đŸ‡«đŸ‡· IDƐMÉRƐ: Leclerc idĂ©n hetedszer pole-pozĂ­ciĂłban

Carlos Sainz csak azĂ©rt verekedte tovĂĄbb magĂĄt a Q3-ig, hogy ott segĂ­thesse csapattĂĄrsĂĄt a pole-pozĂ­ciĂł megszerzĂ©sĂ©ben, de Charles Leclerc vĂ©lhetƑen enĂ©lkĂŒl is az elsƑ helyen vĂ©gzett volna.


MindenekelƑtt egy-kĂ©t szemĂ©lyes gondolat, többen hiĂĄnyoltĂĄtok ugyanis a hĂ­reket az oldalrĂłl, pĂ©ldĂĄul a most hĂ©tvĂ©gi szabadedzĂ©sek Ă©rtĂ©kelĂ©sĂ©t. Nos, ennek nagyon prĂłzai oka van: nyĂĄr van. Aki Ă©pp nem nyaral közĂŒlĂŒnk, az vagy dolgozik, vagy szimplĂĄn csak el van havazva, nĂ©gyen pedig Ă©pp lakĂĄst Ă©s/vagy munkahelyet keresĂŒnk/ talĂĄlunk/ vĂĄltunk. Nem kifogĂĄsokat keresĂŒnk, de igyekszĂŒnk ezĂșton is hangsĂșlyozni, hogy mi nem ebbƑl a kĂ©t oldalbĂłl Ă©lĂŒnk! Nem vagyunk profi szakĂ­rĂłk, nincsen ĂșjsĂĄgĂ­rĂłi akkreditĂĄciĂłnk, nem jĂĄrunk futamokra, az oldalt kizĂĄrĂłlag a sport irĂĄnti szeretetbƑl, szabadidƑnkben szerkesztjĂŒk. EbbƑl pedig mostansĂĄg egyikĂŒnknek sincs sok, szĂłval szĂ­ves tĂŒrelmeteket kĂ©rjĂŒk!


Ennyi kitĂ©rƑ utĂĄn kanyarodjunk rĂĄ az idƑmĂ©rƑre, ami rekkenƑ hƑsĂ©gben zajlott, Ă©s ĂĄltalĂĄnos tendencia volt, hogy a lĂĄgy gumik egyetlen gyorskör utĂĄn ki is purcantak. Ketten is rajtrĂĄcsbĂŒntetĂ©ssel vĂĄgtak neki a kvalinak: Carlos Sainz egy komplett Ășj erƑforrĂĄs-szettet kapott, Ă­gy Ƒ mindenkĂ©ppen a rajtrĂĄcs vĂ©gĂ©re megy a holnapi futamra, Ă©s ugyanezt a bĂŒntetĂ©st kapta Kevin Magnussen is. Az elsƑ kĂ©t szabadedzĂ©st egyĂ©bkĂ©nt a Ferrari pilĂłtĂĄi nyertĂ©k, az idƑmĂ©rƑ elƑtt azonban Verstappen volt a leggyorsabb.

Charles Leclerc rögtön a hĂ©tvĂ©ge masszĂ­van legjobb idejĂ©vel nyitotta a Q1-et, amit Verstappen csak megközelĂ­teni tudott, PĂ©rez pedig mĂ©g ennyit sem. Sainz egyetlen gyorskört bedobott, amivel gond nĂ©lkĂŒl tovĂĄbbutott a Q2-be, Magnussen pedig csak az utolsĂł percekben gurult ki, de rögtön durrantott egy 6. helyet Ă©rƑ idƑt. Leclerc 1:31.727-es idejĂ©re nem lett veszĂ©lyes senki, a harc a kiesƑ helyekĂ©rt zajlott.

Albon az utolsĂł györskörĂ©n megpördĂŒlt a Mistral-egyenesben lĂ©vƑ sikĂĄnnĂĄl, ezzel ki is esett volna, csakhogy Mick Schumacher utolsĂł györskörĂ©t pĂĄlyaelhagyĂĄs miatt töröltĂ©k. A nĂ©met ezzel a 19. helyen bĂșcsĂșzott, egyedĂŒl Latifit megelƑzve, de Gasly, Stroll Ă©s Zhou is bĂșcsĂșztak. KözĂŒlĂŒk talĂĄn Gasly a legnagyobb meglepetĂ©s, az AlphaTauri fejlesztĂ©sei alapjĂĄn sima Q3-as rĂ©sztvevƑnek mondtuk volna elƑzetesen a franciĂĄt.

A Q2 elejĂ©n a kĂ©t Red Bull fĂ©l mĂĄsodperccel verte a hasznĂĄlt gumikon prĂłbĂĄlkozĂł Leclerc-t, aztĂĄn megjött Sainz, aki egy vĂ©lhetƑen maxra hĂșzott erƑforrĂĄssal ĂłriĂĄsi kört ment Ă©s 1:31.081-gyel megnyerte a Q2-t. Leclerc a vĂ©gĂ©n bejött mĂĄsodiknak, masszĂ­van verve a kĂ©t Red Bullt, akiktƑl Hamilton is csak alig maradt el. A közĂ©pmezƑny csatĂĄjĂĄt ezĂșttal Alonso nyerte, mögötte Russell, Magnussen Ă©s Norris is szĂĄzadokon belĂŒl következtek. Az utolsĂł tovĂĄbbjutĂł helyet Tsunoda csĂ­pte el, mĂ­g Ricciardo, Ocon, Bottas, Vettel Ă©s Albon kiestek.

A Q3-ban a Ferrari a Mistral-egyenes mĂĄsodik felĂ©ben igyekezett Sainz szĂ©lĂĄrnyĂ©kĂĄval segĂ­teni Leclerc-t, a monacĂłi azonban mĂ©g a Q2-ben futott idejĂ©t sem tudta megverni mĂ©g Ă­gy sem. Ennek ellenĂ©re vezetett, nyolc ezreddel Verstappen elƑtt, mĂ­g PĂ©rez a 3. helyrƑl vĂĄrhatta a folytatĂĄst. MĂĄsodszorra Leclerc – Ășjra Sainz hathatĂłs tĂĄmogatĂĄsĂĄval – simĂĄn megautĂłzta a pole-pozĂ­ciĂłt Ă©rƑ kört, mögĂ© besorolt a kĂ©t Red Bull, a 4. helyen pedig Hamilton vĂ©gzett. A harmadik sorbĂłl Norris Ă©s Russell, mĂ­g a negyedikbƑl Alonso Ă©s Tsunoda rajtolhatnak majd, a 9-10. helyeken mĂ©rt kör nĂ©lkĂŒl vĂ©gzƑ Sainz Ă©s Magnussen pedig mennek a rajtrĂĄcs vĂ©gĂ©re.

A Francia NagydĂ­j 15 Ăłrakor rajtol vasĂĄrnap.

CĂ­mlapkĂ©p forrĂĄsa: MakFormula1 – Formula-1 Image Story
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.