🇮🇹 OLASZ NAGYDÍJ: Verstappen nyerte a biztonsági autó mögött leintett futamot, de Vries pontszerzéssel debütált

Zsinórban az ötödik, idei tizenegyedik futamgyőzelmét aratta Max Verstappen, ezzel karnyújtásnyi közelségre került a világbajnoki címhez!


Szabadedzések:

A pénteki nyitóedzést Verstappen kezdte az élen, de amikor lágy gumikra váltottak, a hollandot Norris feltartotta, így Leclerc vette át a vezetést. Mögé Sainz és a két Mercedes sorolt be, míg Verstappen egészen az 5. helyig sorolódott hátra. Pérez a másik Red Bull volánja mögött csak 14. lett, miután problémái adódtak a DRS-ével. A Mick Schumacher helyét átvevő Antonio Giovinazzi a 18. helyen végzett, három tizeddel elmaradva Magnussentől, míg az Aston Martinhoz egy edzésre beugró Nyck de Vries a 19. helyet szerezte meg.

A második szabadedzésen az első próbálkozások után Leclerc vezetett, majd Verstappen vette át a vezetést. Schumacher műszaki hibája miatt hamarosan piros zászlót mutattak be, majd miután újraindult a körözés és mindenki lágyakra váltott, Sainz állt az élre. A top három mögött Norris jött fel negyediknek, a két Mercedes közül pedig ezúttal is Russell volt a gyorsabb.

A pénteki gyakorlás előtt történt egy pilótacsere: Alexander Albon vakbélgyulladással kórházba került, a helyére pedig az első szabadedzésen még az egyik Aston Martint vezető Nyck de Vriest fogadta fel a Williams. A holland nem is tétovázott, 1:22.869-cel a 14. helyen végzett, mindössze kilenc századdal elmaradva Latifitől. Az edzést egyébként Verstappen nyerte Leclerc és Pérez előtt.

Időmérő:

A kvalifikáció első szakaszában nagy meglepetés nem történt: a két Williams, a két Aston Martin és a két Haas végzett a mezőny végén. Közülük az újonc de Vries érte el a legjobb időt, így a fiatal holland bejutott a Q2-be, ahol azonban fékhiba miatt már nem tudott maximumot autózni, de így is megverte Zhout, valamint a mért kört sem autózó Tsunodát. Rajtuk kívül még Ocon és Bottas estek ki.

A Q3-ban a Ferrari eleinte 1-2-ben állt, Verstappen azonban a végén tudott javítani és elválasztotta a két vörös autót egymástól. A pole-pozíciót így idén nyolcadszor, pályafutása során 17. alkalommal Leclerc szerezte meg, mögötte Verstappen és Sainz végzett. Pérez a 4. helyre hozta be a másik Red Bullt, őt követte Hamilton–Russell sorrendben a két Mercedes, majd a két McLaren, végül Gasly és Alonso.

Az időmérő edzést követően számtalan hátrasorolás forgatta fel a rajtrácsot. Több pilótánál cseréltek erőforrás-egységeket, valakinél csak néhányat, másoknál a teljes csomagot, ami miatt több élmenő visszaesett a mezőny hátsó felébe. A mezőny végére sorolták Tsunodát, Hamiltont és Sainzot, tizenöthelyes büntetést kapott Bottas és Magnussen, tízhelyest Pérez, öthelyest Verstappen, Ocon és Schumacher. Így végül a következő rajtsorrend alakult ki:

A rajtfelállás

Futam:

Leclerc az élről rajtolva megtartotta a vezetést a rajtnál is, miközben Verstappen lerajtolta Norrist és Alonsot, még a nyitókörben megelőzte Gasly-t, majd a kör végén Ricciardót is, az 5. körben pedig letudta Russellt, így már a 2. helyen haladt. Miután a holland lassan, de biztosan közeledett Leclerc-re is, a Ferrari a 12. körben behozta pilótáját friss gumikért, amikor Vettel füstölgő autója miatt virtuális biztonsági autót aktivált a versenyirányítás.

Verstappen káprázatos nyitóköre

Verstappen maradt a pályán és használt lágy abroncsain tisztességes tempót tudott diktálni egészen a 26. körig, amikor friss közepesre pakolták. Leclerc ekkor 10 másodperc körüli előnnyel vezetett, amit Verstappen rohamosan elkezdett csökkenteni. A ferraris helyzete látszólag reménytelen volt, így a 34. körben újabb kerékcsere mellett döntöttek, hátha fordulni tud a kocka és a friss gumikon ő tudja majd levadászni Verstappent.

Ezúttal legalább megpróbálta a Ferrari, de esélyük nem volt Verstappen ellen

A Ferrari terve azonban nem vált be: Leclerc nem tudott gyorsabb lenni Verstappennél, majd amikor a 47. körben Ricciardo műszaki hibája miatt pályára küldték a biztonsági autót, végleg el is dőlt minden. A meghibásodott McLaren mentése ugyanis viszonylag sok időt vett igénybe, ráadásul a Safety Car sem tudta összeszedni a mezőnyt, így újraindításra már nem maradt idő, a mezőny a biztonsági autó mögött futott be.

Ricciardo kiesése mindent eldöntött

Verstappen idén a tizenegyedik futamát nyerte, ami több mint kétszer annyi, mint amennyit az összes többi pilóta együttvéve nyert. Második helyével Leclerc 9 pontot vert az ezúttal csak hatodik Pérezre, lépéselőnyhöz jutva ezzel a bajnoki ezüstért folytatott harcban, míg a dobogó legalsó fokára Russell állhatott fel, szezonbéli hetedik pódiumát szerezve. A hétvége sztárja azonban egyértelműen de Vries volt, aki a remek időmérő után végig erős versenytempót produkált, a földbe döngölte Latifit és végül a két pontot érő 9. helyen futott be.

Verstappen nyert, de Vries ponttal debütált – erős hétvége a hollandok számára

Tabella:

Győzelmével Verstappen 116 ponttal vezet Leclerc- és 125-tel Pérez előtt, tehát a következő hétvégén akár már világbajnok is lehet. A 2. helyért folytatott csatát Leclerc 219 ponttal vezeti, Péreznek 210-, Russellnek 203 pontja van. Matematikailag még a 187 pontos Sainz is lehet világbajnok, míg az eddig 168 egységet gyűjtő Hamiltonnak már elméleti esélye sincs a nyolcadik világbajnoki cím megszerzésére.

Konstruktőriben a Red Bull előnye 139 pont a Ferrari előtt, míg a Mercedes lemaradása további 35 pont az olaszok mögött. A 4. helyért zajló versenyben az Alpine 18 ponttal előzi meg a McLarent, az Alfa Romeo a senki földjén áll a 6. helyen, míg a 7-8-9. helyen szorosan követi egymást a Haas, az AlphaTauri és az Aston Martin.

A szezon két hét szünetet követően, szeptember 30-án folytatódik Szingapúrban!

Címlapkép forrása: MakFormula1 – Formula-1 Image Story
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.