🇭🇺 MAGYAR NAGYDÍJ: Verstappen a 10. helyről rajtolva győzött, a Ferrari eltaktikázta magát

A Ferrari totálisan eltaktikázta magát a Hungaroringen (is), Max Verstappen így a 10. helyről rajtolva tudott győzni a Magyar Nagydíjon!

Szabadedzések:

A pénteki napon túlságosan nagy meglepetés nem történt: délelőtt Sainz, délután Leclerc volt a leggyorsabb, Verstappen pedig szorosan ott loholt mögöttük. Kifejezetten jól ment a McLaren, valamint az év végén visszavonuló Vettel, ellenben a Mercedes nem zárt eredményes napot, Russell ugyanis csak 8.-, míg Hamilton 11. lett délután.

A meglepetés a harmadik szabadedzésen jött, itt ugyanis esős, majd felszáradó pályán, trükkös körülmények között Latifi volt a leggyorsabb Leclerc előtt, míg a másik Williamsszel Albon 3. lett. Természetesen ezek az eredmények a későbbiekben nem bizonyultak mérvadónak.

Latifi nyerte a trükkös harmadik szabadedzést [kép forrása: MakFormula1 – Formula-1 Image Story]

Időmérő edzés:

Az esős harmadik szabadedzés után az időmérő már szárazon zajlott, a folyamatosan gumizódó pályán pedig a két Mercedes végzett az élen a Q1-ben. A második etapot Verstappen nyerte Leclerc előtt, a harmadik szakaszban azonban a holland műszaki hiba miatt nem tudott mérvadó gyorskört teljesíteni. A ferrarisok így már a zsebükben érezhették az első sort, amikor jött Russell és 1:17.377-tel, mindenkit sokkolva megszerezte a pole-pozíciót!

Leclerc-t a végén még csapattársa is megverte, így csak a 3. helyről rajtolhatott, mellé Norris csatlakozott a második sorba. A harmadik sort a két Alpine szerezte meg, Hamilton pedig 7. lett egykori csapattársa, Bottas előtt. Ricciardo rajtolhatott a 9. helyről, a szerencsétlenül járt Verstappen pedig 10. lett. Csapattársa, Pérez még rosszabb napot zárt, a mexikói meglepetésre már a Q2-ben kiesett és csak a 11. helyről rajtolhatott vasárnap.

Némi meglepetésre Russell szerezte meg a Mercedes idei első pole-pozícióját [kép forrása: MakFormula1 – Formula-1 Image Story]

Futam:

A pole-pozícióból rajtoló Russell vezetett a lágy gumikon és a 15. körben állt ki először kereket cserélni, egy körrel később pedig érkezett keményekért az ekkorra magát az 5. helyig előreverekedő Verstappen is, Sainzot is reagálásra kényszerítve ezzel. Leclerc ellenben kinnmaradt az élen a közepes gumikon és egészen a 22. körig nyújtották az első etapját, ekkor ismét Russell vette át a vezetést, de a 31. körben Leclerc megelőzte és innentől zavartalanul vágtathatott a biztos győzelem felé.

A 39. körben Verstappen nyitotta a második kerékcserék sorát, ami kulcspillanatnak bizonyult a futam kimenetele szempontjából, hiszen ezzel kiugrasztották a Ferrari-nyulat a bokorból. Az élen haladó, az első kiállásánál közepesről közepesre váltó Leclerc ugyanis azonnal reagált, viszont a hátralévő körök magas száma miatt csak keményet tudtak feltenni, amin – mint később kiderült – a Ferrari nagyon lassúnak bizonyult.

A Ferrari katasztrofális napot zárt a Hungaroringen [kép forrása: MakFormula1 – Formula-1 Image Story]

A holland simán megelőzte a pályán Leclerc-t (kétszer is, hiszen közben egyszer megpördült), aki ezt követően egészen a 6. helyig esett vissza. Verstappen viszont eközben átugrotta Sainzot és Russellt is, így az élre került és magabiztos győzelmet aratott.

Hamilton a 7. helyről indult közepes gumikkal, majd a második etapját annyira elnyújtotta, hogy a végén lágyra tudjon váltani. Ez végül kifizetődött, hiszen megelőzte mindkét Alpine-t, mindkét Ferrarit, majd a végén csapattársát is, így a hétszeres világbajnok végzett a 2. helyen, nyomában Russell-lel. A fiatalabbik brit lágy-közepes-közepes stratégiával próbálkozott ezen a rendkívül színes futamon, amivel sikerült Sainz elé kerülnie. A silverstone-i győztes végül 4. lett, míg Leclerc a végén visszaváltott lágyra, de ezzel sem tudta visszaelőzni Pérezt, így csak a 6. helyen futott be.

Hamilton tökéletesen vitelezte ki a Mercedes stratégiáját [kép forrása: MakFormula1 – Formula-1 Image Story]

Tabella:

Győzelmével Verstappen újabb lépést tett a címvédés felé, előnye jelen pillanatban 80 pont Leclerc előtt. A monacóit 5 ponttal követi Pérez, a 4-5-6. helyen pedig 12 ponton belül követi egymást Russell, Sainz és Hamilton. Konstruktőriben a Red Bull előnye majdnem 100 pont a Ferrari előtt, az olaszok mögött pedig 30 ponttal kapaszkodik a Mercedes. A 4. helyért folytatott versenyt jelenleg az Alpine vezeti, 4 ponttal a McLaren-Mercedes előtt.

A Forma-1 most hosszú nyári szünetre vonul, a szezon négy hónap múlva Belgiumban folytatódik.

Címlapkép forrása: MakFormula1 – Formula-1 Image Story
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.