🇸🇬 SZINGAPÚRI NAGYDÍJ: Pérez nyert, de vizsgálják, Verstappen idei leggyengébb futamát teljesítette

Passzívan indult, de a végére felpörgött a Szingapúri Nagydíj, melyen Max Verstappen tőle ritkán látott, amatőr vezetői hibát követett el, miközben Sergio Pérez behúzta a győzelmet.


Szabadedzések:

A nyitóedzést egy késői gyorskörrel némi meglepetésre Lewis Hamilton nyerte, a hétszeres világbajnokot Verstappen és Leclerc követték. Az olaszországi betegsége után visszatérő Alexander Albon egy 16. hellyel nyitott. Az edzésen többen küszködtek kisebb-nagyobb problémákkal. Leclerc-nek például a Ferrari fékjeivel gyűlt meg a baja, Russell az edzés elején hibázott és összetörte az első szárnyát, Péreznek erőátviteli problémái adódtak, Stroll műszaki hibája miatt pedig rövid ideig piros zászló is volt érvényben.

Az edzést követően az Alfa Romeo kétszer 5000 eurós pénzbírságot kapott, mert nem szolgáltatta vissza időben az előírt gumiszetteket.

Hamilton némi meglepetésre megnyerte az első szabadedzést

Naplemente után a két Ferrari bizonyult a legjobbnak, a vörös gépek Sainz–Leclerc sorrendben behúzták az első két helyet. A 3. helyen Russell végzett, Verstappennek pedig több beállításmódosítást is eszközölnie kellett és végül csak 4. lett. Az edzés legemlékezetesebb jelenete Pierre Gasly nevéhez fűződik, a francia pilóta AlphaTauri-ja látványosan kigyulladt, de később így is vissza tudott térni a pályára.

A Ferrarinak eredményes estéje volt pénteken

Az utolsó gyakorláson csak fél óra jutott a csapatoknak és az is esőben, a kedvezőtlen időjárási körülmények miatt ugyanis az első 30 percben nem nyitott ki a boxutca. A vizes pályán végül Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak, fél másodperccel megelőzve Verstappent, majd Sainz, Alonso, Pérez, Stroll, Ocon és Vettel következtek.

Az edzés folyamán Schumacher és Magnussen is túllépték a megengedett sebességet a boxutcában egy-egy alkalommal, a Haas ezért kapott kétszer 100 euró pénzbírságot. A Mercedesnek ugyancsak meggyűlt a baja a stewardokkal: kiderült, hogy Hamilton testékszereket viselt vezetés közben, ami tilos. A brit pilótát ugyan felmentették, miután igazolni tudta, hogy egészségügyi okokból viseli orrpiercingjét, a Mercedes azonban kapott egy 25 ezer eurós pénzbírságot, mert a gépátvétel során pontatlanul töltötték ki a nyomtatványokat.

A szombati edzésen az esőé volt a főszerep

Időmérő:

Az esős idő a kvalifikációra is megmaradt, a pilóták intermediate gumikon kezdték a körözést. Ahogy a pálya egyre jobb állapotba került, úgy az idők is folyamatosan javultak, végül 1:53.057-tel Verstappen zárt az élen. Őt Hamilton, Leclerc, Pérez, Sainz és Russell követték, a kieső zónában pedig Bottas, Ricciardo, Ocon, Albon és Latifi foglaltak helyet.

A Q2-ben – még mindig intermediate-eken – 1:52.343-as idővel Leclerc bizonyult a leggyorsabbnak. Hamilton ismét a 2. helyen végzett, őt követte a két Red Bull, majd Alonso és Sainz. Az etap végén többen megpróbálkoztak a slick abroncsokkal, ami azonban még túl korainak bizonyult. Így meglepetésre kiesett Russell, valamint Stroll, Schumacher, Vettel és Zhou is. A korai búcsú miatt Russell autójában az edzés után erőforrást cseréltek, így a brit pilóta a másnapi rajtrács végére sorolódott.

A Q3-ban igazán drámai jeleneteknek lehettünk szemtanúi, ami miatt Verstappen egy biztosnak tűnő pole-pozíciót bukott el. A pilóták már száraz pályára alkalmas gumikon hajtottak ki, amelyek ideális felmelegítéséhez folyamatosan körözni kellett. Az idők egyre csak javultak, a bajnoki éllovas azonban nem tudott egy jó kört összerakni. Utolsó előtti próbálkozásával a szektoridők alapján feljöhetett volna az első helyre, a csapat azonban utasította, hogy vegye el, mert túl közel van előtte Gasly, ami nem lenne ideális az utolsó körre. Verstappen ezt az utolsó kört is megnyomta, a középső szektor után 1,2 másodperces előnyben volt, csakhogy a Red Bull nem számolt azzal, hogy a sok extra körrel kifutnak az üzemanyagból. Verstappen így az utolsó körét ugyancsak nem fejezhette be, a biztosnak látszó pole helyett pedig maradt a 8. hely. Ehelyett 1:49.412-vel Leclerc parkolhatott az első rajtkockába, majd Pérez, Hamilton, Sainz, Alonso, Norris és Gasly következtek.

