Dietrich Mateschitz tragikus halála miatt kicsit az emlékezésről is szólt az austini hétvége, de természetesen ezúttal is dőltek meg érdekes rekordok, csúcsok is.
A szombati időmérő edzésen Carlos Sainz megszerezte Forma–1-es pályafutása harmadik pole-pozícióját, egyenlítve az örökranglistán több más versenyző mellett Daniel Ricciardóval is. A Ferrari 2006 óta először kvalifikált a pole-ba az Amerikai Nagydíjon, és történetük során először Austinban. Az olasz istálló továbbá idei tizenkettedik rajtelsőségét szerezte meg, ezzel beállította egyéni csúcsát, korábban csak 2004-ben rajtolhattak ilyen sokszor az első rajtkockából.
A Mercedes idei legjobb időmérős eredményét érte el, korábban még nem sikerült mindkét autóval a legjobb négy közé kerülniük. Az Aston Martin ugyancsak beállította visszatérése óta a legjobb rajthelyezését Lance Stroll 5. helyével, tavaly Sebastian Vettel rajtolhatott Belgiumban ötödikként (ez csak 2021-es visszatérésük óta érvényes, 1959-ben Roy Salvadorinak volt egy 2. helye is Aintree-ben).
Vasárnap a biztonsági autó egy váratlanul izgalmas befejezést eredményezett, végül pedig Max Verstappen tudta megszerezni pályafutása 33. futamgyőzelmét (ez pontosan annyi, mint Verstappen régebbi rajtszáma, és amennyi futamgyőzelme az összes amerikai pilótának van együttvéve). A holland pilóta ezzel már egyedül áll hatodikként az örökranglistán, megelőzve Fernando Alonsót, és már csak nyolc diadallal van lemaradva a legendás Ayrton Sennától. Verstappen az első 1981 és Alan Jones óta, aki egy éven belül két versenyt is nyert az Egyesült Államokban.

Verstappen lett a Forma-1 történetének harmadik versenyzője Michael Schumacher és Sebastian Vettel után, aki egy éven belül tizenháromszor győzött, és még van három versenye, hogy meg is döntse a rekordot. A mai volt zsinórban a Red Bull Racing nyolcadik futamgyőzelme, ezzel már csak egy diadalra vannak saját egyéni rekordjuktól, melyet a 2013-as idény végén állított fel Sebastian Vettel egymaga (ez egyébként a pilóták között rekord).
Vettel a 19 futamos 2013-as idényben győzött 13-szor (ez pontosan annyi verseny, mint amennyire Verstappennek is szüksége volt idén a 13 diadal eléréséhez), azonban amíg Vettel mind a 13 győzelme az első sorból rajtolva született, addig Verstappen idén 13-ból hatszor a harmadik vagy rosszabb helyről indulva győzött. Schumachernek 2004-ben csak 18 futam kellett a 13 győzelemhez, de ebből is csak kettő született az első soron kívülről. Vettel átlagos rajtpozíciója a 2013-as 13 győzelme során 1,38, Schumacheré 2004-ben 1,85 volt, míg Verstappené idén 3,92.
A Red Bull Racing Austinban megszerezte története ötödik konstruktőri világbajnoki címét, ezzel már csak hárommal vannak lemaradva a Mercedestől és kettővel a legendás Lotus istállótól. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Red Bull Powertrains legelső idényében világbajnok autónak adott erőforrást, az utolsó ilyen gyártó a Repco volt még 1966-ban.

Lewis Hamilton az Amerikai Nagydíjon teljesítette Forma–1-es pályafutása 307. futamát, ezzel már egyedüliként ő a Forma-1 történetének legtapasztaltabb brit versenyzője, egyben egyenlített az örökranglistán Michael Schumacherrel szemben. A hétszeres világbajnoknak Austinban volt eddig a legkomolyabb esélye idén a futamgyőzelemre, azonban ez továbbra sem sikerült neki, de most volt eddig a legközelebb hozzá (5,023 mp). Hamilton egyúttal fenntartotta jó austini sorozatát, eddig minden itteni versenyen a legjobb négy között végzett.
Charles Leclerc megszerezte pályafutása huszonharmadik, idei tizedik dobogós helyezését, ezzel ismét ő áll a 2. helyen összetettben. A monacói pilóta a dobogós helyezések örökranglistáján egyenlített James Hunttal, Michele Alboretóval és Jacques Villeneuve-vel szemben, és már csak eggyel van elmaradva bajnoki riválisától, Sergio Péreztől. Leclerc lett továbbá a Forma-1 történetének kilencvenkilencedik versenyzője, aki zsinórban öt dobogós helyezést szerzett. Nem volt ilyen sikeres futama Sainznak, a spanyol pilóta az előző két versenyen összesen egy kört tudott megtenni (ráadásul ez már másodszor fordul elő vele idén).
Sebastian Vettel idén először állt vezető helyen egy futamon, ezzel ő lett a nyolcadik különböző pilóta, akinek ez sikerült (a statisztikában a vezető helyen befejezett körök számítanak, így például Mick Schumacher hiába állt néhány másodpercig az első helyen Suzukában, erre a listára nem fér fel). A német pilóta ezzel átlépte a 3500 vezetett kört pályafutása során.

George Russell pályafutása során harmadik alkalommal futott leggyorsabb kört egy versenyen, egyenlítve – többek között – Pierre Gasly-val és Carlos Sainzcal szemben. A brit pilóta volt egyébként az egyetlen a futam során, aki használta a piros oldalfalú lágy gumikat.
Nyolcadik helyével Kevin Magnussen véget vetett a Haas hét verseny óta tartó, pontszerzés nélküli sorozatának, amely a leghosszabb volt idén minden csapatot figyelembe véve. A pilóták között ez a rossz széria Yuki Tsunodát illette, a japán azonban szintén pontot szerzett Austinban. A mostani eredménnyel egyébként a Haas 38 pontos idén, így az AlphaTauri már csak a tökutolsó Williamset előzi meg. Ezzel az idei a kisebbik Red Bull-os csapat legrosszabb szezonja 2018 óta. A Haas egyébként története során másodszor szerzett pontot hazai pályán, Romain Grosjean 2016-os 10. helye után.
Az idei volt a tizedik Forma–1-es verseny Austinban, és eddig mind a tízet az első sorból rajtoló valamelyik versenyző nyerte meg.