A Ferrari totĂĄlisan eltaktikĂĄzta magĂĄt a Hungaroringen (is), Max Verstappen Ăgy a 10. helyrĆl rajtolva tudott gyĆzni a Magyar NagydĂjon!
Szabadedzések:
A pĂ©nteki napon tĂșlsĂĄgosan nagy meglepetĂ©s nem törtĂ©nt: dĂ©lelĆtt Sainz, dĂ©lutĂĄn Leclerc volt a leggyorsabb, Verstappen pedig szorosan ott loholt mögöttĂŒk. Kifejezetten jĂłl ment a McLaren, valamint az Ă©v vĂ©gĂ©n visszavonulĂł Vettel, ellenben a Mercedes nem zĂĄrt eredmĂ©nyes napot, Russell ugyanis csak 8.-, mĂg Hamilton 11. lett dĂ©lutĂĄn.
A meglepetĂ©s a harmadik szabadedzĂ©sen jött, itt ugyanis esĆs, majd felszĂĄradĂł pĂĄlyĂĄn, trĂŒkkös körĂŒlmĂ©nyek között Latifi volt a leggyorsabb Leclerc elĆtt, mĂg a mĂĄsik Williamsszel Albon 3. lett. TermĂ©szetesen ezek az eredmĂ©nyek a kĂ©sĆbbiekben nem bizonyultak mĂ©rvadĂłnak.

IdĆmĂ©rĆ edzĂ©s:
Az esĆs harmadik szabadedzĂ©s utĂĄn az idĆmĂ©rĆ mĂĄr szĂĄrazon zajlott, a folyamatosan gumizĂłdĂł pĂĄlyĂĄn pedig a kĂ©t Mercedes vĂ©gzett az Ă©len a Q1-ben. A mĂĄsodik etapot Verstappen nyerte Leclerc elĆtt, a harmadik szakaszban azonban a holland mƱszaki hiba miatt nem tudott mĂ©rvadĂł gyorskört teljesĂteni. A ferrarisok Ăgy mĂĄr a zsebĂŒkben Ă©rezhettĂ©k az elsĆ sort, amikor jött Russell Ă©s 1:17.377-tel, mindenkit sokkolva megszerezte a pole-pozĂciĂłt!
Leclerc-t a vĂ©gĂ©n mĂ©g csapattĂĄrsa is megverte, Ăgy csak a 3. helyrĆl rajtolhatott, mellĂ© Norris csatlakozott a mĂĄsodik sorba. A harmadik sort a kĂ©t Alpine szerezte meg, Hamilton pedig 7. lett egykori csapattĂĄrsa, Bottas elĆtt. Ricciardo rajtolhatott a 9. helyrĆl, a szerencsĂ©tlenĂŒl jĂĄrt Verstappen pedig 10. lett. CsapattĂĄrsa, PĂ©rez mĂ©g rosszabb napot zĂĄrt, a mexikĂłi meglepetĂ©sre mĂĄr a Q2-ben kiesett Ă©s csak a 11. helyrĆl rajtolhatott vasĂĄrnap.

Futam:
A pole-pozĂciĂłbĂłl rajtolĂł Russell vezetett a lĂĄgy gumikon Ă©s a 15. körben ĂĄllt ki elĆször kereket cserĂ©lni, egy körrel kĂ©sĆbb pedig Ă©rkezett kemĂ©nyekĂ©rt az ekkorra magĂĄt az 5. helyig elĆreverekedĆ Verstappen is, Sainzot is reagĂĄlĂĄsra kĂ©nyszerĂtve ezzel. Leclerc ellenben kinnmaradt az Ă©len a közepes gumikon Ă©s egĂ©szen a 22. körig nyĂșjtottĂĄk az elsĆ etapjĂĄt, ekkor ismĂ©t Russell vette ĂĄt a vezetĂ©st, de a 31. körben Leclerc megelĆzte Ă©s innentĆl zavartalanul vĂĄgtathatott a biztos gyĆzelem felĂ©.
A 39. körben Verstappen nyitotta a mĂĄsodik kerĂ©kcserĂ©k sorĂĄt, ami kulcspillanatnak bizonyult a futam kimenetele szempontjĂĄbĂłl, hiszen ezzel kiugrasztottĂĄk a Ferrari-nyulat a bokorbĂłl. Az Ă©len haladĂł, az elsĆ kiĂĄllĂĄsĂĄnĂĄl közepesrĆl közepesre vĂĄltĂł Leclerc ugyanis azonnal reagĂĄlt, viszont a hĂĄtralĂ©vĆ körök magas szĂĄma miatt csak kemĂ©nyet tudtak feltenni, amin â mint kĂ©sĆbb kiderĂŒlt â a Ferrari nagyon lassĂșnak bizonyult.

A holland simĂĄn megelĆzte a pĂĄlyĂĄn Leclerc-t (kĂ©tszer is, hiszen közben egyszer megpördĂŒlt), aki ezt követĆen egĂ©szen a 6. helyig esett vissza. Verstappen viszont eközben ĂĄtugrotta Sainzot Ă©s Russellt is, Ăgy az Ă©lre kerĂŒlt Ă©s magabiztos gyĆzelmet aratott.
Hamilton a 7. helyrĆl indult közepes gumikkal, majd a mĂĄsodik etapjĂĄt annyira elnyĂșjtotta, hogy a vĂ©gĂ©n lĂĄgyra tudjon vĂĄltani. Ez vĂ©gĂŒl kifizetĆdött, hiszen megelĆzte mindkĂ©t Alpine-t, mindkĂ©t Ferrarit, majd a vĂ©gĂ©n csapattĂĄrsĂĄt is, Ăgy a hĂ©tszeres vilĂĄgbajnok vĂ©gzett a 2. helyen, nyomĂĄban Russell-lel. A fiatalabbik brit lĂĄgy-közepes-közepes stratĂ©giĂĄval prĂłbĂĄlkozott ezen a rendkĂvĂŒl szĂnes futamon, amivel sikerĂŒlt Sainz elĂ© kerĂŒlnie. A silverstone-i gyĆztes vĂ©gĂŒl 4. lett, mĂg Leclerc a vĂ©gĂ©n visszavĂĄltott lĂĄgyra, de ezzel sem tudta visszaelĆzni PĂ©rezt, Ăgy csak a 6. helyen futott be.

Tabella:
GyĆzelmĂ©vel Verstappen Ășjabb lĂ©pĂ©st tett a cĂmvĂ©dĂ©s felĂ©, elĆnye jelen pillanatban 80 pont Leclerc elĆtt. A monacĂłit 5 ponttal követi PĂ©rez, a 4-5-6. helyen pedig 12 ponton belĂŒl követi egymĂĄst Russell, Sainz Ă©s Hamilton. KonstruktĆriben a Red Bull elĆnye majdnem 100 pont a Ferrari elĆtt, az olaszok mögött pedig 30 ponttal kapaszkodik a Mercedes. A 4. helyĂ©rt folytatott versenyt jelenleg az Alpine vezeti, 4 ponttal a McLaren-Mercedes elĆtt.