Futam:

Vasárnap ismét az időjárásé volt a főszerep, a heves esőzés miatt ugyanis az egész rajtprocedúrát csúsztatni kellett egy órával. Amikor végre-valahára el tudtak rajtolni, Pérez rögtön megelőzte Leclerc-t, Sainz megcsípte a 3. helyet Hamiltontól, míg Verstappen nagyon óvatos volt és a 8. helyről egészen a 12.-re esett vissza.

A 100%-os Safety Car/verseny mutató Szingapúrban idén is megmaradt, a 7. körben ugyanis Latifi és Zhou ütköztek, ami miatt Mayländer jöhetett be a mezőny elé. A futam a 11. körben folytatódott. Verstappen a 2. körre vissza tudott zárkózni a 10. helyre, a Gasly–Vettel duó mögött azonban megragadt, őket csak a biztonsági autó után tudta megelőzni. Ekkor viszont Alonso mögé szorult be, a spanyol mögött maradt egészen addig, amíg a 21. körben az Alpine meg nem adta magát. Ekkor jöhetett egy VSC-fázis, amit kihasználva a mezőny végéről rajtoló Russell úgy döntött, kockáztat, és felszereltette a közepes keverékű gumikat Mercedesére.

A nyitókörben egyszer már megpördülő Albon a 26. körben is bemutatott egy piruettet, ekkor viszont már elhagyta az első szárnyát, így jöhetett egy újabb VSC. Ezt gyors egymásutánban követte a harmadik is, amikor a 28. körben Ocon Alpine-ja is felmondta a szolgálatot. Az újraindítás után Verstappen már Norrist támadta, majd a 33. körben mindketten átugrották Hamiltont, aki a belső egyenes végén kicsúszott, de csodával határos módon még csak a szárnya sem szakadt le.

Russell egyébként a slick abroncsokat nem tudta megmelegíteni és egészen a 35. körig tartott, mire futni tudott egy leggyorsabb kört. Ezt látva a Ferrari azonnal berántotta Leclerc-t kerékcserére, de ekkor már jöttek a többiek is, sorban Pérez, Sainz és Verstappen is. A stratégiákat Tsunoda borította fel ismét, a japán a 10. kanyarban balesetezett, így jöhetett egy újabb biztonsági autós megszakítás.

Ezután 35 perc maradt a leintésig. Verstappen azonnal megtámadta Norrist, de túl optimista volt és elfékezte magát. Kicsúszott a bukótérbe, veszített egy csomó helyet, ráadásul totálisan elfékezte az első abroncsait, így jöhetett vissza a boxba. A holland a legutolsó helyre tért vissza, de egy helyet rögtön nyert, amikor az ugyancsak katasztrofális futamot produkáló Russell defektet kapott, miután ütközött Schumacherrel.

A slickeken Leclerc nagyon elemében érezte magát, ráadásul a DRS használatát is engedélyezték, így Pérez elkezdhetett aggódni. A mexikóinak ráadásul erőforrás-problémái is adódtak, amit azonban néhány körön belül egy beállításmódosítással megoldott, miközben Leclerc hibázott és másodpercen kívül került. Ez pedig a “csata” végét is jelentette, Pérez meglógott és a leintésig több mint hétmásodperces előnyt épített ki magának. Erre azért is szüksége lehet, mert két vizsgálat is zajlik majd ellene, biztonsági autós szabályszegések miatt.

Pérez tehát idei második futamát nyerte és 2011 óta ő lett az első, aki egy éven belül Monacót és Szingapúrt is meg tudta nyerni. A 2-3. helyen a két Ferrari ért célba, a 4-5. pozíció pedig Norris–Ricciardo sorrendben a két McLaren-Mercedesé lett, akik ezzel átvették a konstruktőri 4. helyet a nullázó Alpine-tól. A 6-7. hely a két Aston Martinnak nézett ki, Stroll be is jött hatodiknak, Vettelt viszont a legutolsó körben megelőzte a felzárkózó Verstappen, így végül a holland lett a hetedik, mentve a menthetőt, míg a négyszeres világbajnokot nyolcadikként intette le a kockás zászló. Hamilton a hibáját követően 9. lett, míg az utolsó pontot Gasly vitte el. Egymást követő hatodik hétvégéjén maradt pont nélkül a Haas, az amerikai istálló így már csak a tökutolsó Williamset előzi meg a bajnokságban.

Tabella:

Három versenyzőnek maradt matematikai esélye a világbajnoki címre: Verstappen 341 ponttal vezet, második Leclerc 237-tel, harmadik Pérez 235-tel. Russell nullázásának köszönhetően 1 pontra felzárkózott mögé Sainz, míg Hamilton már több mint 30 ponttal van a spanyol mögött. Konstruktőriben a Red Bull 137 ponttal előzi meg a Ferrarit és további 66-tal a Mercedest. A McLaren átvette a 4. helyet az Alpine-tól, míg az Aston Martin átugrotta az AlphaTauri-t és a Haast is, akik jelenleg holtversenyben állnak a 8-9. helyen.

A szezon a jövő héten, Japánban folytatódik.

Címlapkép forrása: MakFormula1 – Formula-1 Image Story
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.