🇼đŸ‡č OLASZ NAGYDÍJ: Verstappen nyerte a biztonsĂĄgi autĂł mögött leintett futamot, de Vries pontszerzĂ©ssel debĂŒtĂĄlt

ZsinĂłrban az ötödik, idei tizenegyedik futamgyƑzelmĂ©t aratta Max Verstappen, ezzel karnyĂșjtĂĄsnyi közelsĂ©gre kerĂŒlt a vilĂĄgbajnoki cĂ­mhez!


Szabadedzések:

A pĂ©nteki nyitĂłedzĂ©st Verstappen kezdte az Ă©len, de amikor lĂĄgy gumikra vĂĄltottak, a hollandot Norris feltartotta, Ă­gy Leclerc vette ĂĄt a vezetĂ©st. MögĂ© Sainz Ă©s a kĂ©t Mercedes sorolt be, mĂ­g Verstappen egĂ©szen az 5. helyig sorolĂłdott hĂĄtra. PĂ©rez a mĂĄsik Red Bull volĂĄnja mögött csak 14. lett, miutĂĄn problĂ©mĂĄi adĂłdtak a DRS-Ă©vel. A Mick Schumacher helyĂ©t ĂĄtvevƑ Antonio Giovinazzi a 18. helyen vĂ©gzett, hĂĄrom tizeddel elmaradva MagnussentƑl, mĂ­g az Aston Martinhoz egy edzĂ©sre beugrĂł Nyck de Vries a 19. helyet szerezte meg.

A mĂĄsodik szabadedzĂ©sen az elsƑ prĂłbĂĄlkozĂĄsok utĂĄn Leclerc vezetett, majd Verstappen vette ĂĄt a vezetĂ©st. Schumacher mƱszaki hibĂĄja miatt hamarosan piros zĂĄszlĂłt mutattak be, majd miutĂĄn Ășjraindult a körözĂ©s Ă©s mindenki lĂĄgyakra vĂĄltott, Sainz ĂĄllt az Ă©lre. A top hĂĄrom mögött Norris jött fel negyediknek, a kĂ©t Mercedes közĂŒl pedig ezĂșttal is Russell volt a gyorsabb.

A pĂ©nteki gyakorlĂĄs elƑtt törtĂ©nt egy pilĂłtacsere: Alexander Albon vakbĂ©lgyulladĂĄssal kĂłrhĂĄzba kerĂŒlt, a helyĂ©re pedig az elsƑ szabadedzĂ©sen mĂ©g az egyik Aston Martint vezetƑ Nyck de Vriest fogadta fel a Williams. A holland nem is tĂ©tovĂĄzott, 1:22.869-cel a 14. helyen vĂ©gzett, mindössze kilenc szĂĄzaddal elmaradva LatifitƑl. Az edzĂ©st egyĂ©bkĂ©nt Verstappen nyerte Leclerc Ă©s PĂ©rez elƑtt.

IdƑmĂ©rƑ:

A kvalifikĂĄciĂł elsƑ szakaszĂĄban nagy meglepetĂ©s nem törtĂ©nt: a kĂ©t Williams, a kĂ©t Aston Martin Ă©s a kĂ©t Haas vĂ©gzett a mezƑny vĂ©gĂ©n. KözĂŒlĂŒk az Ășjonc de Vries Ă©rte el a legjobb idƑt, Ă­gy a fiatal holland bejutott a Q2-be, ahol azonban fĂ©khiba miatt mĂĄr nem tudott maximumot autĂłzni, de Ă­gy is megverte Zhout, valamint a mĂ©rt kört sem autĂłzĂł TsunodĂĄt. Rajtuk kĂ­vĂŒl mĂ©g Ocon Ă©s Bottas estek ki.

A Q3-ban a Ferrari eleinte 1-2-ben ĂĄllt, Verstappen azonban a vĂ©gĂ©n tudott javĂ­tani Ă©s elvĂĄlasztotta a kĂ©t vörös autĂłt egymĂĄstĂłl. A pole-pozĂ­ciĂłt Ă­gy idĂ©n nyolcadszor, pĂĄlyafutĂĄsa sorĂĄn 17. alkalommal Leclerc szerezte meg, mögötte Verstappen Ă©s Sainz vĂ©gzett. PĂ©rez a 4. helyre hozta be a mĂĄsik Red Bullt, Ƒt követte Hamilton–Russell sorrendben a kĂ©t Mercedes, majd a kĂ©t McLaren, vĂ©gĂŒl Gasly Ă©s Alonso.

Az idƑmĂ©rƑ edzĂ©st követƑen szĂĄmtalan hĂĄtrasorolĂĄs forgatta fel a rajtrĂĄcsot. Több pilĂłtĂĄnĂĄl cserĂ©ltek erƑforrĂĄs-egysĂ©geket, valakinĂ©l csak nĂ©hĂĄnyat, mĂĄsoknĂĄl a teljes csomagot, ami miatt több Ă©lmenƑ visszaesett a mezƑny hĂĄtsĂł felĂ©be. A mezƑny vĂ©gĂ©re soroltĂĄk TsunodĂĄt, Hamiltont Ă©s Sainzot, tizenöthelyes bĂŒntetĂ©st kapott Bottas Ă©s Magnussen, tĂ­zhelyest PĂ©rez, öthelyest Verstappen, Ocon Ă©s Schumacher. Így vĂ©gĂŒl a következƑ rajtsorrend alakult ki:

