Cudar időben zajlott a Supercars évadának legkülönlegesebb versenye, a Bathurst 1000-es időmérője. Már a pénteki előkvalifikáció is nedves körülmények között zajlott, de a legjobb tíz számára fenntartott Shootout-ot szombaton meg sem tudták tartani a borzasztó időjárási körülmények miatt, így lényegében a péntek döntött a rajtsorrendről.
Ez alapján a Cameron Waters/James Moffat duó szerezte meg a pole pozíciót, hiszen ő futotta az előkvalifikáción a legjobb kört. A Tickford versenyzője egyébként szépen összeszedte magát, hiszen a csütörtöki edzéseken kétszer is piros zászlót okozott kicsúszásaival.
Race Control has advised that the Supercars Top 10 Shootout has been cancelled due to extreme weather, leaving the track in an unsafe condition for competition.
— Supercars (@supercars) October 8, 2022
Stewards are currently determining grid position for tomorrow's Repco Bathurst 1000 #RepcoSChttps://t.co/1SRXPRaA3P pic.twitter.com/wCOyQEh2f6
Az eső mellett az időmérő végén egy baleset is hátráltatta a versenyzők javításait, meg egyben hozott egy érdekes helyzetet. Macauley Jones és Shane Van Gisbergen nem értették meg egymást a hegy tetején lévő sikánban, aminek összeérés lett a vége. A címvédő kiforgatta a Brad Jones Racing versenyzőjét, aki nagy csattanással a falban kötött ki. A versenybírák Gisbergen-t találták bűnösnek, ezért egy három helyes rajtbüntetéssel sújtották. A listavezető így a 4. helyről a 7. pozícióba esik vissza.
BREAKING: Van Gisbergen penalised over Jones clash #RepcoSC #Bathurst1000https://t.co/Rb5Bqxqi8G pic.twitter.com/pB54g3Ug6d
— Supercars (@supercars) October 7, 2022
Waters mellőle egyébként Lee Holdsworth/Matthew Payne kettős indulhat, az idény végén visszavonuló ausztrál már tavaly is remekelt Chaz Mostert oldalán, aki egyébként pont mögüle indul majd a 3. helyről Fabian Coulthard segítségével.
Gisbergen büntetését követően meglepően előre került a mezőny egyik legkülönlegesebb párosa. A Greg Murphy/Richie Stanaway páros már tavaly is szeretett volna ebben a formában indulni, de az a projekt nem valósult meg. Idén viszont az Erebus csapat harmadik autójával ott lesznek, ráadásul az 5. helyre kvalifikálták magukat, ami igazán kiemelkedő.
Three Erebus cars in the ten and chaos at the chequered flag!@BoostAus qualifying highlights #RepcoSC #Bathurst1000https://t.co/PQDTKAwuAQ pic.twitter.com/zEiwNeG1hA
— Supercars (@supercars) October 7, 2022
Murphy-t remélhetőleg senkinek nem kell bemutatni, az új-zélandi ugyan bajnok soha nem lett a sorozatban, de négyszer nyerte meg a legendás versenyt és kétszer is másodikként zárt a bajnokságban. Stanaway a 2010-es évek elején a formaautózás utánpótlás szériáiból lehet ismerős, majd 2017-ben belekóstolhatott a Supercarsba is, ahol több szezont lehúzott, de hiába debütált briliánsan (konkrétan abban az évben Waters-el közösen megnyerték a Sandown 500-at), később teljes szezonosként elvérzett. Talán ezen a hétvégén ő is szépíthet.
A DJR csapat már feltűnést keltett csütörtökön, amikor is a csapat alapítója-vezetője, Dick Johnson (szintén korábbi nagy alakja a bajnokságnak) pályára vihette az immáron elkészült prototípust a jövőre debütáló hetedik generációs Ford Mustangból (mellette amúgy a fentebb említett Murhy is pályára hajtott a Camaroval). Versenyzőik azonban nem teljesítettek annyira jól. Bár a Davison testvérek bevitték a legjobb tízbe a 17-es számú Fordot, az Anton De Pasquale/Tony D’Alberto páros kiszorult a Shootoutról és csak 11. helyről indulnak.
