Kas Haverkort megszerezte első futamgyőzelmét a Formula Regional European Championship sorozatban, miközben a bajnokságot vezető Dino Beganovic előnye drámaian lecsökkent.
Három héttel a hollandiai forduló után a Hungaroringre látogatott a Formula Regional European Championship by Alpine. A mezőnyben több változás is történt:
- Owen Tangavelou elhagyta a G4 Racing csapatát és átigazolt az Race Performance Motorsportshoz, ahol a csapattulajdonos-versenyző Keith Donegan a saját helyére ültette be. Az istálló egyúttal megszerezte az olasz Andrea Rossót is, aki a tavalyi idény végén hivatalosan befejezte pályafutását, most viszont mégis visszatér a versenyzéshez.
- Az MP Motorsportnál két változás is történt. Dilano van ’t Hoff vállsérülése miatt továbbra sem tud a csapat rendelkezésére állni, ezért megszerezték a helyére Francesco Braschit a KIC Motorsporttól, míg Michael Belov személyes okok miatt hagyja ki a hétvégét.
- Távozott a Monolite Racing csapatától a kínai Cenyu Han, egyelőre nem tudni, hogy hol folytatja pályafutását.

Ilyen előzmények után, egy több helyen megváltozott mezőny kezdte meg a Hungaroringen a szabadedzéseket, melyek összesített eredménye alapján Kas Haverkort volt a leggyorsabb, és az első huszonkét versenyző egy másodpercen belül volt. A fiatal holland az időmérőn is folytatta remek formáját és 1:38.655-tel megszerezte a pole-pozíciót a nyitóversenyre, mögüle pedig Aron, Mini, David, Dufek, Bortoleto, Fornaroli és Bilinski rajtolhattak. A bajnokságot vezető Dino Beganovic csak 6. lett a saját csoportjában, ez pedig egy 11. rajthelyet ért számára szombaton.
Az első futam rajtrácsa
A nyitóversenyen Haverkort remekül jött el a pole-ból, mögötte viszont meglehetősen kaotikusan alakult már a legelső kör. Aron a 2. helyről beragadt, Mini elszáguldott mellette, Dufek pedig megelőzte Davidet, majd a 2-es kanyarban bement Aron mellé is. A két autó összeért, Aron kicsúszott a bukótérbe és több helyet veszített, csak a 9. helyre tudott besorolni. Néhány kanyarral később, a sikánnál Dufek csúszott meg, majd miközben Daviddel csatáztak, mindkét tridentes megelőzte őket. A nyitókört így Haverkort fejezte be az élen, mögötte pedig Mini, Bilinski, Fornaroli, Dufek, Beganovic, Tramnitz, Aron és David sorakoztak.
Aron a 2. kör elején rögtön megelőzte Tramnitzet, azonban csapattársa, a bajnoki éllovas Beganovic mögött meg is akadt. Ugyanez volt a helyzet a többi pontszerző helyen is, senki nem tudott (nem mert) kockázatot vállalni, így Haverkort szép nyugodtan építgette előnyét, majd a táv végén kényelmes győzelmet aratott. Mini 4,3 másodperccel követte a célban a pályafutása első FREC-győzelmét szerző hollandot, míg a Trident párosa, Bilinski és Fornaroli már majdnem 20 másodpercet kaptak.
Bár a közvetítésből kimaradt, de Aron végül megelőzte Beganovicot, így ő lett Dufek mögött a hatodik, míg a bajnoki éllovas mögött David, Bortoleto és Masson jöttek be a többi pontszerző helyen. Tramnitz műszaki hiba miatt végül kiesett, míg Esteban Masson idei első pontját szerezte meg. Révész Levente 22. lett.
Az első futam végeredménye
Vasárnap Hadrien David szerezte meg a pole-pozíciót, mögötte Mini, Bortoleto, Tramnitz, Aron és Fornaroli végeztek. Az előző nap meglepetésembere, Roman Bilinski csak a 13. helyről rajtolhatott, míg Haverkort csak 14. lett. Nem ment sokkal jobban Beganovic sem, neki pályaelhagyás miatt törölték a legjobb idejét, így csak a 12. rajtkockába állhatott be.
A második futam rajtrácsa
David megtartotta az első helyét a rajtot követően is, míg Bortoleto megelőzte Minit. A három éllovas mögött Tramnitz és Fornaroli következett, míg Aron a 6. helyről próbált támadásokat vezetni – sikertelenül. A pozíciók itt megrekedtek, ezúttal sem történt semmi érdemleges az egész táv alatt, és talán így is futottak volna be, ha a 13. helyen haladó Joshua Dürksen nem megy neki hátulról Haverkortnak és ütközik a falnak hat perccel a leintés előtt. Így viszont jöhetett a biztonsági autó!
Miután elengedték a mezőnyt, az utolsó előtti kör elején Mini elkapta Bortoleto szélárnyékát, majd nagyon ügyes manőverrel, a 2-es kanyarban körbeautózta a brazilt és megszerezte a 2. helyet! Mögöttük is zajlottak az események: Aron megtámadta Fornarolit, aki azonban elfékezte magát, így bevágott melléjük Pietro Delli Guanti, ennek pedig ütközés lett a vége. Az olasz pilóta autójának bal-első felfüggesztése kitörött, félregurult a bukótérbe, ekkor pedig ismét beküldték a biztonsági autót, ami ki is alakította a végeredményt.
Idei második futamgyőzelmével David életben tartotta bajnoki reményeit, Mini újra 2. lett, amivel veszélyesen megközelítette az ezúttal nullázó Beganovicot a tabellán, Bortoleto pedig szezonbéli második dobogójával feljött egyetlen pontra Belov mögé. Tramnitz és Fornaroli szállították az újabb erős pontokat a Tridentnek, a 7-8. helyen pedig a Prema párosa következett, Aron és Montoya személyében. A csapatváltás meghozta az idei első pontokat Tangavelou számára, az utolsó pontot pedig Macéo Capietto csípte el. Révész Levente 19. lett.
A második futam végeredménye
A tabellán Beganovic továbbra is vezet, de előnye már csak 9 pont Mini előtt, a harmadik Aron lemaradása 28 egység. David és Haverkort feljöttek a 4-5. helyekre. A csapatok értékelését a Prema továbbra is óriási előnnyel vezeti, a 2-3. helyen álló ART Grand Prix és R-ace GP között viszont csak hat pont a különbség.