🇩đŸ‡Ș ABU DHABI NAGYDÍJ: Verstappen simĂĄn nyerte a szezonzĂĄrĂłt, Vettel elbĂșcsĂșzott

Gyorsan eltelt ez az Ă©v is, Ă©s bĂĄr a lĂ©nyegi kĂ©rdĂ©sek mĂĄr hetekkel korĂĄbban eldƑltek, azĂ©rt maradtak fontos ĂŒgyek Abu Dhabira is.


Szabadedzések:

A pĂ©nteki elsƑ szabadedzĂ©sen nem kevesebb, mint hĂ©t fiatal versenyzƑ Ă©s egy visszatĂ©rƑ nagy öreg ĂŒlhettek autĂłba. Az Ășjoncok tĂĄborĂĄt Liam Lawson (Red Bull), Robert Shwartzman (Ferrari), Jack Doohan (Alpine), Patricio O’Ward (McLaren), Felipe Drugovich (Aston Martin), Pietro Fittipaldi (Haas) Ă©s Logan Sargeant (Williams) erƑsĂ­tettĂ©k, mĂ­g az Alfa Romeo Robert KubicĂĄnak adott lehetƑsĂ©get.

Az edzĂ©sen a kezdeti 1:28-as idƑk hamar elkezdtek javulni, Hamilton negyed ĂłrĂĄval a vĂ©ge elƑtt futotta meg azt az 1:26.633-at, ami vĂ©gĂŒl a legjobb idƑ maradt. A Mercedes örömĂ©t Russell tette teljessĂ©, aki a 2. helyre hozta be a mĂĄsik EzĂŒstnyilat, aztĂĄn Leclerc, PĂ©rez, Lawson Ă©s Vettel következtek. Sargeant egy alkalommal megpördĂŒlt, ugyanabban a kanyarban, ahol nem sokkal azelƑtt az F2-es szabadedzĂ©sen is bemutatott egy piruettet, de a falat sikerĂŒlt elkerĂŒlnie.

A mĂĄsodik szabadedzĂ©sen, mĂĄr szĂŒrkĂŒletben hamar nagyon jĂł idƑket tudtak futni a versenyzƑk, a lĂĄgy gumikat az elsƑ edzĂ©st kiĂŒlƑ Verstappen tette fel elƑször. A holland vĂ©gĂŒl 1:25.146-ig tudott lemenni, ezzel megnyerve az edzĂ©st, csapattĂĄrsa, PĂ©rez viszont több mint hĂ©t tizedet kapott tƑle. KettejĂŒk közĂ© befĂ©rt Russell, Leclerc Ă©s Hamilton is, mĂ­g Sainznak a 6. hely jutott. JĂłl ment a kĂ©t Alpine, valamint a McLarenek Ă©s Bottas is. Hamiltonnak egyszer meggyƱlt a baja Magnussennel, de ezt leszĂĄmĂ­tva komolyabb incidens nem törtĂ©nt.

A harmadik gyakorlĂĄson, mĂĄr szombaton maradt az Ă©len a Red Bull, PĂ©rez a hĂ©tvĂ©ge ekkor legjobb idejĂ©vel gyƑzött, Ƒt mĂĄsfĂ©l tized lemaradĂĄssal követte Verstappen. A 3-4. helyen a kĂ©t Mercedes vĂ©gzett, a Ferrarikat pedig mĂ©g Norris is megverte.

Az edzĂ©s közĂ©psƑ szakaszĂĄban törtĂ©nt egy Ă©rdekes jelenet. Az egyik rĂĄzĂłkövön megsĂ©rĂŒlt Gasly autĂłjĂĄnak egyik karosszĂ©riaeleme, ami defektet okozott, a pĂĄlyĂĄra kerĂŒlt törmelĂ©kek miatt pedig piros zĂĄszlĂłkat mutattak be. Hamilton ennek ellenĂ©re Norrist Ă©s Magnussent is megelƑzte, ami miatt utĂłlag beidĂ©ztĂ©k egy meghallgatĂĄsra. A bĂŒntetĂ©st vĂ©gĂŒl megĂșszta a hĂ©tszeres vilĂĄgbajnok, mert a telemetriai adatok szerint nem volt elĂ©g ideje reagĂĄlni, tĂșl kĂ©sƑn jött a jelzĂ©st, az elƑzĂ©st mĂĄr nem tudta elkerĂŒlni.

