🇧🇪 FREC: Beganovic megerősítette összetett vezetését Spa-Francorchamps-ban

Idei negyedik futamgyőzelmét aratta Belgiumban Dino Beganovic, ezzel ismét lélegzetvételnyi előnyre tett szert az összetett értékelésben.

Három héttel a Hungaroring után Belgiumba látogatott a Formula Regional European Championship by Alpine. Ezúttal is történt néhány változás a mezőnyben:

  • A Monolite Racing ismét három autóval indult, miután a Zandvoort után távozó Cenyu Han helyére leigazolták az olasz Nicola Marinangelit, Tóth László korábbi Formula-Renault-s csapattársát.
  • Esteban Masson elhagyta az FA Racing csapatát és átigazolt az ART Grand Prix-hez Mari Boya helyére. A spanyol pilóta az MP Motorsport csapatánál vette át Michael Belov Zandvoort után megüresedett helyét, míg Dilano van ‘t Hoff visszatért sérülését követően. Az FA Racing Masson helyére Francesco Braschit ültette.
  • Andrea Rosso egyetlen beugrást követően ismét felfüggesztette pályafutását, az RPM istálló így csak két autót nevezett.
  • Nem változás, de Sebastián Montoya bejelentette, hogy mostantól a Red Bull akadémia tagja.

Masson karrierjében előrelépést jelenthet a csapatváltás [kép forrása: art-grandprix.com]

Az első futam rajtrácsáról döntő kvalifikáció igencsak kaotikusan alakult, veszélyes vezetés miatt ugyanis utólag rengeteg versenyzőt vizsgálat alá vontak. A fiatalok ugyanis rájöttek, hogy a hosszú egyenesekben rengeteg időt lehet nyerni egy jól elkapott szélárnyékkal, így többen szinte megálltak a pályán, akadályozva a többieket. Emlékezetes jelenetek voltak ezek, a kvali visszanézhető a YouTube-on, érdemes megnézni. A pole-pozíciót egyébként Beganovic szerezte meg, mögé Mini, Aron, Meguetounif, Montoya, Fornaroli, Barrichello és Haverkort parkolhattak le.

Az első futam rajtrácsa

A pole-pozícióból rajtoló Beganovicot a rajtot követően Mini megtámadta, de később kiderült, hogy ez volt az egyetlen alkalom, amikor az ART Grand Prix pilótája ellenfele közelébe tudott kerülni. A svéd hamar elkezdett meglógni, és már több mint négymásodperces előnnyel állt az élen, amikor a 12. kör végén Mini defektet kapott. Az olasz óriási szerencsével meg tudta menteni magát és autóját egy hatalmas balesettől, de kényelmes 2. helye ezzel odaveszett…

volna, csakhogy a 14. körben Victor Bernier kicsúszott a Les Combes-nál, ami miatt – számomra teljesen érthetetlen okból – piros zászlót mutattak be és a 12. kör alapján hirdettek végeredményt. Mini így megtarthatta a 2. helyét, de a történet ezzel még mindig nem ért véget, egy technikai jellegű szabálysértés miatt ugyanis az olaszt utólag diszkvalifikálták.

Beganovic és Mini mögött a 3. helyért Aron, Meguetounif és Barrichello küzdöttek, utóbbi két pilóta egyaránt eddigi legjobb futamát teljesítette a FREC-ben. Eleinte az észt autózott a 3. helyen, azonban nem tudta lerázni Meguetounifot, aki a táv vége felé vissza is előzte. Barrichello biztos távolságból figyelte a csatát, és végül a megszakított verseny utolsó körében előzte meg Aront. A piros zászló miatt Meguetounif megelőzésére már nem maradt ideje, így a pályán a 4. helyen végzett, de Mini kizárása miatt utólag előrelépett a pódiumra.

A pályán Lorenzo Fluxá végzett a 6. helyen, aki Lorenzo Fornarolival, Tim Tramnitzcel és Kas Haverkorttal küzdött meg, idén másodszor szerzett pontot Owen Tangavelou, az utolsó pontszerző helyre pedig Mini kizárását követően Joshua Dufeket sorolták. A bajnokság élmenői közül többen is botlottak: Gabriel Bortoleto és Hadrien David is a mezőny végéről rajtoltak motorcserék miatt, és végül a 15.-, ill. a 17. helyig tudták előreverekedni magukat. Révész Levente 28. lett.

Az első futam végeredménye

Itt lehet visszanézni a futamot

A szombati versenyt Aron kezdhette az első rajtkockából, miután 2:15.786-os idővel ő bizonyult a leggyorsabbnak az első időmérő edzésen. Az észt pilóta mellé David állhatott az első sorba, mögöttük pedig Beganovic, Bortoleto, Tramnitz, Tangavelou, Barrichello, Fornaroli, Boya és Mini várhatták a piros lámpák kialvását.

A második futam rajtrácsa

Szombaton tehát Aron rajtolhatott az élről, de már az első kanyar előtt baleset történt, majd a La Source után további koccanások történtek. Az esetek következtében öt versenyző (Armanni, Ramos, León, Al Qubaisi és Fluxá) azonnal kiesett és a pályára kellett küldeni a biztonsági autót. Már javában lengették a sárga zászlókat, amikor a Kemmel-egyenesben David elszáguldott Aron mellett, átvéve a vezetést, ezt pedig később sem adta vissza az észtnek.

Az újraindítást követően David nagy tempóval kezdett meglógni az élen, Aront pedig néhány körön belül megelőzte Beganovic és Bortoleto is. A friss motorral versenyző brazil ezt követően Beganovicot is letudta, David azonban ekkorra már majdnem négy másodperccel vezetett, és végül nem is tudott rá veszélyt jelenteni senki. A francia tehát a pályán sima győzelmet aratott, utólag azonban visszasorolták a 2. helyre a sárga zászlós előzés miatt, így Bortoleto örökölte meg a diadalt. A R-ace GP versenyzője idén először győzött, mögötte Davidet, Beganovicot és Aront rangsorolták.

Az üldözőcsoportot ezúttal is Barrichello vezette, aki előző napi 3. helye után ezúttal 5. lett, úgy, hogy a hétvége előtt még csak pontot sem szerzett egész évben. Mini remek előzéseket bemutatva a 6. helyig tuott előrejönni, majd Tramnitz, Fornaroli, Tangavelou és Boya következtek. Révész Levente 20. lett.

A második futam végeredménye

Itt lehet visszanézni a futamot

Három futammal a szezon vége előtt Beganovic 220 ponttal vezeti az összetett értékelést, Mini 179 ponttal őrzi 2. helyét, míg Aron 176-tal jelenleg bronzérmes pozícióban van. A csapatok versenyét a Prema óriási előnnyel vezeti, a 2. helyért zajló csatában pedig az R-ace GP 36 ponttal előzi meg az ART Grand Prix-t. A G4 Racingnek és a KIC Motorsportnak továbbra sincs egyetlen pontja sem.

A bajnokság most hosszú szünetre vonul, folytatás majd szeptember 10-én, a Red Bull Ringen lesz.

Címlapkép forrása: Formula Regional European Championship by Alpine hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.