Az időjárás játszotta a főszerepet a TCR Europe nürburgringi hétvégéjén, a pályára telepedő köd miatt ugyanis az egyik futamot halasztani, a másikat pedig törölni kellett.
A litván Jonas Karklys személyében egy új versenyző is szerepelt a Nürburgringen, volt azonban egy nagy hiányzó is: az első norisringi futamot megnyerő Mike Halder nem állt rajthoz, ugyanis a TCR Denmark jyllandsringeni futamán versenyzett, ahol a bajnoki címért küzd. A német pilóta eredetileg úgy tervezte, hogy letudja a dániai futamokat, majd villámgyorsan a Nürburgringre utazik, hogy a vasárnapi versenyen el tudjon indulni. Ezt azonban nem engedélyezték neki, így ugyanis nem tudott volna részt venni sem a gépátvételen, sem a versenyzői értekezleten. Halder egyébként két futamot megnyert és egy 2. helyet szerzett Dániában, ezzel öt pontra megközelítette a tabellát vezető Kasper Jensent.
Rákanyarodva a nürburgringi eseményekre, a hétvége meglehetősen kaotikusan alakult. A szabadedzéseket Files és Coronel nyerték, a holland számított az időmérő legnagyobb esélyesének is, csakhogy a kvalit a pályára telepedő sűrű köd miatt elhalasztották. Többszöri tárgyalás után a szervezők végül úgy döntöttek, hogy lefújják az edzést, ami érdekes helyzetet teremtett, ugyanis a TCR Europe sportszabályzata nem tartalmaz előírást arra vonatkozóan, hogy miként kell a két futam rajtsorrendjét megállapítani abban az esetben, ha az időmérőt nem tudják megtartani.

Két lehetőség merült fel: vagy a szabadedzések összesített eredménye, vagy a bajnokság állása alapján állnak fel a pilóták az első futam rajtjához, az első tíz helyezett fordítása pedig a második verseny rajtrácsát adja. Végül megegyezés született arról, hogy az első verziót fogják alkalmazni, emellett pedig a kvalifikációs extra pontokat nem osztják ki. Ennek megfelelően a nyitóversenyt Coronel kezdhette az élről, mellőle Baldan rajtolhatott, majd Young, Girolami, Galáš, Jelmini, Oriola, Gavrilov, Homola és Files következtek.
A rajtfelállás
A köd a futamokat is érintette: a Német Túraautó-bajnokság két és fél órát várt, hogy elrajtolhasson, az erősen megcsúszott program és a megkezdődő sötétedés miatt pedig az eredetileg 17:50-kor kezdődő TCR-versenyt másnapra tették át, a fordított rajtrácsos futamot pedig törölték (mindezzel Halder járt igazán jól). Vasárnap reggel a TouringCarTimes igyekezett minél többmindenkit megszólaltatni, és többnyire egyetértettek a csapatok abban, hogy az elmaradó futamot a hátralévő fordulók valamelyikén rendezzék meg. Ezzel kapcsolatban a TCR Europe promótere, Paulo Ferreira a lapnak megerősítette, hogy mivel sem Monzában, sem Barcelonában nem fér be a szoros időtervbe egy plusz futam, ezért azt nem tervezik pótolni.
: #TCREurope not set for replacement race, explains Nürburgring delays https://t.co/R68YCt5u69 pic.twitter.com/qILDhHX0tA
— TouringCarTimes (@TouringCarTimes) August 28, 2022
Az egyetlen futamot így Coronel kezdhette az első helyről, a vezetését pedig meg is tartotta a rajtot követően is. A holland ezután meglógott, a táv első felében két és fél másodperces előnyt épített ki magának. Ez a különbség a futam második felében némileg lecsökkent, az utolsó körben azonban Coronel ismét begyújtotta a rakétákat és zavartalan győzelmet aratott.
Baldan végig biztosan tartotta a 2. helyet, és sajnos a dobogó legalsó fokáért zajló “csata” is mindössze kettő kanyar után véget ért, Young ugyanis többször is összeért Girolamival, megsérült az autója, majd a kör végén a kormánymű hibájával ki is állt. A harmadik így Franco Girolami lett, tovább növelve összetett előnyét.
A 4. helyért egy négyautós Hyundai-csata bontakozott ki Galáš, Jelmini, Oriola és Files között, illetve egy darabig velük tudott menni Isidro Callejas is, a spanyol azonban a 4. körben megpördült. A kvartettből végül Oriola tudott elszakadni, így ő lett a negyedik, helyette pedig az audis Marco Butti kezdte el üldözni őket, de előzni nem tudott. Az 5. helyen amúgy Jelmini haladt, de az utolsó körben csapatutasításra maga elé engedte Filest.
A végeredmény
A hétvégét követően Girolami 305 ponttal vezet összetettben, őt 227-tel követi Files, 214-gyel Coronel, 208-cal Callejas, 195-tel Gavrilov. Nekik van még reális esélyük a bajnoki címre, de ne feledjük, hogy a hátralévő két hétvégén még 192 pont szerezhető, szóval matematikailag még a tizenharmadik Young is lehet bajnok. A csapatok versenyét a Comtoyou Racing kényelmes előnnyel vezeti a Volcano Motorsport előtt, a Target Competition viszont 19 pontra megközelítette a spanyol alakulatot.