A Trident újonca, Gabriele Bortoleto érte el a legjobb időt a háromnapos jerezi teszthéten, amellyel hivatalosan is befejeződött a 2022-es F3-as idény.
Néhány héttel a 2022-es Formula–3-as idény befejezése után Jerezben tesztelt a mezőny, a csapatok pedig számos újoncnak lehetőséget adtak. Sokan nem olyan autóban futottak, amelyben a szezont teljesítették, rengeteg fiatal jött át alsóbb kategóriákból, így már egyfajta körképet is kaphattunk, hogy jövőre milyen felállásokra számíthatunk.
Mindhárom nap délelőtt kilenctől délig, délután pedig kettőtől ötig (pénteken egytől négyig) volt lehetőségük körözni a csapatoknak, tehát a három nap során összesen tizennyolc óra állt rendelkezésre. Az egyenlő esélyek biztosítása érdekében a Pirelli kizárólag a fehér oldalfalú kemény gumikat bocsátotta az istállók rendelkezésére, amelyből nyolc-, míg esőgumikból három szettet használhatott minden autó.
A mezőny
csapatok | szerda | csütörtök | péntek |
Prema Racing | Paul Aron Zak O’Sullivan Dino Beganovic | Paul Aron Zak O’Sullivan Dino Beganovic | Paul Aron Zak O’Sullivan Dino Beganovic |
Trident | Leonardo Fornaroli Gabriele Bortoleto Oliver Goethe | Leonardo Fornaroli Gabriele Bortoleto Oliver Goethe | Leonardo Fornaroli Gabriele Bortoleto Oliver Goethe |
ART Grand Prix | Kaylen Frederick Grégoire Saucy Nikola Tsolov | Kaylen Frederick Roberto Faría Nikola Tsolov | Brad Benavides Roberto Faría Nikola Tsolov |
MP Motorsport | Franco Colapinto Jonny Edgar Mari Boya | Franco Colapinto Jonny Edgar Mari Boya | Franco Colapinto Jonny Edgar Mari Boya |
Hitech GP | Sebastián Montoya Gabriele Mini Reece Ushijima | Sebastián Montoya Gabriele Mini Reece Ushijima | Sebastián Montoya Gabriele Mini Reece Ushijima |
Van Amersfoort Racing | Noel León Rafael Villagómez Roberto Faría | Max Esterson Rafael Villagómez Lorenzo Fluxá | Max Esterson Rafael Villagómez Lorenzo Fluxá |
Carlin | Hunter Yeany Joel Granfors Arias Deukmedjian | Hadrien David Joel Granfors Arias Deukmedjian | Hadrien David Joel Granfors Arias Deukmedjian |
Campos Racing | Christian Mansell Francesco Pizzi Pepe Martí | Christian Mansell Hugh Barter Pepe Martí | Francesco Pizzi Hugh Barter Pepe Martí |
Jenzer Motorsport | Alejandro García Taylor Barnard Nikita Bedrín | Alejandro García Taylor Barnard Nikita Bedrín | Alejandro García Taylor Barnard Nikita Bedrín |
Charouz Racing System | Emerson Fittipaldi Jr. Alessandro Famularo Nicola Marinangeli | Matías Zagazeta Alessandro Famularo Nicola Marinangeli | Matías Zagazeta Alessandro Famularo Nicola Marinangeli |
Szerda
A teszt első órájában Mini indított a legjobban, de Montoya is fenntartotta a Zandvoortban mutatott remek formáját és a 2. helyen állt sokáig. A második óra elején Martí volt az első, aki bement 1:31 alá, őt Frederick nyerte meg, majd Mini, az olasz által futott 1:30.500-as idő végül az egész nap legjobbjának bizonyult. Később azonban egy piros zászlót is előidézett, miután a 10-es kanyarban megismerkedett a szalagkorláttal, sőt ekkorra már Frederick is túl volt egy kicsúszáson, ami miatt megszakították a körözést. Tíz perccel a vége előtt Montoya ugyanott koccant, ahol korábban Mini, ez pedig véget is vetett a délelőtti felvonásnak.