IdƑmĂ©rƑ edzĂ©s:

MeglehetƑsen nyugodt idƑmĂ©rƑt teljesĂ­tett a mezƑny Abu Dhabiban, kĂŒlönösebb meglepetĂ©sek nĂ©lkĂŒl. A Q1-ben a Red Bullok mĂ©g magasabbra tettĂ©k a lĂ©cet, csak Ƒk tudtak bemenni 1:25 alĂĄ, a leggyorsabb viszont ezĂșttal mĂĄr Verstappen volt. RemekĂŒl ment Vettel, aki a 6. helyre hozta be az Aston Martint, tovĂĄbbjutott Mick Schumacher is, mĂ­g Alonso Ă©ppen csak tovĂĄbbcsordogĂĄlt a 15. helyen. Kiesett Magnussen, Gasly, Bottas, Albon Ă©s Latifi.

A Q2-ben nagyon szoros volt a mezƑny, amit jĂłl pĂ©ldĂĄz, hogy a teljes mezƑny egy mĂĄsodpercen belĂŒl vĂ©gzett. Az Ă©len PĂ©rez zĂĄrt, a Red Bullokat viszont elvĂĄlasztotta egymĂĄstĂłl a kĂ©t Ferrari, a Mercedesek közĂ© pedig Norris fĂ©rkƑzött be. TovĂĄbbjutott a mĂĄsik McLarennel Ricciardo is, az Ă©lete utolsĂł F1-es idƑmĂ©rƑjĂ©t teljesĂ­tƑ Vettel ugyancsak Q3-ba vitte az Aston Martint, illetve sikerĂŒlt ez Oconnak is. Kiesett Alonso, Tsunoda, Schumacher, Stroll Ă©s Zhou.

A döntƑ felvonĂĄsban Verstappen robbantott Ă©s egyedĂŒlikĂ©nt 1:24 alatt autĂłzva megszerezte idei hetedik pole-pozĂ­ciĂłjĂĄt! A 2. helyĂ©rt PĂ©rez Ă©s Leclerc voltak csatĂĄban, vĂ©gĂŒl nĂ©gy szĂĄzaddal a mexikĂłi bizonyult jobbnak, Ă­gy biztosĂ­tva az elsƑ 1-2-t a Red Bull szĂĄmĂĄra a 2018-as MexikĂłi NagydĂ­j Ăłta. A 4. helyen Sainz vĂ©gzett, mĂ­g a harmadik sorbĂłl a kĂ©t Mercedes kezdhette a vasĂĄrnapi futamot. A top 6-hoz Norris tudott a legközelebb fĂ©rkƑzni, mögötte pedig Ocon–Vettel–Ricciardo sorrend alakult ki.

Futam:

Verstappen megtartotta vezetĂ©sĂ©t a rajtot követƑen, megelƑzve PĂ©rezt, Leclerc-t, Hamiltont Ă©s Sainzot. A Ferrari spanyolja a 6-os kanyarban bebĂșjt Hamilton mellĂ©, a hĂ©tszeres vilĂĄgbajnok a bukĂłtĂ©rbe kĂ©nyszerĂŒlt, ĂĄtugratott a rĂĄzĂłköveken Ă©s a pĂĄlyĂĄt levĂĄgva Sainz elƑtt maradt. Hamilton eleinte megtartotta pozĂ­ciĂłjĂĄt, kĂ©sƑbb azonban utasĂ­tottĂĄk, hogy engedje elƑre Sainzot. Ezt meg is tette, majd egy körrel kĂ©sƑbb, a DRS segĂ­tsĂ©gĂ©vel ismĂ©t elĂ© kerĂŒlt, de csak nĂ©gy kör erejĂ©ig, amikor Sainz Ășjfent visszaelƑzött. A motorerƑ hiĂĄnyĂĄra panaszkodĂł Hamilton mellett hamarosan Russell is elment.

