Az FIA véglegesítette a 2026-tól érvényes szabályozást az erőforrásokra vonatkozóan, ami gyakorlatilag megnyitotta a Forma-1 kapuit az Audi és a Porsche előtt.
Az új szabálycsomag alapjait – mely szerint bioüzemanyagra váltanak és teljesen megszüntetik az MGU-H-t – már régebben lefektették, a hivatalos megerősítés azonban csak a Motorsport Világtanács mai ülésén született meg. A Forma-1 irányító testülete négy”alappillért” vázolt fel, amelyet az „FIA kiterjedt kutatása és fejlesztései eredményeként, a jelenlegi és a potenciális új erőforrásgyártók együttműködésével” dolgoztak ki.
Ez a négy alappillér a következő :
- a látványosság fenntartása, vagyis megmaradnak a jelenlegi, 1.6 literes, V6-os turbómotorok, csökkentett üzemanyag-átfolyással;
- környezeti fenntarthatóság, azaz szintetikus üzemanyag alkalmazását vezetik be, a hibrid rendszerek hatásfokát pedig 50%-ra növelik, ami 350 kW-nak felel meg;
- pénzügyi fenntarthatóság, ugyanis 2023. január 1-jétől 95 millió dolláros költségvetési sapkát vezetnek be az erőforrásokra vonatkozóan, ami 2026-tól 130 millió dollárra emelkedik, ami nem tartalmazza a marketing-tevékenységeket, a jelenlegi erőforrások fejlesztését és az ügyfélcsapatok ellátását;
- az erőforrások vonzóvá tétele a potenciális új gyártók számára, melynek keretében egyszerűsödnek a hibrid rendszerek, továbbá megszűnik a szakértők szerint is túlbonyolított és drága hőenergiavisszanyerő-rendszer, vagyis az MGU-H.
„Az FIA továbbra is törekszik az innováció és a fenntarthatóságra, a 2026-os erőforrás-szabályok ennek a lehető legtökéletesebb példája. A fejlett technológia és a szintetikus, fenntartható üzemanyagok bevezetése összhangban van azzal a célunkkal, hogy előnyöket biztosítsunk a közúti autók használói számára, és teljesítsük a 2030-ra kitűzött nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást” – fogalmazott az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem az új szabályokkal kapcsolatban.