🇦🇺 The Bend: Gisbergen hosszú etapjával agyonverte a mezőnyt, Best ötödik lett

A címvédő ezúttal sem kegyelmezett a mezőnynek. Bár sokáig nem ő tűnt fő esélyesnek, egy nyújtott stratégia és néhány eszeveszett gyors körnek köszönhetően nem lehetett megállítani. A nap szenzációja azonban ennek ellenére Zak Best maradt, aki ugyan dobogóra nem állhatott, de üde színfoltjaként szolgált a versenynek.

Ahogy egy külön posztban is kiemeltük, bomba meglepetés született az időmérőn, ugyanis a beugró, szabadkártyás Zak Best első pole-ját szerezte. Szorosra sikeredett a kvalifikáció, elvégre a címvédő Shane van Gisbergen csupán 22 ezredre, a harmadik Cameron Waters pedig csak egy tizedre maradt el az újonctól (a Best időtől😛).

Best azonban nem jött zavarba attól, hogy egy kétszeres bajnok indul mellőle. Bár a rajta nagyon közel járt a kiugráshoz, sokadik visszajátszásra megállapítható, hogy nem ugrott ki. A második sor ugyan jobban rajtolt, mint az első, de Waters-t leblokkolták, Mostert pedig kívülről nem tudott az 1-es kanyarban eléjük fordulni. Így Best megtartotta a vezetést, Waters viszont megelőzte Gisbergen-t.

Best minimális, de biztonságos előnyt épített ki az első körökben, Gizzy pedig Waters-t szorongatta. A középmezőnyben kialakult a szokásos daráló, ezúttal Broc Feeney, André Heimgartner, Will Brown és Brodie Kostecki találtak egymásra és ment az adok-kapok.

A 8. körben kezdődtek meg a kiállások, az élmezőnyből Will Davison jött ki elsőként friss gumikért. Az élen közben Gisbergen egy bevállalós bevetődéssel megelőzte Waters-t a célegyenes végén. Ez a kettős aztán felzárkózott Best-re, aki első hibáját követte el egy kisebb elfékezés formájában.

Kialakult egy szoros csata hármójuk között, Best védete a pozíciót, Waters pedig okosan úgy döntött inkább az alávágásra játszik és gyorsan bejött a bokszba kerékcserére. A pályára kimenetel már sokkal keményebbre sikeredett. Davison elment mellette és De Pasquale is erre játszott. Waters azonban a hideg gumikon sem hagyta magát, többször is összeértek, de végül a Tickford versenyzőjéé maradt a pozíció.

SVG aztán megelőzte Best-et, aki hamarosan szintén meglátogatta a bokszutcát, végül Davison és Waters mögé tudott visszajönni, a címvédő meg elkezdte nyomni egyedül az üres pályán. Ráadásul úgy elkezdte nyomni, hogy a kiállásáig 44 másodperces előnyt kitudott építeni, ismét a mezőny fölé magaslott ez az ember. Ennek köszönhetően simán vissza is jött az első helyre, a friss gumikon pedig nem is lehetett kérdés, hogy ezt innen már nem vehetik el tőle.

Gisbergen tehát nyert, idén már 12. alkalommal, előnyét pedig csak tovább növelte a pontversenyben. A korai, jól időzített stratégia Davisont a második helyre repítette, míg a Waters-t megelőző Mostert állhatott fel a pódiumra. Best pedig ugyan lemaradt a dobogóról, úgy gondolom, az 5. hellyel sem lehet szégyenkezni valója.

The Bend 1. verseny végeredménye:

1. Shane van Gisbergen › Driver number Red Bull Ampol Racing – Holden Commodore ZB45:08.7761100
2. Will Davison › Driver number Shell V-Power Racing Team – Ford Mustang GT45:10.998992
3. Chaz Mostert › Driver number Mobil 1 Optus Racing – Holden Commodore ZB45:12.864986
4. Cam Waters › Driver number Monster Energy Racing – Ford Mustang GT45:19.231480
5. Zak Best › #78 – Best Leisure Industries – Ford Mustang GT45:19.639474
6. Brodie Kostecki › Driver number Boost Mobile Racing by Erebus – Holden Commodore ZB45:20.204468
7. Broc Feeney › Driver number Red Bull Ampol Racing – Holden Commodore ZB45:20.540564
8. David Reynolds › Driver number Penrite Racing – Ford Mustang GT45:22.069860
9. Anton De Pasquale › Driver number Shell V-Power Racing Team – Ford Mustang GT45:22.499456
10. Andre Heimgartner › Driver number R&J Batteries Racing – Holden Commodore ZB45:23.257352
11. Thomas Randle › Driver number Castrol Racing – Ford Mustang GT45:25.893048
12. Scott Pye › Driver number Nulon Racing – Holden Commodore ZB45:26.934046
13. Nick Percat › Driver number Mobil 1 NTI Racing – Holden Commodore ZB45:28.913144
14. James Courtney › Driver number Snowy River Racing – Ford Mustang GT45:29.516942
15. Lee Holdsworth › Driver number Penrite Racing – Ford Mustang GT45:29.794440
16. Mark Winterbottom › Driver number IRWIN Racing – Holden Commodore ZB45:33.489538
17. Bryce Fullwood › Driver number Middy’s Electrical Racing – Holden Commodore ZB45:33.825436
18. Todd Hazelwood › Driver number Truck Assist Racing – Holden Commodore ZB45:33.877534
19. James Golding › #31 – Subway PremiAir Racing – Holden Commodore ZB45:34.662232
20. Will Brown › Driver number Boost Mobile Racing by Erebus – Holden Commodore ZB45:40.079930
21. Jack Le Brocq › Driver number Truck Assist Racing – Holden Commodore ZB45:40.998328
22. Macauley Jones › Driver number TRG Transport Solutions – Holden Commodore ZB45:41.056726
23. Tim Slade › Driver number CoolDrive Auto Parts – Ford Mustang GT45:41.809224
24. Chris Pither › Driver number PremiAir Coca Cola Racing – Holden Commodore ZB45:43.919422
25. Jordan Boys › Driver number Joss & Dynamic – Holden Commodore ZB45:44.205820
26. Jack Smith › Driver number SCT Logistics Racing – Holden Commodore ZB45:47.507018
27. Jake Kostecki › Driver number Tradie Racing – Ford Mustang GT46:14.096716

Folytatás holnap, két versennyel, sajnos magyar idő szerint már lényegesen kevésbé kedvező időpontokkal, de igyekszünk beszámolni a történtekről, főleg, hogy némi eső is bekavarhat az eseményekbe.

Címlapkép forrása: Supercars.com

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.