🇧🇪 BELGA NAGYDÍJ: Verstappen brutális erődemonstrációt tartott Spa-Francorchamps-ban

Max Verstappen rajtrácsbüntetése ellenére félelmetes fölénnyel nyerte a Belga Nagydíjat, míg Charles Leclerc csak a 6. helyen végzett.

A pénteki gyakorlásokon túlságosan nagy meglepetések nem történtek, viszont többen büntetések árnyékában kezdték a hétvégét. A spa-francorchamps-i pálya adottságainak hála ugyanis többen bevállalták a hátrasorolással járó erőforráscseréket, így Verstappen, Leclerc, Norris, Ocon, Bottas, Schumacher és Tsunoda is új motorelemeket szereltetett be.

Szabadedzések:

Délelőtt a lényegi események az első negyven percben dőltek el, ezt követően ugyanis Kevin Magnussen műszaki hibája miatt piros zászlókat lengettek be, majd mire újraindult a körözés, eleredt az eső, így további javítások már nem történtek. Végül Sainz–Leclerc sorrendben a két Ferrari végzett az élen, őket Verstappen követte a 3. helyen, majd jött Russell, Stroll, Albon, Ricciardo és Tsunoda. Ezen az edzésen debütált F1-es versenyhétvégén Liam Lawson, az új-zélandi 19. lett az AlphaTauri-val.

Délután Verstappen ragadta magához a kezdeményezést és több mint nyolctizedes előnnyel nyert Leclerc előtt, míg a harmadik Norris már egy másodpercnél is többet kapott. Stroll meglepetésre a 4. helyre hozta be az Aston Martint, mögötte Sainz, Hamilton, Alonso, Russell, Ricciardo és Pérez következtek.

A Red Bull fölénye a szombat délelőtti gyakorláson is megmaradt. Pérez másfél tizeddel verte Verstappent, míg a 3. helyen végző Sainz már több mint hét tizedet kapott. Őket Norris, Alonso és Russell követték, míg Leclerc csak 7. lett, ráadásul egyszer meg is pördült és a falban kötött ki, ami miatt rövid ideig piros zászló volt érvényben.

Időmérő edzés:

A kvalifikáció 25 perc késéssel kezdődött, mert a Porsche-szuperkupa időmérőjén történt baleset miatt javítani kellett a szalagkorlátot. Verstappent ez sem zavarta meg és simán behúzta a Q1-et, az érdekességet pedig az szolgáltatta, hogy a kieső zónában öt különböző csapat versenyzői foglaltak helyet (Vettel, Latifi, Magnussen, Tsunoda és Bottas búcsúztak). Verstappen 1:44.581-ére a Q2-ben Leclerc 1:44.551-gyel válaszolt, az élmenőkön kívül továbbjutott mindkét Alpine, valamint Norris és meglepetésre Albon is, búcsúzott viszont Ricciardo, Gasly, Zhou, Stroll és Schumacher.

A Q3-ban a Ferrari eltaktikázta magát, Leclerc-t ugyanis egyetlen próbálkozására használt gumikkal küldték ki, így csak 4. lett, Verstappen ellenben – ugyancsak egyetlen – gyorskörét tökéletesen lakta össze és 1:43.665-tel simán nyert, több mint hat tizeddel verve a második Sainzot. A spanyol így megörökölte a pole-pozíciót, mellé Pérez állhatott másnap az első sorba, majd Alonso, Hamilton, Russell és Albon következtek a büntetések után.

Futam:

A tavalyi esőnek nyoma sem volt, bár egyvalami nem változott az előző év óta: Verstappent nem lehetett megállítani. A holland a 15. helyről rajtolva folyamatosan tört előre, egyetlen kör alatt a 8. helyig jött előre, majd a 12. körben már vezetett, miután Sainz kiállt kereket cserélni. Ekkorra már Leclerc is letudta első, kényszerű kiállását, a monacói jobb-első fékhűtő nyílásába ugyanis beszorult egy sisakfólia, túlmelegedést előidézve ezzel.

Sainz egyébként jól rajtolt és egy darabig tartotta is magát, miután azonban Verstappen is kiállt, a holland három kör alatt ledolgozta majdnem ötmásodperces hátrányát és gond nélkül átvette a vezetést. A címvédőt innentől kezdve soha többet senki nem látta, külön versenyt futott az élen, saját magával.

Verstappen előzése után három körrel Pérez is átlépte Sainzot, majd miután lezajlottak a kerékcserék, Russell is üldözőbe vette a ferrarist, de neki végülis nem volt elég tempója. Leclerc számára az 5. hely volt a legtöbb, amit ebből a stratégiából ki lehetett hozni, két körrel a vége előtt azonban a Ferrari úgy döntött, hogy a monacói kiáll friss lágyakért, hogy legalább a leggyorsabb kört meg tudja futni. Ez végül nem jött össze, Leclerc ugyanis Alonso mögé került, akit bár a pályán visszaelőzött, de kapott egy ötmásodperces büntetést, mert utolsó kiállásakor túllépte a megengedett sebességet a boxutcában.

Alonso egyébként a rajtot követően ütközött Hamiltonnal, majd jól le is oltotta rádión egykori csapattársát („ez a srác csak az első helyről rajtolva tud versenyezni!”). Hamilton a baleset következtében kiesett, majd elmulasztotta a kötelező orvosi vizsgálatot, ami miatt utólag figyelmeztetést is kapott. Jól ment a másik Alpine is, Ocon ugyanis 7. lett, mögötte pedig Vettel, Gasly és az újra szenzációs napot kifogó Albon végeztek pontszerző helyeken.

Verstappen fölényét jól mutatja, hogy leggyorsabb köre hat tizeddel volt gyorsabb, mint Leclerc leggyorsabb köre, amit az utolsó körben futott. Ezen a listán Pérez végzett a 3. helyen, de az ő egyéni legjobbja már több mint egy másodperccel maradt el Verstappen abszolút legjobbjától. A holland amúgy a futam középső részében folyamatosan 2,5-3 másodperccel ment gyorsabban, mint a két Ferrari, esélye nem volt tehát a két vörös autónak ezen a vasárnap délutánon.

Tabella:

Verstappen 284 ponttal áll az élen, Pérez pedig visszavette a 2. helyet Leclerc-től, kettejük lemaradása 93-, ill. 98 pont Verstappennel szemben. A 4-5. helyen egyetlen pont különbséggel álló Sainz–Russell duó alig van lemaradva Leclerc-éktől, és még Hamilton hátránya sem behozhatatlan, úgyhogy a 2. helyért biztosan remek csata lesz. Azt talán még korai lenne eldönteni, hogy a bajnoki cím eldőlt, de azt ki merem jelenteni, hogy a csodával lenne egyenlő, ha Verstappen ezt innen elbukná.

Konstruktőriben a Red Bull tetemes, 118 pontos előnnyel vezet a Ferrari előtt, az olaszoktól pedig további 41 ponttal van elmaradva a Mercedes. A 4. helyért folyó csatában az Alpine 20 ponttal veri a McLarent, majd következik az Alfa Romeo, a Haas, az AlphaTauri, az Aston Martin és a tökutolsó Williams.

Szünet most nem lesz, a szezon a jövő héten Hollandiában folytatódik!

Címlapkép forrása: Oracle Red Bull Racing hivatalos Twitter oldala

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.