🇫🇷 IDŐMÉRŐ: Leclerc idén hetedszer pole-pozícióban

Carlos Sainz csak azért verekedte tovább magát a Q3-ig, hogy ott segíthesse csapattársát a pole-pozíció megszerzésében, de Charles Leclerc vélhetően enélkül is az első helyen végzett volna.


Mindenekelőtt egy-két személyes gondolat, többen hiányoltátok ugyanis a híreket az oldalról, például a most hétvégi szabadedzések értékelését. Nos, ennek nagyon prózai oka van: nyár van. Aki épp nem nyaral közülünk, az vagy dolgozik, vagy szimplán csak el van havazva, négyen pedig épp lakást és/vagy munkahelyet keresünk/ találunk/ váltunk. Nem kifogásokat keresünk, de igyekszünk ezúton is hangsúlyozni, hogy mi nem ebből a két oldalból élünk! Nem vagyunk profi szakírók, nincsen újságírói akkreditációnk, nem járunk futamokra, az oldalt kizárólag a sport iránti szeretetből, szabadidőnkben szerkesztjük. Ebből pedig mostanság egyikünknek sincs sok, szóval szíves türelmeteket kérjük!


Ennyi kitérő után kanyarodjunk rá az időmérőre, ami rekkenő hőségben zajlott, és általános tendencia volt, hogy a lágy gumik egyetlen gyorskör után ki is purcantak. Ketten is rajtrácsbüntetéssel vágtak neki a kvalinak: Carlos Sainz egy komplett új erőforrás-szettet kapott, így ő mindenképpen a rajtrács végére megy a holnapi futamra, és ugyanezt a büntetést kapta Kevin Magnussen is. Az első két szabadedzést egyébként a Ferrari pilótái nyerték, az időmérő előtt azonban Verstappen volt a leggyorsabb.

Charles Leclerc rögtön a hétvége masszívan legjobb idejével nyitotta a Q1-et, amit Verstappen csak megközelíteni tudott, Pérez pedig még ennyit sem. Sainz egyetlen gyorskört bedobott, amivel gond nélkül továbbutott a Q2-be, Magnussen pedig csak az utolsó percekben gurult ki, de rögtön durrantott egy 6. helyet érő időt. Leclerc 1:31.727-es idejére nem lett veszélyes senki, a harc a kieső helyekért zajlott.

Albon az utolsó györskörén megpördült a Mistral-egyenesben lévő sikánnál, ezzel ki is esett volna, csakhogy Mick Schumacher utolsó györskörét pályaelhagyás miatt törölték. A német ezzel a 19. helyen búcsúzott, egyedül Latifit megelőzve, de Gasly, Stroll és Zhou is búcsúztak. Közülük talán Gasly a legnagyobb meglepetés, az AlphaTauri fejlesztései alapján sima Q3-as résztvevőnek mondtuk volna előzetesen a franciát.

A Q2 elején a két Red Bull fél másodperccel verte a használt gumikon próbálkozó Leclerc-t, aztán megjött Sainz, aki egy vélhetően maxra húzott erőforrással óriási kört ment és 1:31.081-gyel megnyerte a Q2-t. Leclerc a végén bejött másodiknak, masszívan verve a két Red Bullt, akiktől Hamilton is csak alig maradt el. A középmezőny csatáját ezúttal Alonso nyerte, mögötte Russell, Magnussen és Norris is századokon belül következtek. Az utolsó továbbjutó helyet Tsunoda csípte el, míg Ricciardo, Ocon, Bottas, Vettel és Albon kiestek.

A Q3-ban a Ferrari a Mistral-egyenes második felében igyekezett Sainz szélárnyékával segíteni Leclerc-t, a monacói azonban még a Q2-ben futott idejét sem tudta megverni még így sem. Ennek ellenére vezetett, nyolc ezreddel Verstappen előtt, míg Pérez a 3. helyről várhatta a folytatást. Másodszorra Leclerc – újra Sainz hathatós támogatásával – simán megautózta a pole-pozíciót érő kört, mögé besorolt a két Red Bull, a 4. helyen pedig Hamilton végzett. A harmadik sorból Norris és Russell, míg a negyedikből Alonso és Tsunoda rajtolhatnak majd, a 9-10. helyeken mért kör nélkül végző Sainz és Magnussen pedig mennek a rajtrács végére.

A Francia Nagydíj 15 órakor rajtol vasárnap.

Címlapkép forrása: MakFormula1 – Formula-1 Image Story
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.