Noha egész hétvégén csak egy pontot gyűjtött, Dino Beganovic így is közel került a Formula Regional European Championship bajnoki címéhez!
Barcelonában folytatódott a hétvégén a Formula Regional European Championship by Alpine 2022-es szezonja. Lássuk először, hogy milyen változások történtek a mezőnyben Ausztria óta!
- Visszatért a G4 Racinghez Axel Gnos. A svájci pilóta még a belga hétvége szabadedzésén sérült meg, akkor vissza is kellett lépnie a futamoktól, Ausztriába pedig el sem tudott utazni.
- A Prema Powerteam csapatánál Hamda Al Qubaisi helyét nővére, Amna vette át.
- Továbbra is megtartotta Pierre-Louis Chovet-t az RPM istálló, a francia azonban ezúttal is szabadkártyával indult, vagyis a végeredménybe beleszámított ugyan, de pontokat nem kaphatott helyezéseiért.

Az első időmérő edzést a ködös időjárás miatt csúsztatni kellett, aminek az lett a következménye, hogy két csoport helyett egyben ment a 35 autós mezőny. A forgalom elkerülése és a szélárnyékcsata egy remek küzdelmet hozott, melynek végén Paul Aron szerezte meg a pole-pozíciót 1:40.774-es idővel. Mögötte meglepetésre Dilano van ‘t Hoff végzett a 2. helyen, majd Barrichello, Fornaroli, Bernier, David, Dufek, Montoya és Haverkort következtek. Beganovic csak 11. lett, míg Mini a 13. helyen végzett.
Az első futam rajtrácsa
A nyitóversenyen tehát Aron és David előtt óriási esély nyílt összetett lemaradásuk csökkentésére, hiszen Beganovic és Mini is a top tízen kívülről rajtolhattak. Aron jól fogta meg a rajtot és gond nélkül megtartotta a vezetést, és igazán nagy változások nem is történtek az élmezőnyben. Mini egy kör alatt a 8. helyig jött előre, miközben Beganovic a 14. helyre esett vissza, közvetlenül Révész Levente elé.
A frontvonalak itt hosszú időre megmerevedtek: Aron magabiztos előnyt épített ki, van ‘t Hoff simán tartotta a 2. helyet, és Davidnek is egészen a táv kétharmadáig kellett várnia, mire meg tudta előzni Barrichellót. Mini viszonylaghamar megelőzte Haverkortot, majd a 12. körben már Dufeket támadta, sikerült is neki a manőver, csakhogy közben Haverkort mindkettejüket visszaelőzte. Dufeket ugyanebben a körben megelőzte Dürksen is, miközben David a célegyenesben megelőzte van ‘t Hoffot is, így már a 2. helyen haladt.

A francia hamar beérte Aront is, egyetlen támadása a 17. körben azonban nem vezetett eredményre, így az észt megszerezte idei ötödik futamgyőzelmét is! A célvonalon mindössze 0,147 másodperc választotta el a két versenyzőt, van ‘t Hoff pedig úgy lett harmadik, hogy eddig egy 18. hely volt a legjobbja. Barrichello tempója az utolsó körökre drámaian visszaesett, elment mellette Haverkort és Mini is, utóbbi pedig időközben Dufeket is maga mögé utasította, így egy 5. helyet szerzett.
Bortoleto a 15. helyről rajtolva a 8.-ig tudott előrejönni, az utolsó pontokat pedig Fornaroli és Dürksen csípték el. Beganovic nem tudott jó tempót autózni és csak 11. lett, így az első és a negyedik helyezett közötti 78 pontos különbség mindjárt 60-ra olvadt. Révész Levente idei legjobb eredményét elérve 14. lett.
Az első futam végeredménye
Vasárnap Gabriele Bortoleto kvalifikált a pole-ba, csak néhány másodperccel megelőzve a másik csoport legjobbját, Chovet-t. A második sorból David és Aron, a harmadikból Tangavelou és Haverkort rajtolhattak vasárnap. Mini és Beganovic egymás mögül, a 9-10. helyről kezdhettek. Révész Levente rövid ideig a 2. helyen is állt, végül 16. lett.
A második futam rajtrácsa
Vasárnap kis túlzással a rajtnál több esemény történt, mint az előző nap az egész versenyen. Bortoleto a pole-ból simán megtartotta a vezetést, David lerajtolta Chovet-t és feljött 2.-nak, mögöttük viszont több incidens is történt. Pár méterrel a rajtvonal után Aron és Tangavelou szendvicsbe zárták Haverkortot, a hármas kontaktból pedig a francia jött ki a legrosszabbul, rögtön ki is állt. Az első sikánnál pedig a nyitóverseny hőse, van ‘t Hoff pördült meg, miután ütközött Bilinskivel.
Tangavelou autójának mentése miatt rövid időre a biztonsági autót is a pályára küldték, majd miután újraindult a verseny, Bortoleto elkezdett egy kisebb előnyt kiépíteni. A brazil autója azonban a vártnál jobban fogyasztotta a gumikat, így David hamar ledolgozta hátrányát és a 11. körben támadást indított a győzelemért. Bortoleto azonban kitartott, kettejük csatája pedig egészen addig folytatódott, amíg négy körrel a vége előtt ismételten a pályára nem küldték a biztonsági autót.

Az első újraindítást követően Beganovic volt a kelleténél agresszívebb és leszorította a pályáról Bernier-t. A francia számos pozíciót veszített, de a futam végére visszaküzdötte magát a 11. helyig és elkezdte támadni a bajnoki éllovast az utolsó pontért. A két autó az 5-ös kanyarban ismét összeért, Bernier kisodródott a sóderágyba és véget ért a versenye. Ekkor jött másodszor a Safety Car.
Bernier-nek vélhetően fájdalmai voltak, ugyanis sokáig nem tudott kiszállni az autójából, a biztonsági autós fázis emiatt kitartott a futam végéig. Bortoleto így a Safety Car mögött szerezte meg idei második futamgyőzelmét, David számára pedig a 2. hely is szép eredmény ugyan, de ha a R-ace GP kicsit okosabb és korábban előre engedi a franciát, akkor a 2-3-4. helyeken kettő ponton belül lehetne Mini, Aron és David…
Chovet ausztriai beugrása után újra 3. lett, azonban mivel ő szabadkártyás, a 15 pontot a pályán negyedikként célba érő Aron kapta meg. Bortoleto győzelme miatt Haverkortnak is nagyon kellettek a pontok, a holland ezúttal egy 5. helyet szállított, őt pedig a zsinórban negyedszer pontot szerző Dürksen követte. Mini ezúttal 7. lett, majd Fornaroli, Fluxá és Beganovic következtek. Az utolsó pontot Francesco Braschi csípte el, idei legjobb eredményét elérve. Révész Levente 30. lett.
A második futam végeredménye
Egyetlen hétvégével a szezon vége előtt Beganovic előnye 38 pont Mini-, 39 Aron- és 47 David előtt. Az 5. helyért folytatott küzdelemben Haverkort 19 ponttal előzi meg Bortoletót, Belov pedig továbbra is a 7. helyen áll, annak ellenére, hogy négy hétvégét kihagyott. A csapatok értékelését a Prema Powerteam megnyerte, a R-ace GP is bebiztosította a 2. helyet, és ahhoz is óriási drámának kellene történnie Mugellóban, hogy a Van Amersfoort Racing meg tudja előzni az ART Grand Prix-t. Az 5. helyért még nagy meccs lesz az MP Motorsport és a Trident között, a KIC Motorsport és a G4 Racing pedig továbbra is azért küzd, hogy legalább egy pontjuk legyen.