Rekordhosszúságú, 24 versenyes lesz a 2023-as idény a Forma–1-ben, melyben új és visszatérő pályák is helyet kaptak!
Elfogadta a 2023-as versenynaptárat a Motorsport Világtanács, így hivatalossá vált, hogy a jövő évi lesz minden idők leghosszabb, leginkább embert próbáló szezonja a Forma–1-ben. A távozásról szóló hírekkel ellentétben mégis marad Monaco, egy év kihagyás után visszatér Katar, két év után Kína, illetve húsz év szünetet követően, de egy vadonatúj pályán látja vendégül ismét a Forma-1 mezőnyét Las Vegas. Nem lesz viszont több Francia Nagydíj, illetve a Szentpétervár melletti Igora Drive is idén rendezte volna első F1-es nagydíját, az Orosz Nagydíj szerződését azonban az ismert okok miatt felbontották.
„Izgatottan vártuk, hogy bejelenthessük a 2023-as naptárat, amely 24 versenyt tartalmaz a világ minden tájáról. A Forma–1-nek soha nem látott igénye van a versenyek megrendezésére, nekünk pedig meg kell teremtenünk ehhez a megfelelő egyensúlyt az egész sport számára. Nagyon elégedettek vagyunk a Forma-1 erős lendületével, és nagyszerű hír, hogy szenvedélyes rajongóinknak izgalmas új helyszíneket, például Las Vegast tudunk elhozni a bajnokságba” – fogalmazott Stefano Domenicali, a Forma-1 vezérigazgatója.
nagydíj | helyszín | időpont | |
1. | Bahreini Nagydíj | Bahrain International Circuit | március 5. |
2. | Szaúd-arábiai Nagydíj | Jeddah Corniche Circuit | március 19. |
3. | Ausztrál Nagydíj | Albert Park Circuit | április 2. |
4. | Kínai Nagydíj | Shanghai International Circuit | április 16. |
5. | Azerbajdzsáni Nagydíj | Baku City Circuit | április 30. |
6. | Miami Nagydíj | Miami International Autodrome | május 7. |
7. | Emilia Romagna Nagydíj | Autodromo Enzo e Dino Ferrari | május 21. |
8. | Monacói Nagydíj | Circuit de Monaco | május 28. |
9. | Spanyol Nagydíj | Circuit de Barcelona-Catalunya | június 4. |
10. | Kanadai Nagydíj | Circuit Gilles Villeneuve | június 8. |
11. | Osztrák Nagydíj | Red Bull Ring | július 2. |
12. | Brit Nagydíj | Silverstone Circuit | július 9. |
13. | Magyar Nagydíj | Hungaroring | július 23. |
14. | Belga Nagydíj | Circuit de Spa-Francorchamps | július 30. |
15. | Holland Nagydíj | Circuit Zandvoort | augusztus 27. |
16. | Olasz Nagydíj | Autodromo Nazionale di Monza | szeptember 3. |
17. | Szingapúri Nagydíj | Marina Bay Street Circuit | szeptember 17. |
18. | Japán Nagydíj | Suzuka International Racing Course | szeptember 24. |
19. | Katari Nagydíj | Losail International Circuit | október 8. |
20. | USA Nagydíj | Circuit of the Americas | október 22. |
21. | Mexikói Nagydíj | Autódromo Hermanos Rodríguez | október 29. |
22. | São Pauló-i Nagydíj | Autódromo José Carlos Pace | november 5. |
23. | Las Vegas-i Nagydíj | Las Vegas Street Circuit | november 18. |
24. | Abu Dhabi Nagydíj | Yas Marina Circuit | november 26. |
Annak ellenére, hogy szó volt a helyszínek kontinensek szerinti átcsoportosításáról, találni néhány érdekes, logisztikai szemmel meglehetősen meghökkentő dolgot a naptárban. Az egyik ilyen, hogy április végén Azerbajdzsánból szünet nélkül az USA-ba, majd onnan vissza Európába utazik a mezőny, majd néhány héttel később egy Spanyolország–Kanada–Ausztria ugrálás következik. Furcsa, hogy Montréalt és Miamit miért nem tudták egymás után tenni, de vélhetően megvan erre is az indok, amire mi nem látunk rá. A harmadik ilyen megmagyarázhatatlan variálás a szezon második felében van, ahelyett ugyanis, hogy Szingapúrból egyből mennének az USA-ba, a két helyszín közé bekerült Katar, miközben a Közel-Keleten a szezon elején és végén is vannak további versenyek.
Mindemellett jegyezzük meg, hogy az április 16-ra tervezett Kínai Nagydíj egyelőre feltételesen szerepel a naptárban az országban továbbra is dúló COVID-helyzet miatt.