A címvédő előnye eddig is tetemes volt, de immáron karnyújtásnyira attól, hogy megvédje bajnoki címét és háromszoros bajnokká váljon. Bathurst pedig hozta a szokásost: drámákat, felfordulást és kiszámíthatatlanságot.
Már az első kör sem sikerült zökkenőmentesen: James Moffat Mustangjának a hátsó kerekei nagyon kiforogtak a pole-ból, így Lee Holdsworth vette át a vezetést rögtön az első kanyarban, míg mögé Fabian Coulthard jött fel, aki ügyesen kerülte ki a Tickford Fordját. A tegnapi esőzéseknek a lenyomata azért mára is megmaradt jelentős víztócsákban, erre faragott rá Jerry Perkins és Jamie Whincup, akik az egyenes szakaszon úsztak fel és értek össze, majd forogtak be a mezőny közepén. Szerencsére el nem találták őket, habár hátrébb a hirtelen fékezés miatt többen egymásba csúsztak, Zak Best pedig a falnak csapódott a vizes fűre kimenve.
The 2022 Repco Bathurst 1000 is away and there is massive drama in the mid-pack!#RepcoSC #Bathurst1000 pic.twitter.com/Kyimp36BCU
— Supercars (@supercars) October 9, 2022
A biztonsági fázis után, Holdsworth vezetésével ment tovább a verseny, de nem telt el kettő kör sem, ismét jöhetett a safety car, ugyanis újabb versenyzők törték az autóikat rommá. Zane Goddard Greg Murhy-t próbálta kifékezni a pálya legkeményebb féktávján a Chase-ben, de lecsúszott a pályáról a sárba, ahonnan az aszfaltra visszatérve a saras gumin nem bírt normálisan irányba állni és először a 8-as Holdennek csapódott, majd tehetetlenül beléjük szállt Matt Campbell is, aki már nem tudott hová kitérni. A többiek is éppen elkerülték, Tony D’Alberto még ki is forgatta közben Michael Caruso autóját.
That is a heavy hit!
— Supercars (@supercars) October 9, 2022
We are under bp ultimate Safety Car again at the Repco Bathurst 1000 #RepcoSC #Bathurst1000 pic.twitter.com/jYBjf7OVNP
A 11. körben az időjárás is kicsit megviccelte a mezőnyt, ugyanis a pálya utolsó kanyarjaiban elkezdett szemerkélni az eső, még máshol meg sütött a nap. Kijelenthetjük, hogy ezen a hétvégén igazi bolond időjárás fogadta a mezőnyt.
Hamarosan Kurt Kostecki csúszott ki, szintén a Chase-ben és ragadt bele a sárba, de visszatudott jönni körhátrányban. Ők amúgy kimondottan sokat csúsztak ki az elmúlt három napban, szinte mindegyik edzésen is jártak a pálya szélén.
Third bp ultimate Safety Car in 17 laps. Twitter admin has burned a hole through the keyboard..#RepcoSC #Bathurst1000 pic.twitter.com/mzSCjZpgdt
— Supercars (@supercars) October 9, 2022
De ez a kanyar amúgy is szedte az áldozatokat, később Alex Davison csúszott bele itt a gumifalba, majd a sárban fürdő Mustangot valahogyan csak kihozta a csapdából. Egyébként is egyes autók úgy néztek ki a verseny ezen pontján, mintha egy rallycross versenyről jöttek volna.
Alex Davison has gone off the track at The Chase and looks to be stuck in the mud #RepcoSC #Bathurst1000 pic.twitter.com/v3HIpSYNFT
— Supercars (@supercars) October 9, 2022
Számos szép párharcot is láthattunk, amik közül kiemelkedő volt a Waters vs Coulthard csata. Szegény Fabian ha már idénre állandó ülés nélkül maradt, legalább a beugrás alkalmával részt vehetett a móka lényegi részében.
Update: Waters now leads the race!#RepcoSC #Bathurst1000 https://t.co/W08cJrISao
— Supercars (@supercars) October 9, 2022
Waters viszont hiába jött fel nagyon szépen, később már Mofattel a volán mögött megint jelentősen visszaesett a 6-os alakulat, miután Brodie Kostecki forgatta ki a Fordot, Moffat pedig elég nehézkesen tudta visszaforgatni menetirányba az autót a szűk pályarészen.
We interrupt the Bathurst banter to bring you actual motorsport coverage.
— Supercars (@supercars) October 9, 2022
Moffat has been turned and loses bulk positions #RepcoSC #Bathurst1000 pic.twitter.com/cEY04eoPsq
A nagy visszatérő Greg Murphy sem úszta meg forgás nélkül, őt a körhátrányban lévő Jake Kostecki lökte ki, de az új-zélandi félelmet nem ismerve mentette a helyzetet, itt látszott a rutin és a tapasztalat. Sajnos amúgy amilyen biztatóan kezdődött számukra a futam, végül olyannyira visszacsúsztak a középmezőnybe, nyilván ez a kiforgás sem segített.
Murphy spins after being tagged by J.Kostecki.
