George Russell, a GPDA igazgatója a pilóták pénteki értekezletét követően fejezte ki a szervezet problémáit.
Ahogyan arról korábban beszámoltunk, Sebastian Vettel felfüggesztett pénzbírságot kapott, mert „kifejezte frusztrációját, majd a versenyigazgató engedélye nélkül távozott” a pilóták pénteki értekezletéről. Az indulatok azt követően szabadultak el, hogy George Russell, a GPDA igazgatója egy állandó versenyigazgató alkalmazását és következetesebb versenybírói ítéleteket követelt. A pontos részleteket mindenki fantáziájára bízzuk.
Michael Masi távozása óta a versenyigazgatói posztot Eduardo Freitas és Niels Wittich felváltva töltik be, ami a versenybírói döntések bizonyos fokú következetlenségéhez vezetett, valamint ahhoz, hogy a versenyzők nem minden esetben vannak tisztában a pályákon alkalmazanó vezetési normákkal.
„Igen, azt hiszem, hogy egy állandó versenyigazgatóra lenne szükség” – válaszolta Russell a sajtó azon kérdésére, hogy a következetesség hiánya szerinte a versenyigazgatók állandó váltakozása miatt van-e. „Kicsit következetesebbnek kell lenni az ítélkezés során, amin nem segít, hogy futamról-futamra változik a versenybírói testület. Ennek pedig az az eredménye, hogy kevesebb felelősség van a stewardokon, és nincsenek kellően megmagyarázva a döntések. A kérdéseinkre nem kapunk egyértelmű választ, mert ezek többnyire olyan emberekhez szólnak, akik az adott helyszínen már nincsenek is ott. Trükkös ez az egész helyzet.”

Mindamellett, hogy Russell elismeri, hogy a stewardok dolga nem egyszerű, igyekezett nyomatékosítani a konzisztens ítélkezés szükségességét.
„Számos pilóta nyilatkozott már erről a szezon folyamán, és általános vélekedés, hogy ha egy állandó versenyigazgató lenne, akkor a versenybírók ítéletei is következetesebbek lehetnének” – mondta.