🇦🇺 Bathurst 1000: A szombati Shootout törlése után Waters a pole-ban az esőáztatta Bathurstben

Cudar időben zajlott a Supercars évadának legkülönlegesebb versenye, a Bathurst 1000-es időmérője. Már a pénteki előkvalifikáció is nedves körülmények között zajlott, de a legjobb tíz számára fenntartott Shootout-ot szombaton meg sem tudták tartani a borzasztó időjárási körülmények miatt, így lényegében a péntek döntött a rajtsorrendről.

Ez alapján a Cameron Waters/James Moffat duó szerezte meg a pole pozíciót, hiszen ő futotta az előkvalifikáción a legjobb kört. A Tickford versenyzője egyébként szépen összeszedte magát, hiszen a csütörtöki edzéseken kétszer is piros zászlót okozott kicsúszásaival.

Az eső mellett az időmérő végén egy baleset is hátráltatta a versenyzők javításait, meg egyben hozott egy érdekes helyzetet. Macauley Jones és Shane Van Gisbergen nem értették meg egymást a hegy tetején lévő sikánban, aminek összeérés lett a vége. A címvédő kiforgatta a Brad Jones Racing versenyzőjét, aki nagy csattanással a falban kötött ki. A versenybírák Gisbergen-t találták bűnösnek, ezért egy három helyes rajtbüntetéssel sújtották. A listavezető így a 4. helyről a 7. pozícióba esik vissza.

Waters mellőle egyébként Lee Holdsworth/Matthew Payne kettős indulhat, az idény végén visszavonuló ausztrál már tavaly is remekelt Chaz Mostert oldalán, aki egyébként pont mögüle indul majd a 3. helyről Fabian Coulthard segítségével.

Gisbergen büntetését követően meglepően előre került a mezőny egyik legkülönlegesebb párosa. A Greg Murphy/Richie Stanaway páros már tavaly is szeretett volna ebben a formában indulni, de az a projekt nem valósult meg. Idén viszont az Erebus csapat harmadik autójával ott lesznek, ráadásul az 5. helyre kvalifikálták magukat, ami igazán kiemelkedő.

Murphy-t remélhetőleg senkinek nem kell bemutatni, az új-zélandi ugyan bajnok soha nem lett a sorozatban, de négyszer nyerte meg a legendás versenyt és kétszer is másodikként zárt a bajnokságban. Stanaway a 2010-es évek elején a formaautózás utánpótlás szériáiból lehet ismerős, majd 2017-ben belekóstolhatott a Supercarsba is, ahol több szezont lehúzott, de hiába debütált briliánsan (konkrétan abban az évben Waters-el közösen megnyerték a Sandown 500-at), később teljes szezonosként elvérzett. Talán ezen a hétvégén ő is szépíthet.

A DJR csapat már feltűnést keltett csütörtökön, amikor is a csapat alapítója-vezetője, Dick Johnson (szintén korábbi nagy alakja a bajnokságnak) pályára vihette az immáron elkészült prototípust a jövőre debütáló hetedik generációs Ford Mustangból (mellette amúgy a fentebb említett Murhy is pályára hajtott a Camaroval). Versenyzőik azonban nem teljesítettek annyira jól. Bár a Davison testvérek bevitték a legjobb tízbe a 17-es számú Fordot, az Anton De Pasquale/Tony D’Alberto páros kiszorult a Shootoutról és csak 11. helyről indulnak.

Szintén top tízen kívül végzett a Triple Eight másik autója volán mögött Broc Fenney-vel és a hétszeres bajnok csapatfőnökkel, Jamie Whincuppal.

A Triple Eight szabadkártyás alakulataként ismét a mezőnyben köszönthetjük Craig Lowndes-t is, Declan Fraserel kar vetve próbálnak minél jobb eredményt elérni, egyelőre a 16. rajtkocka lesz az övék vasárnapra.

Bathurts 1000 teljes rajtrács:

1. Cam Waters › Driver number Monster Energy Racing – Ford Mustang GT02:23.6168
2. Lee Holdsworth › Driver number Penrite Racing – Ford Mustang GT02:23.82960.2128
3. Chaz Mostert › Driver number Mobil 1 Optus Racing – Holden Commodore ZB02:23.83600.2193
4. Shane van Gisbergen › Driver number Red Bull Ampol Racing – Holden Commodore ZB02:24.06640.4497
5. Richie Stanaway › Driver number Boost Mobile Racing 51 – Holden Commodore ZB02:24.35270.7359
6. Will Davison › Driver number Shell V-Power Racing Team – Ford Mustang GT02:24.42230.8055
7. Nick Percat › Driver number Mobil 1 NTI Racing – Holden Commodore ZB02:24.56340.9466
8. James Courtney › Driver number Snowy River Racing – Ford Mustang GT02:24.64551.0287
9. Brodie Kostecki › Driver number Boost Mobile Racing by Erebus – Holden Commodore ZB02:24.78971.1729
10. Will Brown › Driver number Boost Mobile Racing by Erebus – Holden Commodore ZB02:25.00041.3836
11. Anton De Pasquale › Driver number Shell V-Power Racing Team – Ford Mustang GT02:25.00811.3914
12. Andre Heimgartner › Driver number R&J Batteries Racing – Holden Commodore ZB02:25.01301.3962
13. James Golding › Driver number Subway PremiAir Racing – Holden Commodore ZB02:25.01491.3981
14. Jamie Whincup › Driver number Red Bull Ampol Racing – Holden Commodore ZB02:25.12731.5106
15. Thomas Randle › Driver number Castrol Racing – Ford Mustang GT02:25.15211.5354
16. Craig Lowndes › Driver number Supercheap Auto Racing – Holden Commodore ZB02:25.35231.7356
17. Jake Kostecki › Driver number Tradie Racing – Ford Mustang GT02:25.46531.8485
18. David Reynolds › Driver number Penrite Racing – Ford Mustang GT02:25.47231.8556
19. Todd Hazelwood › Driver number Truck Assist Racing – Holden Commodore ZB02:26.07422.4575
20. Scott Pye › Driver number Alspec Racing – Holden Commodore ZB02:26.07642.4596
21. Chris Pither › Driver number PremiAir Coca Cola Racing – Holden Commodore ZB02:26.40812.7914
22. Macauley Jones › Driver number Kubota – Holden Commodore ZB02:26.65753.0407
23. Mark Winterbottom › Driver number IRWIN Racing – Holden Commodore ZB02:27.01613.3994
24. Bryce Fullwood › Driver number Middy’s Electrical Racing – Holden Commodore ZB02:27.13693.5201
25. Jack Le Brocq › Driver number Truck Assist Racing – Holden Commodore ZB02:27.52403.9072
26. Matt Chahda › Driver number Caltex Young Stars – Holden Commodore ZB02:28.24364.6269
27. Jack Smith › Driver number SCT Racing – Holden Commodore ZB02:28.38134.7645
28. Tim Slade › Driver number CoolDrive Auto Parts – Ford Mustang GT02:31.31857.7017

A futamért természetesen dupla pontokat osztanak és bár ugyan Gisbergen előnye óriási, egy győzelemmel sokan előre tudnának lépni a pontversenyben. Nem lesz könnyű viadal, ez a pálya a legkisebb hibát is bünteti, ráadásul ha a tapasztalatlanabb váltó versenyző hibázik, akkor a fő pilóta számára is elúszott a verseny. A verseny magyar idő szerint hajnali 2:15-kor rajtol, a történésekről összefoglaló formájában mi is beszámolunk majd.

Címlapkép forrása: Supercars.com

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.