Ebédszünetet követően Goethe robbantott az élre, bár egy jóval gyengébb idővel, mint amit Mini tudott délelőtt. Mire Faría kicsúszása miatt először piros zászlókat lengettek, akkorra már Trident 1-2 volt Bortoletónak köszönhetően, a folytatást követően pedig Martí jött fel harmadiknak a két olasz autó mögé. Másfél órával a leintés előtt Fittipaldi vált a 10-es kanyar következő áldozatává, majd következett Yeany, aki a kordont elkerülte ugyan, de a sóderágyban ragadt. Ekkor már O’Sullivan vezetett, majd őt megverte Beganovic, mígnem fél órával a vége előtt Frederick állt az élre. Alig több, mint öt perc volt hátra, amikor Famularo csúszott ki a szokásos helyen, ez pedig véget is vetett a napnak.
DAY ONE CLASSIFICATION ⏱#F3 #F3Testing pic.twitter.com/82iwI0lmXU
— Formula 3 (@FIAFormula3) September 21, 2022
Csütörtök
A második napon a szezon egyik meglepetésújonca, O’Sullivan kezdett a legerősebben, hamar megvillantotta azonban tehetségét Bortoleto is, aki elsőként 1:30 alá bemenve magához ragadta a vezetést. Őt kevéssel lemaradva Martí követte. Az első óra végén Barnard csúszott ki a 10-es kanyarban, így jöhetett az első piros zászló. A brit ekkor a 10. helyen állt, és noha többet nem tudott a pályára hajtani, a session végére is maradt ebben a pozícióban. A következő megszakítást Faría okozta a 8-as kanyarban bemutatott kicsúszásával, az utolsó óra viszont már nyugalomban telt, rengeteg megtett körrel. Bortoleto a végén 1:29.554-re javított, megszerezve ezzel a nap legjobb idejét, míg a legszorgalmasabbnak 54 megtett körével Tsolov bizonyult.
Barnard napja délután sem alakult jobban, ugyanis már az első órában a sóderágyban ragadt a 8-as kanyarban. Eleinte Barter volt a leggyorsabb, aztán Martí, majd Mansell vette át a vezetést. A következő megszakítást Mini okozta, a campososokat azonban ez sem zökkentette ki a ritmusból, a megszakítás után Martí és Mansell is javítani tudott. Az utolsó órába érve Bortoleto állt újra az élre, sőt meg is javította ezt az idejét, szerencsétlenségére azonban ő lett a 10-es kanyar újabb áldozata. Őt Barnard követte a sóderágyban – igen, ismét ő –, de ekkorra már Mini vezetett. Az utolsó negyed órában igazi tűzijáték következett, rövid ideig vezetett O’Sullivan, Mini és Martí is, végül a spanyol nyert.
DAY 2 CLASSIFICATION 📊⏱
— Formula 3 (@FIAFormula3) September 22, 2022
Any surprises? 🧐#F3 #F3Testing pic.twitter.com/EPJaRySKny
Péntek
Az utolsó nap elején szinte megrohamozták a pályát a fiúk, de hamarosan jöhettek is vissza a boxba, miután David kicsúszása miatt (kitaláljátok, melyik kanyarban?) bemutatták a piros zászlót. Még az első óra végén következett még egy megszakítás, ezúttal a 14-es kanyarban csúszott ki Esterson. Bortoleto egyébként ott folytatta, ahol az előző nap abbahagyta, de a brazilt később megverte Mini, majd Colapinto. Faría piruettje miatt jött a harmadik piros zászló, ami után a csapatok többnyire már csak a boxkiállásokat gyakorolták, bár további két megszakítás azért így is összejött. Először Marinangeli maradt a sóderágyban a 8-as kanyarban, nem sokkal később pedig ismét David következett, ismét a 10-es kanyarban. A délelőtti felvonást tehát Colapinto nyerte, őt pedig Goethe, Bortoleto, Mini és Martí követték.
A hét legutolsó sessionje a délelőtthöz képest viszonylag nyugisan zajlott, az edzés piros zászlók nélkül telt el. A versenyzők többnyire hosszú etapokat teljesítettek, a hangsúly tehát nem a köridőkön volt. A legjobb idővel Barnard zárt, az általa futott 1:31.280 délelőtt mindössze a 27. helyhez lett volna elég. A legszorgalmasabb O’Sullivan volt 54 körrel, ő az eredménylistán a 28. helyen végzett 1:34.104-gyel, de 50 kör fölött zárt Martí, Barter, Aron és Beganovic is.
Here's how our final day of #F3Testing went down! 📊⏱
— Formula 3 (@FIAFormula3) September 23, 2022
Who are you hoping to see back on track with us in 2023? 🤔#F3 pic.twitter.com/fKhRROh2w6