Davison leads Waters, Kostecki in Practice 3 #RepcoSC #Bathurst1000https://t.co/PI4iJN8ynZ pic.twitter.com/Yp9Eu4jc02
— Supercars (@supercars) October 7, 2022
Szintén top tízen kívül végzett a Triple Eight másik autója volán mögött Broc Fenney-vel és a hétszeres bajnok csapatfőnökkel, Jamie Whincuppal.
A Triple Eight szabadkártyás alakulataként ismét a mezőnyben köszönthetjük Craig Lowndes-t is, Declan Fraserel kar vetve próbálnak minél jobb eredményt elérni, egyelőre a 16. rajtkocka lesz az övék vasárnapra.
Great to launch today that Declan Fraser and I will be part of the Supercheap Auto wildcard car this year at Bathurst with @tripleeightaus Can’t wait to get started with testing. 👍😀 pic.twitter.com/9r7M8PNS2W
— Craig Lowndes (@craiglowndes888) June 5, 2022
Bathurts 1000 teljes rajtrács:
1. Cam Waters › ![]() | 02:23.6168 | |
2. Lee Holdsworth › ![]() | 02:23.8296 | 0.2128 |
3. Chaz Mostert › ![]() | 02:23.8360 | 0.2193 |
4. Shane van Gisbergen › ![]() | 02:24.0664 | 0.4497 |
5. Richie Stanaway › ![]() | 02:24.3527 | 0.7359 |
6. Will Davison › ![]() | 02:24.4223 | 0.8055 |
7. Nick Percat › ![]() | 02:24.5634 | 0.9466 |
8. James Courtney › ![]() | 02:24.6455 | 1.0287 |
9. Brodie Kostecki › ![]() | 02:24.7897 | 1.1729 |
10. Will Brown › ![]() | 02:25.0004 | 1.3836 |
11. Anton De Pasquale › ![]() | 02:25.0081 | 1.3914 |
12. Andre Heimgartner › ![]() | 02:25.0130 | 1.3962 |
13. James Golding › ![]() | 02:25.0149 | 1.3981 |
14. Jamie Whincup › ![]() | 02:25.1273 | 1.5106 |
15. Thomas Randle › ![]() | 02:25.1521 | 1.5354 |
16. Craig Lowndes › ![]() | 02:25.3523 | 1.7356 |
17. Jake Kostecki › ![]() | 02:25.4653 | 1.8485 |
18. David Reynolds › ![]() | 02:25.4723 | 1.8556 |
19. Todd Hazelwood › ![]() | 02:26.0742 | 2.4575 |
20. Scott Pye › ![]() | 02:26.0764 | 2.4596 |
21. Chris Pither › ![]() | 02:26.4081 | 2.7914 |
22. Macauley Jones › ![]() | 02:26.6575 | 3.0407 |
23. Mark Winterbottom › ![]() | 02:27.0161 | 3.3994 |
24. Bryce Fullwood › ![]() | 02:27.1369 | 3.5201 |
25. Jack Le Brocq › ![]() | 02:27.5240 | 3.9072 |
26. Matt Chahda › ![]() | 02:28.2436 | 4.6269 |
27. Jack Smith › ![]() | 02:28.3813 | 4.7645 |
28. Tim Slade › ![]() | 02:31.3185 | 7.7017 |
A futamért természetesen dupla pontokat osztanak és bár ugyan Gisbergen előnye óriási, egy győzelemmel sokan előre tudnának lépni a pontversenyben. Nem lesz könnyű viadal, ez a pálya a legkisebb hibát is bünteti, ráadásul ha a tapasztalatlanabb váltó versenyző hibázik, akkor a fő pilóta számára is elúszott a verseny. A verseny magyar idő szerint hajnali 2:15-kor rajtol, a történésekről összefoglaló formájában mi is beszámolunk majd.
Címlapkép forrása: Supercars.com