🇰🇷 Seoul E-Prix: Mindkét címét megvédte a Mercedes, Vandoorne 2022 világbajnoka!

Megvédte csapatbajnoki címét a Mercedes csapata, míg az egyéni bajnokságot Nyck de Vries után egy évvel ezúttal Stoffel Vandoorne gyűjtötte be!

Mielőtt belevágnánk az eseménysorba, érdekességképp említsük meg, hogy a szezon utolsó fordulója előtt történt meg az első pilótaváltás: a Londonban megsérült Sam Bird nem indulhatott Koreában, helyét a Jaguar tartalékversenyzője, Norman Nato vette át.

Vizes pályán kezdődött a szombati futam, a rajt pedig a 3. helyről rajtoló Evansnek sikerült a legjobban, az új-zélandi néhány kanyaron belül már vezetett. A pole-pozícióból rajtoló di Grassit megelőzte Rowland, sőt Dennis is, majd az utolsó előtti kanyarban nem kevesebb, mint nyolc autó vált az állóvíz áldozatává. Buemi, Askew, Lotterer, Ticktum, Turvey, Cassidy, Nato és de Vries kötöttek ki a falban, Buemi Nissanja ráadásul de Vries Mercedesének tetején kötött ki, csak a Halónak köszönhetjük, hogy nem történt tragédia. Az eseménysort követően piros zászlóval megszakították a futamot.

Nagyjából háromnegyed óra várakozást követően indult újra a verseny, melynek első érdekes jelenetét az 5. körben Vergne és Mortara mutatta be. A svájci becsukta a kaput a kétszeres bajnok előtt, ami miatt kapott egy ötmásodperces büntetést. Mortara küzdelme a 20. körig tartott, amikor egy jobb-hátsó defekttel feladta a futamot. Ezzel Evans maradt az egyetlen, aki még megverhette Vandoorne-t összetettben.

Ahogy az állóvíz elkezdett felszáradni, természetesen sokat gyorsult a mezőny, bár az Attack Mode-okkal sokaknak meggyűlt a baja, a még részben vizes aszfalton a plusz kilowattok miatt gyakran kipörögtek a hátsó kerekek. Mire két támadó módot mindenki felvette, Evans kényelmesen vezetett, mindössze a 22-es kanyarban egy elfékezést követett el.

Néhány perccel a leintés előtt Sims találta meg az egyik betonfalat, ami miatt először egészpályás sárga zászlót aktiváltak, majd beállt a Safety Car. Ez gyakorlatilag a futam végét jelentette: Evans nyert, Vandoorne pedig 5. lett. A különbség 21 pontra olvadt közülük, ami azt jelentette, hogy Evans csakis akkor lehetett bajnok, ha másnap győz, Vandoorne pedig legfeljebb egy pole-pozíciót szerez, de a futamon nem végez a legjobb tíz között.

Evans mögött idei legjobb eredményét elérve Rowland végzett a 2. helyen, míg a dobogó legalsó fokára a Londonban aratott győzelmét követően di Grassi állhatott fel. A két héttel ezelőtti dupla dobogó után Dennis ezúttal 4. lett, míg az ötödik Vandoorne mögött Vergne, Wehrlein, Frijns, da Costa és Cassidy következtek. A futamon nem kevesebb, mint kilenc versenyző esett ki, ami a legnagyobb szám az egész idény folyamán.

Szombatról vasárnapra újabb pilótacsere történt: a rajtbalesetben megsérült Antonio Giovinazzi orvosai tanácsára kihagyta a szezonzárót, helyére a Dragon Racing kölcsönvette a Jaguartól annak másik tartalékosát, Sacha Fenestraz-t. A francia-argentin pilóta most debütálhatott a Formula–E-ben.

Száraz pálya fogadta a mezőnyt vasárnap Szöulban a szombati felhőszakadások után. A pole-pozícióból a szezon utolsó futamán da Costa rajtolhatott, aki maradt is az élen, a 3. körben azonban Mortara vette át a vezetést, sőt a portugált még Dennis is megelőzte. A rajt után az élmezőnnyel ment az a Ticktum, aki a szezon folyamán addig egyetlen pontot szerzett, és ezúttal is csak a 3. körig tudta tartani 6. helyezését, ekkor ugyanis műszaki hiba miatt lelassult és félreállt.

Az Attack Mode aktiválásának első körét Wehrlein indította el, aki a 15. helyről rajtolva egészen a 10. helyig küzdötte fel magát, száguldása azonban itt befejeződött, miután ütközött de Vriesszel. Mindkét pilóta kiesett, miközben Mortara növelte előnyét az élen, a Venturinak tehát jól állt a szénája a csapatbajnokságot illetően. Ami az egyéni meccset illeti, Evans nagyon messze volt a vezető helytől és nem is volt meg a tempója, érezhető volt tehát, hogy hacsak nem történik valami rendkívüli, Vandoorne behúzhatja a címet. A 13. körben a Venturi esélyei is elszálltak: di Grassi jobb-első defektet kapott, amivel a csapatok trófeája gyakorlatilag a Mercedes kezébe került.

22 perccel a leintés előtt Günther tönkrement Nissanjának mentése miatt pályára küldték a biztonsági autót, ami némi reménnyel szolgált Evans számára. Az újraindítást követően Dennis és da Costa ütközött össze, miközben pozícióért harcoltak, ami da Costa pontszerzési esélyeinek végét jelentette. Vandoorne így megkaparintotta a 2. helyet, ami egyenlő volt számára a világbajnoki címmel, míg Dennis ötmásodperces büntetésével együtt is 3. lett.

Mortara idei negyedik futamát nyerte, míg Evans végül 7. lett, ami azt jelenti, hogy az új-zélandi megszerezte az összetett 2. helyét, míg Mortara 3. lett. A 4. helyen egyébként Frijns végzett, majd Askew, Vergne, Evans, Cassidy, Buemi és da Costa következtek.

A világbajnokság végeredményét alább olvashatjátok:

Címlapkép forrása: Mercedes-EQ Formula E Team hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.