A rajtfelĂĄllĂĄs

Futam:

Leclerc az Ă©lrƑl rajtolva megtartotta a vezetĂ©st a rajtnĂĄl is, miközben Verstappen lerajtolta Norrist Ă©s Alonsot, mĂ©g a nyitĂłkörben megelƑzte Gasly-t, majd a kör vĂ©gĂ©n RicciardĂłt is, az 5. körben pedig letudta Russellt, Ă­gy mĂĄr a 2. helyen haladt. MiutĂĄn a holland lassan, de biztosan közeledett Leclerc-re is, a Ferrari a 12. körben behozta pilĂłtĂĄjĂĄt friss gumikĂ©rt, amikor Vettel fĂŒstölgƑ autĂłja miatt virtuĂĄlis biztonsĂĄgi autĂłt aktivĂĄlt a versenyirĂĄnyĂ­tĂĄs.

Verstappen kåpråzatos nyitóköre

Verstappen maradt a pĂĄlyĂĄn Ă©s hasznĂĄlt lĂĄgy abroncsain tisztessĂ©ges tempĂłt tudott diktĂĄlni egĂ©szen a 26. körig, amikor friss közepesre pakoltĂĄk. Leclerc ekkor 10 mĂĄsodperc körĂŒli elƑnnyel vezetett, amit Verstappen rohamosan elkezdett csökkenteni. A ferraris helyzete lĂĄtszĂłlag remĂ©nytelen volt, Ă­gy a 34. körben Ășjabb kerĂ©kcsere mellett döntöttek, hĂĄtha fordulni tud a kocka Ă©s a friss gumikon Ƒ tudja majd levadĂĄszni Verstappent.

EzĂșttal legalĂĄbb megprĂłbĂĄlta a Ferrari, de esĂ©lyĂŒk nem volt Verstappen ellen

A Ferrari terve azonban nem vĂĄlt be: Leclerc nem tudott gyorsabb lenni VerstappennĂ©l, majd amikor a 47. körben Ricciardo mƱszaki hibĂĄja miatt pĂĄlyĂĄra kĂŒldtĂ©k a biztonsĂĄgi autĂłt, vĂ©gleg el is dƑlt minden. A meghibĂĄsodott McLaren mentĂ©se ugyanis viszonylag sok idƑt vett igĂ©nybe, rĂĄadĂĄsul a Safety Car sem tudta összeszedni a mezƑnyt, Ă­gy ĂșjraindĂ­tĂĄsra mĂĄr nem maradt idƑ, a mezƑny a biztonsĂĄgi autĂł mögött futott be.

Ricciardo kiesése mindent eldöntött

Verstappen idĂ©n a tizenegyedik futamĂĄt nyerte, ami több mint kĂ©tszer annyi, mint amennyit az összes többi pilĂłta egyĂŒttvĂ©ve nyert. MĂĄsodik helyĂ©vel Leclerc 9 pontot vert az ezĂșttal csak hatodik PĂ©rezre, lĂ©pĂ©selƑnyhöz jutva ezzel a bajnoki ezĂŒstĂ©rt folytatott harcban, mĂ­g a dobogĂł legalsĂł fokĂĄra Russell ĂĄllhatott fel, szezonbĂ©li hetedik pĂłdiumĂĄt szerezve. A hĂ©tvĂ©ge sztĂĄrja azonban egyĂ©rtelmƱen de Vries volt, aki a remek idƑmĂ©rƑ utĂĄn vĂ©gig erƑs versenytempĂłt produkĂĄlt, a földbe döngölte Latifit Ă©s vĂ©gĂŒl a kĂ©t pontot Ă©rƑ 9. helyen futott be.

Verstappen nyert, de Vries ponttal debĂŒtĂĄlt – erƑs hĂ©tvĂ©ge a hollandok szĂĄmĂĄra

Tabella:

GyƑzelmĂ©vel Verstappen 116 ponttal vezet Leclerc- Ă©s 125-tel PĂ©rez elƑtt, tehĂĄt a következƑ hĂ©tvĂ©gĂ©n akĂĄr mĂĄr vilĂĄgbajnok is lehet. A 2. helyĂ©rt folytatott csatĂĄt Leclerc 219 ponttal vezeti, PĂ©reznek 210-, Russellnek 203 pontja van. Matematikailag mĂ©g a 187 pontos Sainz is lehet vilĂĄgbajnok, mĂ­g az eddig 168 egysĂ©get gyƱjtƑ Hamiltonnak mĂĄr elmĂ©leti esĂ©lye sincs a nyolcadik vilĂĄgbajnoki cĂ­m megszerzĂ©sĂ©re.

KonstruktƑriben a Red Bull elƑnye 139 pont a Ferrari elƑtt, mĂ­g a Mercedes lemaradĂĄsa tovĂĄbbi 35 pont az olaszok mögött. A 4. helyĂ©rt zajlĂł versenyben az Alpine 18 ponttal elƑzi meg a McLarent, az Alfa Romeo a senki földjĂ©n ĂĄll a 6. helyen, mĂ­g a 7-8-9. helyen szorosan követi egymĂĄst a Haas, az AlphaTauri Ă©s az Aston Martin.

A szezon kĂ©t hĂ©t szĂŒnetet követƑen, szeptember 30-ĂĄn folytatĂłdik SzingapĂșrban!

CĂ­mlapkĂ©p forrĂĄsa: MakFormula1 – Formula-1 Image Story
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.