Hamilton hasonló manƑverrel maradt Sainz elƑtt, mint amit tavaly Verstappennel szemben mutatott be

Verstappen a 10. körre 2,7 mĂĄsodperces elƑnnyel fordult PĂ©rezhez kĂ©pest, a Leclerc–Sainz pĂĄros pedig hasonlĂł tĂĄvolsĂĄgra követte Ƒket. A 15. körben Ocon volt az elsƑ a pontszerzƑ helyekrƑl, aki friss gumikĂ©rt a boxba hajtott, majd egy körrel kĂ©sƑbb PĂ©rez, Russell Ă©s Norris következtek. A Mercedes hibĂĄzott a kiĂĄllĂĄsnĂĄl, Russellt kiengedtĂ©k Norris ĂșjtĂĄba, a brit ezĂ©rt kapott egy ötmĂĄsodperces idƑbĂŒntetĂ©st. PĂ©rez ugyancsak rĂĄfĂĄzott, Ƒ pont a Vettel–Alonso csata közepĂ©be Ă©rkezett vissza a pĂĄlyĂĄra, Ă©rtĂ©kes mĂĄsodperceket bukva a ferrarisokkal szemben.

Veszélyes kiengedés a Mercedesnél

Sainz a 18. körben ĂĄllt ki, mĂ­g Versatappen a 20.-, Leclerc a 22. fordulĂłban Ă©rkezett. Ezzel visszaĂĄllt az eredeti sorrend, ami azt jelentette, hogy Leclerc-nek a pĂĄlyĂĄn kellett megoldania PĂ©rez megelƑzĂ©sĂ©t. Ezt vĂ©gĂŒl a stratĂ©gĂĄk elintĂ©ztĂ©k: a 34. körben a monacĂłi azt az utasĂ­tĂĄst kapta, hogy az ellenkezƑjĂ©t csinĂĄlja, amit PĂ©rez. Ezzel beugrattĂĄk a Red Bullt egy kerĂ©kcserĂ©be, PĂ©rez kiĂĄllt, Leclerc-nek pedig innentƑl egy feladata volt: beosztania a gumikat a tĂĄv vĂ©gĂ©ig.

A Ferrari beugratta a Red Bullt

A 40. körben Sainz Ă©s Russell is kiĂĄllt mĂĄsodszor is, mindketten Hamilton mögĂ© tĂ©rtek vissza a pĂĄlyĂĄra, akit ekkorra megelƑzött PĂ©rez. A mexikĂłinak 13 köre maradt, hogy ledolgozza tĂ­zmĂĄsodperces hĂĄtrĂĄnyĂĄt, amit el is kezdett, körönkĂ©nt 7-8 tizedet tudott faragni Leclerc-hez kĂ©pest. A hĂĄtsĂłbb rĂ©giĂłkban Schumacher ĂŒtközött Latifivel, ami miatt Ƒ is bĂŒntetĂ©st kapott.

Schumacher alaposan elnĂ©zte ezt a manƑvert

PĂ©rez vĂ©gĂŒl akĂĄrhogy kĂŒzdött, nem tudott bekerĂŒlni Leclerc DRS-tartomĂĄnyĂĄba, talĂĄn egy-kĂ©t kör hiĂĄnyzott neki ehhez. Csakhogy közben vĂ©get Ă©rt a futam, amit Verstappen ellentmondĂĄst nem tƱrƑen nyert meg, megszerezve idei tizenötödik futamgyƑzelmĂ©t, mĂ­g Leclerc szĂĄmĂĄra a 2. hely a vilĂĄgbajnoki ezĂŒstĂ©rmet jelentette. MögöttĂŒk Sainz Ă©s Russell Ă©rtek cĂ©lba, mĂ­g Hamilton nĂ©gy körrel a vĂ©ge elƑtt mƱszaki hiba miatt kiĂĄllt a versenybƑl.

Sebastian Vettel pĂĄlyafutĂĄsa utolsĂł Forma–1-es versenyĂ©n az egy pontot Ă©rƑ 10. helyen Ă©rt cĂ©lba, mĂ­g a helyĂ©re szerzƑdƑ Fernando AlonsĂłnak ironikus mĂłdon mƱszaki hiba miatt Ă©rt vĂ©get idƑ elƑtt a futama.

A pontszerzƑk sorrendje

A vilågbajnoksågok végeredménye

Címlapkép forråsa: Oracle Red Bull Racing hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.