— Supercars (@supercars) October 9, 2022
Kostecki has been given a fifteen second time penalty #RepcoSC #Bathurst1000 pic.twitter.com/lyP7XWs6N3
Természetesen a Forrest Elbow kanyar is szedte az áldozatokat. A verseny első felében Tim Blanchardot tette a falba, majd a vége felé ugyanitt Nick Percat is falat fogott, majd a sérült felfüggesztéssel megpróbált visszavánszorogni a bokszba, de számára véget ért a verseny.
Ouch!
— Supercars (@supercars) October 9, 2022
A costly error for Percat #RepcoSC #Bathurst1000 pic.twitter.com/qEAbrbtBHt
A verseny utolsó SC fázisát Will Davison idézte elő, aki az első egyenes végén állt a falba. A DJR versenyzője félre váltott a kanyar előtt, emiatt blokkoltak a kerekek és nyílegyenesen belecsapódott a falba, az amúgy is viseltes autóval.
The Davison brothers are out of the race 😢#RepcoSC #Bathurst1000 pic.twitter.com/sHiM1Stnrl
— Supercars (@supercars) October 9, 2022
A végén még Chaz Mostert próbálta megszorongatni az élen álló Shane van Gisbergen-t, de egyszerűen nem talált fogást a bajnokon. Az új-zélandi folytatta idei brutális győzelmi menetelését, megszerezte idei 19. győzelmét, ezzel már megdöntve Scott McLaughlin egy szezonon belül szerzett győzelmeinek a rekordját. Az előnye így már 567 pontra duzzadt, ami azt jelenti, hogy két hét múlva Gold Coast-on, akár már be is biztosíthatja a harmadik bajnoki címét. Garth Tanderrel az oldalán immáron harmadszor nyertek itt zsinórban, a Holden pedig messze a legszebb módon búcsúzik a Mount Panoramától. Mostert lett végül a második, Waters pedig a nehézségek ellenére visszaküzdötte magát a dobogóra.
A fitting Mountain farewell for Holden 🦁@shanevg97 and @GarthTander are the 2022 Repco Bathurst 1000 winners! #RepcoSC #Bathurst1000 pic.twitter.com/dv8oRFfpxA
— Supercars (@supercars) October 9, 2022
Mögöttük Brodie Kostecki végzett, aki szintén megérdemel egy dicséretet, de Broc Feeney is keményen tartotta magát és ha csak abból indulunk, hogy a 88-as Holden a rajt után még a mezőnnyel szemben állt és utolsónak visszaesett, ez az 5. hely egyáltalán nem is rossz eredmény.
A beugró alakulatok közül Craig Lowndes és Declan Fraser a 8. helyen látták meg a kockás zászlót, Murphy és Stanaway pedig végül éppen kiszorultak a legjobb tízből.
Bathurst 1000 végeredménye:
1. Shane van Gisbergen › Garth Tander › ![]() | 300 |
2. Chaz Mostert › Fabian Coulthard › ![]() | 276 |
3. Cam Waters › James Moffat › ![]() | 258 |
4. Brodie Kostecki › David Russell › ![]() | 240 |
5. Broc Feeney › Jamie Whincup › ![]() | 222 |
6. Lee Holdsworth › Matthew Payne › ![]() | 204 |
7. Anton De Pasquale › Tony D’Alberto › ![]() | 192 |
8. Craig Lowndes › Declan Fraser › ![]() | 180 |
9. Bryce Fullwood › Dean Fiore › ![]() | 168 |
10. Will Brown › Jack Perkins › ![]() | 156 |
11. Richie Stanaway › Greg Murphy › ![]() | 144 |
12. James Golding › Dylan O’Keeffe › ![]() | 138 |
13. Macauley Jones › Jordan Boys › ![]() | 132 |
14. Jack Le Brocq › Aaron Seton › ![]() | 126 |
15. Mark Winterbottom › Michael Caruso › ![]() | 120 |
16. Scott Pye › Tyler Everingham › ![]() | 114 |
17. Jake Kostecki › Kurt Kostecki › ![]() | 108 |
18. Matt Chahda › Jaylyn Robotham › ![]() | 102 |
19. Tim Slade › Tim Blanchard › ![]() | 96 |
20. Todd Hazelwood › Jayden Ojeda › ![]() | 90 |
21. Chris Pither › Cameron Hill › ![]() | 84 |
22. Nick Percat › Warren Luff › ![]() | 78 |
NC Will Davison › Alex Davison › ![]() | 0 |
NC Jack Smith › Jaxon Evans ![]() | 0 |
NC James Courtney › Zane Goddard › ![]() | 0 |
NC Andre Heimgartner › Dale Wood › ![]() | 0 |
NC David Reynolds › Matt Campbell › ![]() | 0 |
NC Thomas Randle › Zak Best › ![]() | 0 |
Folytatás két hét múlva Gold Coaston, az óceánparti utcai pályán, ahová három év kihagyást követően tér vissza a bajnokság.
Címlapkép forrása: Supercars.com