A Motorsport Világtanács jóváhagyta a legfrissebb szabálycsomagot, amivel az idén feltűnő “delfinező” jelenséget igyekeznek megszüntetni.
A 2022-es technikai szabálymódosítások többek között azt eredményezték, hogy visszatért az egyenesekben történő oszcillálás, az ún. “delfinezés”. A jelenség több csapatnak, főként a Ferrarinak és a Mercedesnek okozott gondot, azonban amíg a Ferrari a pattogó autó ellenére is gyors volt a legelső teszt óta, addig a Mercedes sokáig szenvedett a tempó megtalálásával. A helyzet biztonsági okokból is szabályváltozások szükségességére hívta fe a figyemet, ami a csapatok között hónapokon át tartó patthelyzethez vezetett. Miután a Motorsport Világtanács már korábban megvitatta ezeket a lehetséges módosításokat, a mai ülésen ezek jóváhagyásra is kerültek.
Mint ismeretes, a Belga Nagydíjtól az FIA új technikai direktívával igyekszik elejét venni a jelenségnek, változtatásokat vezetnek be például a padlólemez és a csúszóbetétek merevségi követelményeiben. 2023-tól kezdve pedig a padlólemez belépőélei 15 miliméterrel magasabbra kerülnek, miközben megnövelik a diffúzor torokmagasságát is, annak élei pedig merevítésre kerülnek. Mindemellett a padlólemez porózusságának megfigyelésére egy plusz szenzort építenek be.
Guanyu Zhou silverstone-i balesetének következményeként változik az autók bukókerete is, ugyanis bár az FIA és az Alfa Romeo is megerősítette, hogy a csapat dizájnja megfelelt a szabályoknak, a glórián mégis olyan sérülésnyomok keletkeztek, melyeknek nem szabadott volna. Emiatt jövőre konkrétan meghatározzák a homologizációs teszt során alkalmazandó minimális magasságot a glórián, továbbá a bukókeret kedvezőtlen terhelésekkel szembeni ellenállásának mérésére új tesztet is bevezetnek.