Edoardo Mortarával és Maximilian Güntherrel támad első Formula-E idényében a Maserati!
A Maseratinak több mint tíz éve nem volt semmilyen motorsport programja, jövőre viszont ez megváltozik, miután a márkát integrálták a Stellantis Csoportba, a franciáknak pedig feltett szándéka a Maserati berobbantása az elektromossportautó-piacra. Ennek részeként 2025 végéig 30 milliárd eurót fektetnek be, és a terv részeként szolgál majd a Formula-E projekt is, melynek indítását januárban jelentették be. A történet lényeges eleme, hogy a csapatot a Venturi Racing fogja működtetni, míg a Maserati nem csak átemblémázza a szintén a Stellantishoz tartozó, jövőre a Penske által is használt DS hajtásláncokat, hanem saját elektromos motort fejleszt a csapata számára.
Hosszú találgatások sorozata után ma bejelentették a csapat leendő versenyzőit is. A Maserati MSG Racing megtartja a Venturitól Edoardo Mortarát, mellé pedig érkezik a korábbi Formula–2-es futamgyőztes, a Formula–E-ben négy szezonnyi tapasztalattal rendelkező Maximilian Günther.
Edoardo Mortara and Maximilian Günther. Helmets off. Take a good look before they race away in Season 9 @FIAFormulaE.#RACEBEYOND #BornOnTrack pic.twitter.com/wmMp4EuOFJ
— Maserati MSG Racing (@Maserati_FE) November 3, 2022
A Formula–E-ben közülük Mortara mutatott fel eddig jobb eredményeket. Az olasz-svájci 2017 óta versenyez a szériában, azóta végig a Venturi pilótája volt. Az öt idénye során hat versenyt nyert meg és kétszer is az utolsó fordulóig esélyes volt a világbajnoki címre, de egyik alkalommal sem tudta megszerezni azt. Günther 2018-ban kezdett a GEOX Dragon csapatával, majd átigazolt az Andretti–BMW-hez, ahol két idényt töltött el. Ez idő alatt három futamot nyert és egy összetett 9. helyezést ért el, majd átigazolt a Nissanhoz, ahol azonban csak bukdácsolt, pontot is alig szerzett.