A Szingapúri Nagydíjon az első meccslabdáját nem tudta leütni Max Verstappen, azonban a Honda hazájában, Japánban már sokkal nagyobb esélyekkel pályázhat a világbajnoki címre!
A Japán Nagydíjat megelőzően a következőképpen áll a világbajnoki pontverseny:
pilóta | csapat | pont | különbség | |
1. | Max Verstappen | Red Bull Racing | 341 | |
2. | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | 237 | -104 |
3. | Sergio Pérez | Red Bull Racing | 235 | -106 |
Max Verstappen előnye 104 pont Charles Leclerc-, és 106 pont Sergio Pérez előtt. A Japán Nagydíjat követően négy nagydíj marad hátra (USA, Mexikó, Brazília, Abu Dhabi), ezek közül az egyik sprinthétvége, így összesen 112 pont szerezhető. Ekkora előnyre lesz szüksége Verstappennek, hogy már Japánban bebiztosítsa a világbajnoki címet, magyarán összesen nyolc ponttal kell többet szereznie, mint Charles Leclerc és hattal többet, mint Sergio Pérez. Ez a következő módokon valósulhat meg:
Verstappen világbajnok, ha…
Leclerc | Pérez | |
nyer és a leggyorsabb kört is megfutja | ||
nyer, de a leggyorsabb kört nem futja meg | nem második | |
második | nincs az első négy között és nem futja meg a leggyorsabb kört sem* | nem végez dobogón és nem futja meg a leggyorsabb kört sem* |
harmadik és megfutja a leggyorsabb kört | nincs az első öt között | nincs az első négy között |
harmadik | nincs az első hat között | nincs az első öt között |
negyedik | nincs az első hét között | nincs az első hat között |
ötödik | nincs az első nyolc között és nem futja meg a leggyorsabb kört sem* | nincs az első hét között és nem futja meg a leggyorsabb kört sem* |
hatodik és megfutja a leggyorsabb kört | nincs az első kilenc között | nincs az első nyolc között |
hatodik | nem szerez pontot | nincs az első nyolc között és nem futja meg a leggyorsabb kört sem* |
*: Pérez és Leclerc esetében a leggyorsabb kör megfutását mindig a legelőkelőbb helyezés esetén kell értelmezni. Tehát ahol azt olvasod, hogy Verstappen világbajnok, ha második, miközben Leclerc nincs az első négy között és nem futja meg a leggyorsabb kört sem, azt úgy kell érteni, hogy ha Leclerc ötödik és nem az övé a leggyorsabb kör, az még éppen jó Verstappennek, de értelemszerűen ha Leclerc csak hatodik, akkor már lehet nála a leggyorsabb kör, mert a rosszabb helyezéssel annyit veszít, hogy a bónuszpont már nem számít.
Alapvetően tehát Verstappennek az első hat között kell végeznie, hogy egyáltalán esélye legyen a világbajnoki címet elhódítani, ha viszont nem akar mások eredményétől függeni, akkor meg kell nyernie a futamot és a leggyorsabb kört is el kell hódítania.