Szingapúrban is megdőlt, megszakadt néhány érdekes széria, lássuk most ezeket szokásos cikkünkben!
Charles Leclerc a szombati időmérő edzésen pályafutása 18. pole-pozícióját szerezte meg, feljőve ezzel az örökranglista 19. helyére, kiegyenlítve Mario Andretti, René Arnoux és Kimi Räikkönen teljesítményét. A monacói pilóta idén kilencedszer rajtolhatott az első helyről, ami Michael Schumacher 2001-ben szerzett 11 pole-ja óta a legjobb teljesítmény, amit Ferrari-pilóta fel tudott mutatni a Forma–1-ben.
A mostani volt a legszorosabb időmérő a 2003-as Brazil Nagydíj óta, melyen három különböző csapat versenyzett a pole-pozícióért. Akkor Rubens Barrichellót (Ferrari), David Coulthardot (McLaren) és Mark Webbert (Jaguar) 44 ezredmásodperc választotta el egymástól, ezúttal pedig Charles Leclerc (Ferrari), Sergio Pérez (Red Bull) és Lewis Hamilton (Mercedes) végzett 54 ezreden belül.
Lewis Hamilton a szezon folyamán először rajtolhatott a top 3-ból, míg Fernando Alonso 5. helye a mindenkori enstone-i istálló (Lotus, Renault, Alpine) legjobb időmérős eredménye Szingapúrban 2013 óta. Kevin Magnussen 2014-es debütáló idénye óta először jutott be a Q3-ba Szingapúrban.

Vasárnap Sergio Pérez ellentmondást nem tűrően autózott és megszerezte pályafutása negyedik Forma–1-es győzelmét. A mexikói pilóta karrierje során először tudott egy idényen belül egynél több versenyt megnyerni. Ő lett a Forma-1 történetének ötvenedik versenyzője, aki egymást követő legalább három idényben versenyt tudott nyerni, valamint az ötvennyolcadik versenyző, aki a rajttól a célig vezetve tudott győzni egy futamon. Pérez pályafutása során 23. alkalommal állhatott fel a dobogóra, egyenlítve ezzel James Hunttal, Michele Alboretóval és Jacques Villeneuve-vel szemben az örökranglistán.
A Szingapúri Nagydíjak történetében most fordult elő először, hogy páros számú rajthelyről nyerték meg a futamot. Az eddigi tizenkét versenyből nyolcszor a pole-pozíció győzelmet is eredményezett, kétszer a 3.-, egyszer az 5.-, illetve 2008-ban, a legelső Szingapúri Nagydíjon a 15. rajthely tulajdonosa nyert.

A Red Bull Racing Sebastian Vettel 2013-as diadala óta először győzött Szingapúrban, Pérez pedig Vettel 2011-es sikerszezonja óta az első versenyző, aki egy idényen belül Monte-Carlóban és Szingapúrban is nyerni tudott. A Red Bull megszerezte továbbá a 14. dobogós helyezését Szingapúrban, győzelmek tekintetében pedig kiegyenlítettek a Mercedesszel szemben, ezzel ők a pálya legeredményesebb csapata.
Véget ért Max Verstappen öt futam óta tartó győzelmi sorozata, ezzel eldőlt, hogy a holland pilóta idén biztosan nem fogja megdönteni Sebastian Vettel 9 versenyes rekordját. Az egy éven belül aratott győzelmek rekordját azonban még mindig megdöntheti, ehhez hármat kellene megnyernie a hátralévő öt futamból. Verstappen továbbá az előző kilenc futamon mindig vezetett legalább egy körön keresztül, most ez a széria is véget ért.
A Ferrari tizenkét verseny óta először végzett mindkét autójával a dobogón. Charles Leclerc a szezon első három futama óta most először szerzett zsinórban három dobogós helyezést. Eddig amikor dobogón végzett és nem ő nyert, akkor mindig egy Red Bull pilóta állt a dobogó tetején.
A McLaren 4-5. helyével megelőzte a konstruktőri tabellán az Alpine-t. Lando Norris imolai dobogója óta a legjobb eredményét érte el, Daniel Ricciardo pedig a tavalyi Szaúd-arábiai Nagydíj óta most először végzett a legjobb öt között.
Beállította idei legjobb eredményét az Aston Martin. Korábban Sebastian Vettel végzett a 6. helyen az Azerbajdzsáni Nagydíjon, ezúttal pedig Lance Stroll érte el ezt az eredményt. A silverstone-i istálló idén mindössze másodszor könyvelhetett el kettős pontszerzést. 2017-es elsőkörös kiesését leszámítva ugyanakkor Vettel pályafutása legrosszabb szingapúri eredményét érte el.

Fernando Alonso a Szingapúri Nagydíjon teljesítette Forma–1-es pályafutása 351. futamát, ezzel már egyedüliként ő a sportág történetének legtapasztaltabb versenyzője.
Idén először fordult elő, hogy a leggyorsabb kört megfutó versenyző a legjobb tízen kívül végzett, ezért a bónuszpontot nem osztották ki. Az elkövető George Russell volt, aki pályafutása során másodszor futott leggyorsabb kört, legutóbb a 2020-as Szahíri Nagydíjon sikerült neki, amikor a koronavírusos Lewis Hamiltont helyettesítette.
Az idei volt a tizenharmadik Szingapúri Nagydíj, ebből a negyedik olyan, amely a kétórás időlimit miatt nem tudott végigfutni. Egyben továbbra is megmaradt a 100%-os Safety Car mérleg, úgyhogy jövőre bátran fogadjatok arra, hogy lesz biztonsági autó a futamon.