Miután mindenki IS Porschét akar vásárolni, és pályára gurult a Ferrari versenygépe is Fioranóban, maximális sebességgel dübörög Hypercar/LMDh hype-vonat. A kérdés már csak az, hogy az illető szerelvény kapott egy újabb vagont, vagy az egész még csak papíron létezik, és nem is lesz belőle semmi???
Először mág májusban számolt be róla a Dailysportscar, hogy a sokadszorra újjáélesztett, milanoi Isotta Fraschini sportautó gyártó egy hypercaron dolgozik. Az őszintét megvallva akkor mi is lemaradtunk róla. Az illető cég nem ugyan az vállalkozás, mint akik a nagyméretű dízelmotorokat gyártják (szintén Isotta Fraschini néven) főként a hajóipar számára, hanem a kolumbiai olajmilliárdos, Franck Kanapet Yepes üzlete, az autókért pedig a korábbi Alfa Romeo és Maserati mérnök, Alfredo Reboa felelős.
A hypercar terveikről ma újabb részleteket közölt Graham Goodwin. Egyelőre annyit tudunk, hogy az autót a neves Michelotto cég építené nekik (pl. a raligyorsaságikra átépített Ferrari 308 GTB-k is a Michelotto műhelyében készültek), az aerodinamikáért és tervezésért pedig a Williams Advanced Engineering is felelős lesz. Az autó elvileg egy 6 hengeres motort kap, valamelyik nagy, német konszern márkájától, és a program első pilótáját nemsokára bejelentik. Az illető lesz a fő fejlesztő-pilóta is, és állítólag egy mindenki számára ismerősen csengő, többszörös bajnok nevét rejti majd a kalap. A Daily Sportscar szerint már 2023-ra a versenypályára gurulhat a prototípus, de mi egyelőre még szkeptikusan kezeljük az egészet.
EXCLUSIVE: DSC confirms Isotta Fraschini LMH Hypercar is in build and targeting 2023 @FIAWEC debut
— Graham Goodwin (@dsceditor) July 7, 2022
Industry partners identified and first factory driver understood to be signedhttps://t.co/EF6011dqVD pic.twitter.com/euBt0SECBU
Egy újabb ByKolles (Vanwall) született meg a szemünk láttára?
Ez egy nagyon jó kérdés, de a Michelotto és a Williams nem éppen pénzmosodák, csakhát egy alig ismert, kvázi nemrég újjáélesztett – de facto még nem létező – márkától nehéz mit várni. Én mindenképpen feltételes módban kezelem az egészet, amíg be nem jelentik azt a versenyzőt. Aztán ha egy Lotterer kaliberű név ugrik majd ki a bűvészkalapból, pozitív meglepetés lehet az egész projekt. Persze amíg nem látjuk pályára gurulni az autót, addig minden csak spekulatív!