A Ferrari csapatfőnöke úgy gondolja, vagy beállítási problémáik vannak, vagy a fejlesztéseik mentek félre.
A Ferrari egész évben küzdött a “delfinezéssel”, azonban több más csapattal ellentétben ők a pattogás mellett is gyorsak tudtak lenni. A Belga Nagydíjtól azonban hatályba lépett egy új technikai direktíva, amely szigorúan szabályozza a “delfinezés” mértékét, és amennyiben az túllép egy meghatározott mértéket, a csapatok akár a kizárást is kockáztatják.
Amióta a direktíva hatályban van, a Red Bull Racing előnye látványosan megnőtt, Max Verstappen ugyanis mindkét időmérőt és mindkét futamot megnyerte, az egyiket ráadásul a középmezőny sűrűjéből rajtolva. A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto azonban nem gondolja, hogy a két ügy összefüggésben van egymással.

„Meg kell értenünk, hogy a jelenlegi problémáinkat az autó rossz beállítása okozta-e, vagy pedig a fejlesztéseink mentek félre. Az biztos, hogy nem a direktíva miatt van, ennek hatása a mi részünkről elhanyagolható. Zandvoortban nagyon hasonló gondokkal küzdöttünk – nem voltunk gyorsak, függetlenül attól, hogy milyen gumikat használtunk –, mint a Magyar Nagydíjon, amikor az a szabály még nem is létezett” – nyilatkozta a Corriere della Sera c. lapnak.
Az olasz magazin egyúttal úgy gondolja, hogy az elmúlt időszakban látott sikertelenség miatt kétséges Binotto jövője a Ferrari élén.
„Ez a világbajnokság már elúszott, a Ferrari célja innentől az, hogy a lehető legtöbb versenyt megnyerjék. De hogy ez elég lesz-e ahhoz, hogy a csapatfőnök jövőre is folytathassa, az csak John Elkannon és Benedetto Vignán múlik, akik egyelőre csendben vannak” – olvasható a lap hasábjain.