundai-t, a franciĂĄnak viszont a teljes mezĆnyt meg kellett vĂĄrnia, mĂg elhalad. MĂ©g az elsĆ körben Leonovot forgatta bele a falba az egyik halderes Hyundai, majd pedig Ghermandi ĂĄllt meg a pĂĄlyĂĄn egy leesett kerĂ©kkel, Ăgy jöhetett a biztonsĂĄgi autĂł. A 2. kör elejĂ©re egyĂ©bkĂ©nt Girolami mĂĄr nagyon tĂĄmadta Gavrilovot, de az elĆzĂ©ssel vĂĄrnia kellett az ĂșjraindĂtĂĄs utĂĄnig.
Az argentin a restartot követĆ mĂĄsodik körben szĂĄnta el magĂĄt az elĆzĂ©sre, majd meglĂłgott Ă©s tulajdonkĂ©ppen soha többet senki nem lĂĄtta, kĂŒlön versenyt vĂvott az Ă©len sajĂĄt magĂĄval. Gavrilov mögött viszont felsorakoztak az ĂŒldözĆk, az orosz Filesszal Ă©s Callejasszal vĂvott a 2. helyĂ©rt, mĂg az 5. helyĂ©rt folyĂł csatĂĄt Davidovski, Young, GalĂĄĆĄ, Halder, Baldan, Homola Ă©s Filippi testesĂtettĂ©k meg (bĂĄr Davidovski kĂ©sĆbb meglĂłgott tĆlĂŒk Ă©s beszĂĄllt a dobogóért folytatott harcba â de errĆl kĂ©sĆbb). Egy igazĂĄn hektikus csata vette kezdetĂ©t, ami tulajdonkĂ©ppen a cĂ©lig tartott. Eleinte mĂ©g Jelmini is benne volt ebben a kĂŒzdelemben, az olasz azonban ĂŒtközött Callejasszal, megsĂ©rĂŒlt az autĂłja Ă©s viszonylag hamar kiĂĄllt.
A remek, szoros, Ă©lvezetes kĂŒzdelmekben Gavrilov vĂ©gĂŒl megĆrizte 2. helyĂ©t Filesszal szemben, mĂg Callejast a legutolsĂł kanyarbĂłl kigyorsĂtva verte meg Davidovski, Ăgy a macedĂłn lett a negyedik. GalĂĄĆĄ az utolsĂł körben ĂŒtközött Younggal, de kivĂĄlĂł lĂ©lekjelenlĂ©tĂ©nek köszönhetĆen vĂ©gĂŒl megmentette autĂłjĂĄt az ĂŒtközĂ©stĆl, csak közben elmentek mellette ketten. Ăgy Young lett a hatodik, Halder pedig a hetedik, GalĂĄĆĄnak maradt a 8. hely.
A måsodik futam végeredménye
MĂ©g a hĂ©tvĂ©ge törtĂ©netĂ©hez tartozik, hogy a mĂĄsodik futamon RubĂ©n FernĂĄndez egy alkalommal tĂșllĂ©pte a megengedett sebessĂ©get a boxutcĂĄban, ezĂ©rt a következĆ fordulĂł elsĆ futamĂĄra kapott egy öthelyes rajtbĂŒntetĂ©st.
A tabellĂĄn Girolami tovĂĄbbra is vezet, elĆnye 72 pont Files elĆtt, akit 8 ponton belĂŒl követ a CallejasâGavrilov pĂĄros. A csapatok Ă©rtĂ©kelĂ©sĂ©ben 491 ponttal a Comtoyou Racing ĂĄll az Ă©len, mĂĄsodik 425-tel a Volcano Motorsport, harmadik 370-nel a Target Competition.